October 16, 2012

Cotlete gratinate cu ciuperci

Frig frig, dom'le! Tre' sa dam drumul la cuptor :)


Ingrediente:

  • 5 felii subtirele de cotlet fara os
  • 500 g ciuperci, feliate
  • 1 rosie mare, taiata cubulete
  • 1 lingura rasa faina
  • 200 ml smîntîna de frisca
  • 100 g cascaval (Gouda)
  • 1-2 linguri ulei
  • fulgi de usturoi uscat din rîsnita
  • sare, piper - proaspat rîsnite

Într-o punga se pune faina cu ceva sare, piper si fulgi de usturoi si se amesteca/scutura putin.
Se adauga feliile de carne, se închide/suceste punga si se se scutura în asa fel
încît feliile de carne sa fie pudrate pe toate partile cu acest amestec.
Se rumenesc într-o tigaie în ceva ulei, pe ambele parti,
apoi se transporta într-un vas termorezistent încapator.


Se toarna smîntîna. Se condimenteaza eventual cu putina sare si piper.


Se adauga o parte din ciuperci si cubuletele de rosie. Se poate condimenta din nou,
doar putin/sau în functie de ce cascaval folositi (eu am folosit  Gouda, care e picant).


Se adauga restul de ciuperci si cascaval (l-am avut feliat subtire), 
apoi se da vasul în cuptorul fixat pe 200°C si se lasa pîna se rumeneste deasupra, asa cum va place.





Pofta buna!


43 comments:

  1. Doamne cat de apetisant arata cu Gouda topita si ciuperci :)) Si eu am avut pofta de ciuperci, chiar acum le-am pus la cuptor..ciuperci umplute cu parmezan ;)

    ReplyDelete
  2. Dar sti ca o sa fac si eu asa ceva, nu? :))
    Nu ma pot abtine! :)

    ReplyDelete
  3. Cotlete gratinate ?Hmmmm ! Alta reteta de trecut la Catastif .:)
    Cred ca stii ca tin la loc de cinste Reteta ta de pieptul de pui gratinat cu branza si ciuperci
    Pup .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si asta intra în categoria "rapidista" si fara prea mult de lucru :D

      Delete
  4. La cotlete gratinate nu ma gandeam, super idee pentru ca imi plac mult toate ingredientele.

    ReplyDelete
  5. Tocmai am cumpărat un cotlet cu intenţia de a - l prepara şniţele. Acum o să-i schimb destinaţia şi v-a intra la cuptor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mie nu-mi place sa fac snitele... dar sa le manînc îmi place :D

      Delete
  6. Arata tare bine, dar o intrebare, nu raman cotletele ca si fierte?Ca al meu fac mutre daca-i carnea nerumenita si cu iz de fiert.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ioana, iz de fiert nu are. Chiar se mai simte gustul de rumenit. Daca le rumenesti bine, înca ramîn maronii. E clar ca în putin sos e altfel, dar în nici un caz ca fiert. Fa si tu cu 2 feliute de proba.
      Noua ne place mult.

      Delete
    2. Am sa le mai dau o sansa.Facusem cu ceva timp in urma varianta lui Any,da nu i-au placut sclifositului meu.

      Delete
  7. Mmm, ce bunatate ai facut!!!Musai de pregatit deliciul asta:)Pup!

    ReplyDelete
  8. Te incalzeste la suflet mancarea asta, nu alta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fiica-mea chiar a mîncat-o la gura cuptorului (de bucatarie =)) )

      Delete
  9. vai ce bine arata, sclipeste in farfurie nu alta! Pup

    ReplyDelete
  10. Ce idee faina. Trebuie neaparat probata. Pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ancuta, sper sa fie pe placul tau si al familiei. Pupici!

      Delete
  11. Uitasem ce-ti pot "creierii" :) ca manutele, ce sa mai zic...
    Te salut cu acelasi drag, dupa cativa anisori, cred..:)
    Eugenia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eugeniaaaa! Daca stiam ca apari pe ecran, as fi bagat musai si o stafida printre ciuperci!!!! Te pup apasat. Chiar mi-e dor de tine. Pacat ca nu te mai pot "citi". Salutari!

      Delete
  12. Doamne, ce-i acolo! Cu o mancarica de asta tot sa intampini frigul de afara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azi a iesit soarele, dar e din ala cu dinti mari, coltos rau :D

      Delete
  13. Mmmh...cum arata...perfect pentru masa de duminica, am s-o fac. Multumesc pentru reteta!

    ReplyDelete
  14. Crede-mã cã salivez!!! sã sti ca ador brânza Gouda gratinatã e mortalã!!!

    ReplyDelete
  15. O nebunie! Mirosul a ajuns pana aici !:)

    ReplyDelete
  16. comme d'habitude,ceva delicios !

    ReplyDelete
  17. Ce nebunie e la tine-n tava!!! M-as arunca in ea, ca-ntr-o piscina, zau!! Ufff, ma duc sa beau un pahaaar maaare de apaaaa, da' maine devastez hypermarketul! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hhhaa, Liana, am citit "pisica" în loc de piscina =)) Pup!

      Delete
  18. Offff , cam tarziu am ajuns eu la nebunia asta cu ciupercute !!! :(:(

    ReplyDelete