July 21, 2012

Zucchini... what else?

Cu toate ca si ai mei manînca dovlecei în toate formele si felurile, dau semne ca s-au cam saturat. Mai ales fiica-mea. Sotul înca îi tolereaza. Daca îi este foame, nu are pretentii. Eu? Dovlecei? No problem! Invizibili, grilati, salata, mousse, marinati, umpluti, în paste, lasagne, supa crema, supa picanta... nu conteaza cum, pe mine nu ma plictisesc. Nu au cum, îi iubesc la maxim :D






Ingrediente:
  • 3 dovlecei marisori/ cei folositi de mine aveau între 28-30 cm
  • 400 g carne macinata (vita 70% + porc 30%)
  • 1 ceapa, tocata
  • 2 fire usturoi verde, tocat grob
  • 8-10 frunze busuioc proaspat, tocate grob
  • 1 lingurita vegeta de casa
  • 2 linguri ulei de masline
  • sare, piper, chili
  • 4-5 rosioare cherry (optional)


Starletele - din productie proprie
(ca de altfel si rosioarele cherry, ceapa, usturoiul si busuiocul).



Se spala dovleceii, li se îndeparteaza capetele si se taie în bucati de 5-6 cm.
Se scoate o parte din pulpa, lasînd cam 1 cm pe fund, si se sareaza.



Se pregateste umplutura. Se toaca ceapa si usturoiul si se rumeneste timp de 2-3 minute pe foc domol în putin ulei de masline. 
Se adauga carnea macinata si se lasa pe foc pîna scade zeama lasata.



Se adauga pulpa. Se amesteca cînd si cînd, pîna bucatile de dovlecei se înmoaie.
Se condimenteaza dupa gust si se adauga verdeata, se amesteca bine apoi se lasa putin la racorit.



Se aseaza bucatile de dovlecei pe o tava de fonta sau un alt vas termorezistent si antiaderent daca posibil, daca nu, folositi hîrtie de copt, sau folositi un vas uns cu putin ulei.



Eu am asezat cîte o felioara de rosii cherry deasupra.
Se da tava în cuptorul fixat la 200°C si se lasa pîna se rumenesc deasupra, 
iar dovleceii se înmoaie putin. Mie îmi plac mai crocanti.



Noi i-am servit asa cum se vede, cu cîte un colt de pîine de casa. 
Potrivesc bine si cu cartofi piure, orez natur sau chiar si pe lînga niste paste.
Pecorino romano sau parmigiano reggiano, razuit fin deasupra... mmm!

Pofta buna si o duminica frumoasa va doresc... din ploioasa Bavarie!



29 comments:

  1. Dementiali sunt,si noi ii mancam destul de des,cel putin o data pe sapt cu paste .Nu m-am gandit sa-i pun pe tigaia grill la cuptor,minunata ideea.Pupici multi si-o duminica frumoasa si tie!

    ReplyDelete
  2. Super arata!! Nu-s eu mare fan dovlecei.. dar tu ai un stil de ai gati si prezenta de nu pot sa rezist!! :)
    Pupici, weekend placut

    ReplyDelete
  3. Flory, eu am asa multi dovleci, ca deja împart prin vecini si manînc des... si nu ma plicrisesc de ei :)
    Te pup :*

    ReplyDelete
  4. Simona, cu ani în urma, nici eu nu ma dadeam în vînt dupa dovlecei, iar acum cred ca e de fapt leguma mea preferata :)

    ReplyDelete
  5. Ce norocoasa esti , ai mei cam fac figuri , doar eu pap in toate combinatiile !!! Ce frumosi sunt cei galbeni , nu am mai vazut asa !!!!

    ReplyDelete
  6. Arata nemaipomenit, imi plac mult dovleceii! Pe cei galbeni trebuie sa marturisesc ca nu i-am probat inca.
    Pacat ca nu sint vecina ta, Maya...:D Te pupik

    ReplyDelete
  7. Cat, ai mei îi manînca, dar dense deja nu mai are chef de dovlecei :D
    Eu deja am facut o pasiune pentru ei =))
    Cei galbeni au o textura mai ferma.

    ReplyDelete
  8. Mika, pacat ca nu esti, ca ti-as da cu placere! :)

    ReplyDelete
  9. Arata fantastic, Maya!!!O saptamana frumoasa.

    ReplyDelete
  10. Arata senzational! Imi place tare mult prezentarea! Pup

    ReplyDelete
  11. Si mie imi plac mult dovleceii. Si cum sa nu ti se faca pofta , doar vazand culorile alea superbe ?

    ReplyDelete
  12. Aratã asa de fresh...as dori si eu un dovlecel galben, aici nu am vazut niciodatã in comert...si noi adoram dovlecei, in fel si chip!!!

    ReplyDelete
  13. Si mie imi plac dovleceii.Acestia arata foarte bine.
    O zi buna!

    ReplyDelete
  14. Ce prezentare perfecye... plus ca-mi si place ce ai pregatit. Pup!

    ReplyDelete
  15. Maya, i-am facut si eu pe cei invizibili, au iesit bestiali, am facut si musaca si ii folosesc la ciorbe, ghivece si mai am un pic si ii pun si in cap. Ca si tine, am foarte multi, dau si la vecini si la gaini, chiar si la vacuta, pe cei mari si tot ma uit dupa retete cu ei. La anul am sa cultiv si eu galbeni. Tot zucchini sunt?
    Pupicei!

    ReplyDelete
  16. Diana, si tie o saptamîna frumoasa! :*

    ReplyDelete
  17. DiaMar, merci draguta. Te pup!

    ReplyDelete
  18. Vasi, da, tot zucchini sînt si astia galbeni. Ma bucur ca ti-au placut invizibilii, eu îi ador. Azi merg iar la gradina sa iau zucchini si fasole verde. Zucchineii îi dau de data asta, iar cu fasolea fac o salata pe care am vazut-o la Flory. Mai fac o pauza de dovlecei :D

    ReplyDelete
  19. Eu acum ce sa mai zic? Prezentare fara cusur, ca de obicei!

    ReplyDelete
  20. Any, multumesc si-ti trimit multi pupici cu lipici, de aici, de la ploici =))

    Cica, la radio, ne spun aia raspunzatori de prezentarea vremii, ca vine si la noi vara... daca 5-6°C dimineata înseamna vara, la 15°C putem declara ca Bavaria e invadata de calduri tropicale =))

    ReplyDelete
  21. imi plac enorm dovleceii galbeni si mi-e asa de dor de niste dovlecei umpluti. Arata minunat ai tai!

    ReplyDelete
  22. Arata de nu se poate! Au ramasc cu o culoare superba chiar si dupe ce i-ai scos din cuptor. Aprope sa-ti para rau sa-i strici ca sa-i mananci... nu alta :)

    ReplyDelete
  23. TWO, noua ne plac mai crocanti. Si în general încerc sa gatesc cît de scurt se poate, legumele. Pentru ca umplutura a continut de data aceasta si carne, am pregatit-o/ gatit-o înainte. Tocmai ca sa nu tin dovlecii prea mult la cuptor :)

    ReplyDelete