June 9, 2013

Burrata cu rosioare

Burrata este o brînza proaspata de tip filata, o forma mai deosebita a mozzarellei, preparata din lapte de vaci. Eu n-o gasesc pe cea împachetata în frunze verzi de Asphodel (ambalajul din frunze, indica prospetimea brînzei. Daca nu sînt verzi, brînza nu mai este proaspata ).  De fapt prin zona mea nu am vazut-o deloc, de aceea o cumpar din Austria - aici se gasesc multe alimente de la italieni, fiind în vecinatate directa. Aceasta brînza are forma unui saculet, caruia eu i-am rupt ciuciuletele, tinînd de el. Noroc ca a am efectuat aceasta operatiune deasupra unei farfurii.
Asa, deci exteriorul acestui saculet este format din mozzarella, iar în interior se gaseste un amestec de brînza cremoasa cu textura mai densa, smîntîna si fire de mozzarella neprelucrate/neframîntate :D
Se consuma ca atare, cu ulei de masline, cu rosii, chiar si la paste sau pe pizza, cu ce doriti si cum va place. 

Ingrediente:

  • 1 Burrata
  • rosioare cherry
  • frunze proaspte de busuioc
  • ulei de masline e.v.
  • piper negru, proaspat rîsnit
  • sare de Himalaya din rîsnita

Am asezat saculetul în farfurie ( a se citi: tineam saculetul de ciuciulete deasupra farfuriei
cînd s-a rupt si s-a izbit cu greutate de fundul acesteia.
Ramasa cu ciuciuletele în mîna, ce era sa fac? L-am degustat rapid :D  ). 



Am asezat în jur cîteva felii de rosioare, peste care am presarat busuioc proaspat taiat fîsii.


Am stropit toata afacerea cu ceva ulei de masline, am rîsnit putin piper negru. 




Am deschis-o, am mai stropit cu ulei de masline, apoi am sarat si piperat -  e gata de servire. 
Eu am avut niste ciabatta crocanta pe lînga :D 



Un mic dejun întîrzîiat... 



O duminica placuta va doresc!


18 comments:

  1. Ce frumos arata si ce poze!!
    Mi-ai facut o pofta!
    Duminica frumoasa, Maya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc si o saptamîna minunata si tie!

      Delete
  2. As manca asa ceva cu cea mai mare pofta.
    De fapt deseori vara mananc rosii dulci si zemoase numai cu un simplu cas usor sarat.
    Desigur nu e aceeasi branza dar cred ca imi pot da seama ce bunatate ai in farfurie acolo.

    ReplyDelete
  3. Confirm, e o bunatate!
    Superb buchetul de trandafiri. Te pup si o duminica placuta in continuare.

    ReplyDelete
  4. Preferata mea! <3 O seara frumoasa, draga Maya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mie îmi plac atîtea brînzeturi ca nu as putea spune care e preferata mea. Toate =))
      Te pup!

      Delete
  5. Burrata ta imi creeaza asa o pofta mare, ai, Doamne!! Si ce trandafiri superbi!! puup

    ReplyDelete
  6. Ce bine arată!!! Te invidiez, eu încă nu am avut ocazia să gust Burrata dar mi-a rămas gândul la ea de mult timp încoace (de când am auzit de ea)...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca o gasesti încearc-o, e tare buna :)

      Delete
  7. Interesanta branzica asta.. S-o gasi si pe la noi?!
    Pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asta nu stiu. În supermarketurile noastre eu nu am vazut, asa ca o iau de la vecinii mei austrieci :D

      Delete
  8. Excelenta rău te tot brânza asta :)
    O cumpăr destul de des pentru ca din fericire se găsește.

    Cea mai buna încercata a fost italiana, adusa de la mama ei :). Asta se găsește mai greu și de multe ori este veche asa ca o cam evit.

    Din fericire pentru mine, producătorii local au început sa facă și ei din asta si este destul de asemănătoare. Lucky me :)


    ReplyDelete
  9. Superbe poze!!!Delicios cu siguranta!

    ReplyDelete