March 19, 2012

Sos de afine, servit la Confit de Canard

Un alt sos pe care-l ador, pe lînga cel de visine - sosul copilariei mele de altfel, este cel de afine. Cum pe lînga rata potriveste perfect un sos dulce-acrisor, a sosit si rîndul afinelor. Asa ca masa de duminica, a fost una copioasa si delicioasa. Am servit Confit de Canard cu sos de afine si cartofi piure, la cerere.








        Ingrediente:
  • 250 g afine
  • 250 ml vin rose sau rosu
  • 200 ml suc de afine din compot sau suc natural
  • 2 linguri jeleu de struguri salbatici(sau alt jeleu de afine, coacaze, mure...)
  • 1 lingura amidon
  • 1 scoarta de scortisoara
  • un praf sare
  • piper, nucsoara



Modul de preparare - Confit de Canard



Se pune la fiert vinul cu jeleu de struguri salbatici si scortisoara.
Se lasa la fiert pe foc moderat spre iute pîna se evapora alcoolul si scade putin.



Jumatate din cantitatea de afine se piseaza grob si se adauga la vin.
Se lasa la fiert pe foc domol înca 3-4 minute. Se adauga si afinele întregi,
iar dupa alte 3-4 minute de fiert se adauga si sucul de afine amestecat cu amidon.
Se învîrte cu grija, pentru a nu strivi afinele, în timp ce sosul mai trage un clocot de 2-3 minute si se îngroasa.
Între timp se condimenteaza cu un praf de sare/un vîrf de cutit e suficient (si important),
putin piper proaspat rîsnit si nucsoara razuita fin, dupa gust.
Nu pot sa spun decît, ca acest sos este delicios si potriveste perfect cu carnea de rata.







Pofta buna!




51 comments:

  1. Maya , ce nebunie !!!! Mor dupa sosurile astea servite langa carnica !!! Doamne ce culori si ce poze superbe !!!

    ReplyDelete
  2. Ce yummy arata. Cum termin cu dieta o sa incerc si eu. Interesanta ideea sosului de afine servit cu carnita. Pozele sunt minunate ;)

    ReplyDelete
  3. Imi place mult sosul de afine sau de merisoare langa o friptura buna . In copilarie nici nu concepeam asa ceva , bunica facea de visine si nu puneam gura pe el . uite cum se schimba obiceiurile alimentare in timp .
    Pozele tale ma fac sa-mi doresc sa ma teleportez la tine la masa .

    ReplyDelete
  4. Hmmm Maya mai ucis!! O prezentare super reusita si bineinteles o macare excelenta pentru papilele mele!! Pupici!!!

    ReplyDelete
  5. Am sa tin cont de sosul asta minunat la urmatoarea rata! Merci Maya de pozele minunate si reteta buna buna!

    ReplyDelete
  6. Pina acum vre-un an si jumatate nici macar nu stiam ca Confit de Canard exista.
    Ma uit cu tristete in urma la o existenta fara scop, fara directie :)
    Situatia asta nu ar trebui permisa sa exite. Ar trebuii sa se invete despre Confit de Canard in clasa intii, inainte ca copii sa invete despre liniute si bastonase :)

    ReplyDelete
  7. Ce minunatie de sos,iar combinatia, perfecta!Pupici!

    ReplyDelete
  8. O adevarata delicatesa culinara! Iar prezentarea este pe masura!

    ReplyDelete
  9. Arata demential, iar fotografiile sunt absolut senzationale! Felicitari!

    ReplyDelete
  10. Delicios sosuletul!!!Alaturi de carnita cred ca e un adevarat deliciu!Pup!

    ReplyDelete
  11. Kedves Maya!
    Gyönyörűség!Micsoda finomság,tökéletes a kacsahús,nem véres mint itt Magyarországon.Az áfonyamártás isteni!!!!

    ReplyDelete
  12. Maya a fordítás isteni,jókat lehet nevetni!!!

    ReplyDelete
  13. Ah, ce minunãtie...gust si prezentare perfectã, felicitãri:)

    ReplyDelete
  14. Sunt dea dreptul delicioase aceste sosuri langa carne. Am facut si noi sosuri din mere si caise langa carnea de porc. Multumim pentru reteta.

    ReplyDelete
  15. Minunat!Fiul meu de 16ani tocmai s-a intors cu o cutie de Confit de Canard primita cadou de la familia la care a stat in Bordeaux si chiar ma intrebam ce sa fac cu ea sa nu o stric. Mai e nevoie sa spun ca dupa ce a stat o saptamana acolo mi-a zis ca nu mai pot sa-l dau gata? Cu reteta asta am prins curaj. Multumesc mult Maya!

    ReplyDelete
  16. fara comentarii se poate...? :)la asa o prezentare si la cum arata cuvintele sunt de prisos :)!O zi frumoasa!!

    ReplyDelete
  17. Wauuuuuu,ce deliciu am gasit aici!Fantastic de bine arata!O sa prepar si eu acest sos.Merge si langa carne de pui?
    Imi place foarte,foarte mult!

    ReplyDelete
  18. ce-mi faci tu mie Maya!!!!combinatie perfecta!

    ReplyDelete
  19. ioi cum arata! ..:))))Asa se zice pe la noi prin Ardeal cand ne place ceva..:))

    ReplyDelete
  20. Un meniu desavarsit,mie imi place rata mai ales cu sosul asta!

    ReplyDelete
  21. Cat, stiu ca adori sosurile astea. La tine ma gîndeam în timp ce-l faceam! :)

    ReplyDelete
  22. De vita beata, sosurie de acste gen merg bine la rata, dar si alte pasari.
    Multumesc.

    ReplyDelete
  23. Dorina, eu iubeam sosurile astea înca din copilarie, dar le mîncam la gradi sau pe la colege de scoala. Mama, de fapt amîndoi parinti, la fel ca tine, nu concepeau asa ceva în meniu =))

    ReplyDelete
  24. Adela, ma bucur ca-ti place! :)

    ReplyDelete
  25. Any, neaparat sa-l probezi. Asta daca îti plac sosurile de fructe.

    ReplyDelete
  26. The Wandering Oltean, daca stau bine si ma gîndesc, confit-ul se prepara mai usor decît se fac liniute =))

    ReplyDelete
  27. Licuta, potriveste perfect pe lînga rata! Pupici!

    ReplyDelete
  28. Melli, köszönöm a bókokat!

    ReplyDelete
  29. Dan si Ionela, ma bucur ca va plac sosurile din fructe. Sigur e pe gustul vostru.

    ReplyDelete
  30. Sorina, sper sa-i placa. Adolscentii au gusturi ciudate uneori. Vad la fii'mea :D
    I-a placut.

    ReplyDelete
  31. Fantezie în bucatarie, se poate dara :D
    Merci :)

    ReplyDelete
  32. Iangmina, merge pe lînga pasare, dar si ep lînga un snitel de porc chiar :)

    ReplyDelete
  33. Pansy, nu-ti fac nica, pupu-te! :D

    ReplyDelete
  34. Ioi, ce ma bucur! :D Merci Alinutzica!

    ReplyDelete
  35. Teo, ma bucur ca e pe gustul tau!

    ReplyDelete
  36. OMG ce bunatate ai aici!!! Superba, da maxim de superba si expresiva prezentarea!!

    ReplyDelete
  37. Antonina, multumesc frumos!
    XO

    ReplyDelete
  38. Arata dumnezeieste! N-am mancat niciodata asa ceva, dar cum prind o rata, cum o indulcesc cu sos de afine ;-)) puup

    ReplyDelete
  39. Abia acum descopar blogul tau, si cu fiecare postare, raman muta....minunat! Felicitari!pup

    ReplyDelete
  40. Am facut sosul in weekend, pulpitele doar le-am scos din cutie, condimentat putin si le-am pus la cuptor. A iesit o nebunie. M-a laudat toata familia, inclusiv fiica mea de 7ani care este o mofturoasa. Fiul meu a fost incantat "Ca in Franta!" Le-am spus: Maya sa traiasca! Multumesc mult, Maya!

    ReplyDelete
  41. Liana, îndulceste-o! E un deliciu!

    ReplyDelete
  42. Dia, multumesc de vizita si pentru complimente. Te mai astept!

    ReplyDelete
  43. Sorina, ma bucur ca v-a placut! Salutari si pupici!

    ReplyDelete