March 23, 2013

Rulouri cu spanac si ricotta

Inspirata de Ioana - Pasiune si culoare, am "crosetat" aceste rulouri cu spanac si ricotta. Ale Ioanei arata de nota unshpe, pe cînd ale mele arata asa... de nu se pot nota :D Aspectul rulourilor preparate de mine a avut de suferit din cauza modului de preparare pe care l-am ales. Data viitoare voi face mai bine, pentru ca le refac neaprat, gustul  fiind divin!

Reteta este preluata de Ioana, de pe blogul Angelei - Delicious Flavours. Ea modificat gramajul ingredientelor, a folosit faina de alac si a sarit busuiocul. Ioana a fiert rulada învelita strîns în tifon, iar Angela într-un prosop de bucatarie legat la capete cu sfoara. Pentru detalii, va puteti informa direct pe blogurile lor. Eu am sa va scriu cîte mi-au trecut mie prin cap în privinta fiertului.  În primul rînd eu am facut doua rulade mai mici. Intentionam sa le fierb pe aburi în steamer... dar din cauza de prea multa paravlageala cu fiica-mea, am uitat sa masor vasul aparatului de aburit si am facut ruladele prea lungi, asa ca am improvizat mai departe.

Rulate în folie de aluminiu, nu voiam si oricum cred ca s-ar fi lipit. În folie alimentara transparenta de buna calitate, merge, dar voiam sa renunt la plastic. Posibil sa fi functionat si învelite în hîrtie de copt, dar nici aia nu ma da pe spate. Stiati ca hîrtia de copt e acoperita de straturi fine de silicon, teflon?... chestii de astea la care eu vreau sa renunt :D

Ce varianta am ales? Cuptorul! Cum? Vedeti mai jos imaginile pas cu pas.
La cantitati si ingrediente am jonglat si eu putin . Spre deosebire de Ioana eu n-am sarit busuiocul, însa am continuat cu el si la sosulet, sarind peste salvia folosita de Angela. Salvia mea din gradina, nefiind prea oachesa în aceasta perioada. Si pentru a ne desfata papila proprie si personala, am folosit pecorino în loc de parmezan. Noua ne place mai picant. În cazul în care folositi pecorino romano, nu mai adaugati sare în compozitie. Nici în apa la fiert nu am mai adugat, cu toate ca ar fi mers. Pentru gustul nostru a iesit perfect. Aceste rulouri se vor repeta pîna la adînci batrîneti, asa ca ramîn datoare cu multe multumiri Ioanei si Angelei. Thanks girls!

Destul cu paravlageala, sa va arat ce-am crosetat :D 


Ingrediente pentru aluat:
  • 200 g faina spelta tip 630
  • 2 oua
  • sare
Framînt ingrendientele pîna obtin un aluat neted destul de dens. Formez o bila pe care o învelesc în folie alimentara transparenta si dau aluatul la frigider, la odihna.
Aici puteti vedea si alte aluaturi facute de mine, din alte feluri de faina sau aromate cu busuioc. Egal ce faina folosesc, principiul este de fiecare data acelasi. 100 g faina la 1 ou si sare dupa gust. În aluatul de paste eu nu adaug niciodata apa sau ulei.



Aluat I
Aluat II

Între timp m-am apucat de umplutura.

Ingrediente pentru umplutura:
  • 250 g spanac proaspat
  • 300 g ricotta
  • 1 ou
  • 25 g pecorino romano, razuit
  • 25 g unt
  • 1 ceapa marime medie, tocata fin
  • nucsoara, proaspat razuita
  • piper, proaspat rîsnit
Am folosit spanac tinerel. L-am spalat si oparit timp de 2 minute. 


Ce-a mai ramas din platoul imens... o biluta de spanac oparit si stors de apa :D


Am sotat ceapa în unt pîna a devenit translucida. Ador olicica asat pitica :D 



În timp ce ceapa sfîrîia usor, am amestecat restul ingredientelor pentru umplutura.
Pecorino dat pe razatoare, oul, ricotta, busuiocul pe care l-am rupt grob cu degetele, 
nucsoara razuita si piperul rîsnit. La sare am renuntat, pecorino romano fiind destul de sarat. 



Spanacul tocat grob si ceapa le-am adaugat la umplutura dupa racire. Am amestecat bine.



Am întins doua foi pe care am nivelat cîte o parte din umplutura,
avînd grija sa nu ung marginile, altfel la rolat, umplutura iese afara.


Am rulat doua rulade. 



Cum le-am fiert în cuptor? Nimic mai simplu. Am pus apa într-un vas termorezistent,
l-am dat pe gratarul fixat pe sinele din mijloc ale cuptorului, la 220-250°C.
Cînd apa a început sa fiarba usor de tot, am scos vasul, am asezat rapid ruladele,
tras repede o foto, si introdus urgent 'napoi în acelasi loc de unde l-am luat.
Am lasat la fiert 30 de minute. Am folosit timpul pentru a prepara sosuletul.



Ingrediente pentru sosulet:
  • 100 g unt topit
  • 50 g pecorino romano, razuit
  • busuioc proaspat, tocat grob
Se amesteca toate ingredientele. 




Dupa fiert si scurs, ruladele si-au pierdut din aspect, dar la cît de bune au fost, n-a contat.
Data viitoare fac mai bine :D Le-am lasat la racorit, dupa care am taiat 8 rulouri de marime aproximativ egala si 4 capete. 
Le-am asezat într-o forma termorezistenta, le-am pus deasupra
cîte o lingura din sosulet si le-am dat în cuptorul preîncalzit la 180°C timp de 15 minute. 



Sînt bune atît fierbinti, cît si reci! 





Notita:

- deci ati retinut ideea mea pe data viitoare? Voi fierbe ruladele pe abur!
- o sa revin cu impresii

Pofta Buna!

25 comments:

  1. Arata super!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. Eu as zice ca au iesit chiar foarte bine!
    Si pana la urma ai gasit si modalitatea de gatit pe placul tau. Deci operatiune reusita as zice.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cred ca pe aburi o sa-mi placa mai bine. Mai usor de manevrat.

      Delete
  3. Am facut si eu bunatatea asta! Deja de a doua zi, mai aveam o comanda :)

    ReplyDelete
  4. Superbe au iesit. Ai fost tare inspirata sa le fierbi in cuptor, sunt curioasa cum o sa iasa la aburi ;) O duminica frumoasa iti doresc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu cred vor iesi mai bine, în primul rînd ca vor fi mai uosr de manevrat :D
      Sa vedem... :D

      Delete
  5. Cu care dintre aluaturi ți se pare mai dezirabilă rulourile astea?

    ReplyDelete
    Replies
    1. As tinde spre unu din faina de grîu, chiar dur, sau asta amestecat ca aici :
      http://mayas-esprit.blogspot.de/2011/05/paste-umplute-cu-spanacaromate-in-unt.html
      Data viitoare voi rola putin mai groasa foaia. Nu mult mai groasa, doar o tzîrica :D

      Eu le fac cu spelta din cauza Denisei care e alergica la grîu. Cu toate ca si spelta tot "un grîu" este, o tolereaza.

      Delete
    2. Mulțam fain. Musai încerc.
      Să ai o săptămână viitoare plină de încântare! :*

      Delete
  6. Delicioasa combinatia ricotta-spanac,we love it!Pupici

    ReplyDelete
  7. Maya, nu stiu de ce zici ca nu-s aratoase, mi-em plac de mor asa cum arata.O sa le repet si eu si mi-ai dat idee cu fiertul la abur.Eu am avut noroc ca mai aveam un tifon curat trimis de mama ca sa fac sidila pt branza.
    Alacul meu e tot spelta :)), da nu stiu de ce mi-a venit sa scriu asa.Eu folosesc mai mult spelta integrala sau fac juma-juma simpla si integrala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei, sînt asa mai lejere, dar e ok. Au fpst delicioase :)
      D'apai nu conteaza... alac, spelta. Fiecare scrie cum e obisnuit :D
      Te pup!

      Delete
  8. Bune trebuie sa fi fost, daca zici deja ca le vei repeta ;-)

    ReplyDelete
  9. Au facut furori aceste rulouri in toata blogosfera culinara !! ;)
    Maya draga , te astept cu mare nerabdare la provocarea din aceasta luna :http://catkitchen.wordpress.com/2013/03/31/dulce-romanie-provocarea-lunii-aprilie/ unde m-as bucura enorm sa te am alaturi cu minunatele tale retete !!! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Invitatia ma onreaza, si daca am timp, si sper sa am, o sa fac ceva cu leurda... sau ciuperci... sau o tarta... sau de toate =))
      Te pup!

      Delete
    2. Maya , cu mare drag te-am invitat , stii asta , nu ? ;)
      Pai ca sa le imbini pe toate , poti face o tarta cu ciuperci si leurda !!! :)))) ;)
      Mult spor iti doresc in toate !!

      Delete
  10. Mindig extra amit készítesz!!!!!Régen jártam erre,egyáltalán nem volt időm!!!!De bepótolom.

    ReplyDelete