April 17, 2012

Cotlete de miel cu sparanghel si pastai de mazare

Cotletelele de miel le-am pregatit inspirata dintr-o reteta vazuta mai dedemult la TV, prezentata de Lea Linster. Eu nu ma dau în vînt dupa carnea de miel si nici Denise nu lesina dupa ea, dar sotului îi place mult... din cînd în cînd trebuie sa-i mai facem si lui pe plac :D
Lea Linster a servit parca 3 cotletele de persoana, sparanghel alb cîte 2 de persoana, cîte 6 pastai de mazare... etc. Eu nu am numarat legumaraia.



        Ingrediente:
  • cotlete de miel
  • sparanghel alb si verde (jumatatile cu vîrf, am folosit eu)
  • pastai tinere de mazare
  • ceapa rosie lunguiata
  • ulei de masline
  • catei de usturoi
  • ramurele de rozmarin
  • piper, sare



Si aici am început cu prepararea garniturii.
Am rumenit bucatile de ceapa în putin ulei. Le-am scos deoparte.


Am continuat cu pastaile de mazare în aceeasi tigaie. Am pus în doua ture, pentru ca nu voiam sa le pierd "punctul" de culoare si crocantete. Ca sa nu pierdeti punctul, fiti atenti la schimbarea culorii. Din verdele mat, pastaile se transforma în verde luminos si lucios. Prima data devin patate, apoi culoarea devine uniforma. Practic trebuiesc saltate de cîteva ori în tigaie si sînt gata. Daca pierdeti punctul, adica le tineti prea mult, devin un verde mai închis spre kaki si se înmoaie. Le-am asezat frumos lînga ceapa.


Am început cu sparanghelul alb care era mai gros, iar dupa 2-3 minute l-am adaugat si pe cel verde. Am tot saltat tigaia pîna sparanghelul verde a început a se înmuia/ alte 2-3 minute. Am dat deoparte, i-am sarat putin si i-am lasat acoperiti.



Cotletele le-am piperat. De sarat se sareaza dupa rumenire.
Am încins uleiul de masline împreuna cu ramurelele de rozmarin si cateii de usturoi, 
si am prajit cotletele cîte 2 minute pe o parte si înca 2 pe cealalta pe foc iute.


Au fost foarte bune! Mi-au placut chiar si mie :D



40 comments:

  1. Ce bine arata totul!Am sa-ncerc si eu cand mai cumpar carnita de miel,noua ne place,mai putin copilului.Pupici

    ReplyDelete
  2. Arata super bine. Mie nu imi place carnea de miel, dar cred ca se poate folosi si alta carnita.

    ReplyDelete
  3. Noua ne place carnea de miel, iar preparatul arata tare apetisant!

    ReplyDelete
  4. Mie imi place carnea de miel, in schimb sotul nu prea se da in vant si de aceea renunt la ideea de a cumpara. Anul acesta nu am cumparat inca, privesc si servesc de la tine, ca tare bine mai arata, iar legumele sunt minuntate!! Pupici!

    ReplyDelete
  5. Hristos a Inviat!!
    Super arata platoul... si carnita-mi place... si legumele... Nu ma mai satur de miel! :))
    Pupici

    ReplyDelete
  6. Arata impecabil ca intotdeauna si extrem de apetisant.Ce mult imi place!
    Hristos a inviat!

    ReplyDelete
  7. Acum as papa o portie !! ;) Arata fffff bine !!!!

    ReplyDelete
  8. Pe cat de simplu, pe atat de special, intotdeauna te-am apreciat pentru modul deosebit de a prezenta tot ceea ce pregatesti, esti o adevarata inspiratie si un model de urmat, mi-as dori candva sa pot avea si eu aceeasi prezentare impecabila.
    P.s nu-mi place deloc mielul, dar zau ca as gusta un pic din preparatul asta:)

    ReplyDelete
  9. Aoleu.. fructe de mare .. acum carne de miel. Creste lista vertiginos
    Prezentare de nota unspe'

    ReplyDelete
  10. Cat de bine arata,iar la gust cred ca a fost delicios !

    Pupici!

    ReplyDelete
  11. Asa de repede se prepara mielul?

    ReplyDelete
  12. Flory, spor la treaba. Pupici!

    ReplyDelete
  13. Diana, poti folosi felioare de vitele, ca cele pentru saltimbocca. Se face/coace la fel de rapid.

    ReplyDelete
  14. Adela, la noi sotul cel mai mult, eu... e ok, fiica-mea... daca trebuie =))

    ReplyDelete
  15. Adevarat a-nviat! Merci, Simona!

    ReplyDelete
  16. Gaby, merci draga mea si te pup!

    ReplyDelete
  17. Craita, ma faci sa rosesc! Multumesc mult! :)

    ReplyDelete
  18. Mimmi, sotul care apreciaza cel mai mult mielul, a spus ca e delicios! Mie, care nu dau în vînt dupa el, mi-a placut. Pup!

    ReplyDelete
  19. Ionela, este vorba despre ce vrei sa gatesti si conteaza si partea din miel, marime/volum/grosime. Dar, da, cotletele se pot gati si doar asa scurt, daca-s prajite la foc iute. Pe gratar le trebuie putin mai mult 8-10 minute în total. 4-5 minute pe o parte si înca 4-5 pe cealalta. La cupor le trebuie mai mult timp.

    ReplyDelete
  20. N-am mancat niciodata miel si nu situ daca voi manca vreodata .Arata tare bine,dar prefer sa mananc o portie de asparagus :).O zi minunata!

    ReplyDelete
  21. Mie imi place si carnea de miel si de berbecut, cum ii zice aici la mine "castrato" per care noi il facem la gratar.
    De legume nu mai zic, imi place toate :)!

    ReplyDelete
  22. Buna,

    Eu sunt Hana si reprezint Blogoteque.ro. Am descoperit recent blogul tau si mi-ar face placere sa iei si tu parte la proiectul nostru.

    Blogoteque.ro a apãrut din plãcerea de a citi bloguri, din nevoia de a gasi cele mai noi si mai interesante articole si din dorinta de a promova blogosfera femininã româneascã.

    Blogoteque.ro este un ziar de bloguri: adunã unele dintre cele mai interesante articole din blogosfera feminina si prezintã un fragment din ele pe site, citirea integului articol fiind posibila direct pe blogul original. Astfel cititoarelor le va fi usor sa aleagã ce doresc sã citeascã iar bloggeritele vor avea parte de si mai multi cititori si vizitatori pe paginile lor.

    Te astept cu drag sa ne vizitezi.
    Hana

    ReplyDelete
  23. Paradis, asparagus sa fie! Sezonul e deschis! :)

    ReplyDelete
  24. Hana, multumesc pentru invitatie si vizita.

    ReplyDelete
  25. Any, si eu voiam sa fac la gratar, acum la we, dar ploua!

    ReplyDelete
  26. mmmmm, eyu sunt mare fana carne de miel si papica asta arata demential. Spre rusinea mea, sparanghel nu am incercat niciodata. Trebuie pus pe o lista de must do. E bun?

    ReplyDelete
  27. Laura, mie personal, cel mai mult si mai mult mi-l place doar tras scurt la tigaie. Sa ramîna crocantos. Dar si aburit cu un sos alb e bun, sau unu mai "consistent" ca sosul holandaise, sau în supa crema e bun, tarta... deci mie mi-l cam place oricum:D

    ReplyDelete
  28. Varianta cu sos holandaise mi se pare cea mai tare. Dar cu dieta ma abtin deocamdata. Incerccea mai dietetica varianta.

    ReplyDelete
  29. Gyönyörű bárányborda!!!Elegáns tálalás!!!Szuper!

    ReplyDelete