February 10, 2013

Înghetata de cafea

Înca mai sînt datoare cu o reteta din meniul de Craciun. Iertati întîrzîierea, dar cum bine stiti, ca si pe voi, la fel si pe mine, ma crizeaza timpul. Ma bucur ca tehnologia îmi permite sa va citesc macar din mers. Cît despre înghetata, o ador pur si simplu... ca de altfel tot ce are aroma de cafea, iar daca printre cititori se vor afla mari amatori de cafea sper c-o sa le placa si si lor. Neaparat folositi o cafea buna.  

 

Ingrediente:
  • 260 ml smîntîna lichida de frisca 
  • 110 ml lapte 
  • 15 g cafea macinata/proaspat rîsnita (am folosit Illy rosu, cu grad de prajire N(ormal)) 
  • 20 g boabe de ciocolata aromate cu cafea 
  • 60-70 g zahar pudra/sau dupa gust (neaparat cel din comert, care are 3-5 % amidon fin) 

Se fierbe cafeaua macinata în lapte, apoi se lasa la racit. 

 

  

Cînd e rece se strecoara si se adauga la smîntîna lichida, 
se adauga zaharul pudra si se amesteca/mixeaza bine. 
Se toarna compozitia in masina de inghetata. 

 

Între timp se toaca bobitele de ciocolata cu aroma de cafea, asa mai grob. 

 

Cînd textura devine cremoasa si pe jumatate înghetata, se adauga bobitele de ciocolata tocate si se mai lasa 1-2 minute, dupa care se transfera înghetata într-un vas si se da la congelator. Înainte cu 5-10 minute de servire se scoate vasul din congelator, pentru a se portiona mai usor cu lingura de înghetata. 
Se poate face si fara masina de înghetata. Turnati compozitia într-un vas, pe care-l dati la congelator. La fiecare 20-25 minute învîrtiti în el cu un tel. Cînd textura devine cremoasa si pe jumatate înghetata, se adauga bobitele de ciocolata tocate si se amesteca din nou, dupa care se lasa acoperita pîna la servire. În congelator bineînteles :P

 

O sectiune. Are o textura superba înghetata. 




    

O duminica frumoasa va doresc! 



30 comments:

  1. E inghetata mea preferata, chiar daca ma doare gitul...ca acum de exemplu..nu as renunta la o portie :D UN DELICIU!

    ReplyDelete
  2. Super inghetata! Imi place cafeaua in deserturi, desi nu sunt eu mare amatoare de cafea in general...dar cand e vorba de dulciuri se schimba situatia complet pentru ca le confera o aroma inconfundabila. Iar inghetata cu cafea...e dintre preferatele mele! Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si prajiturile de ciocoa însiropate cu cafea... mmm :D

      Delete
  3. Sunt mare fan cafea! Iar inghetata asta este minunata! Cred ca intr-o zi am sa-mi procur si eu o masina de facut inghetata! Multumesc pentru reteta!

    ReplyDelete
  4. Chiar daca este frig afara, nu as refuza o cupa de inghetata asa buna!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pai înghetata nu tre' mîncata la rece :P
      Salutari!

      Delete
  5. Inghetata o ador pur si simplu!! Din pacate nu am masina de inghetata... si e mai complicat fara.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, e mai mult de lucru fara masina, dar în cazul cazului, merge si fara :)

      Delete
  6. Mai problematica este gasirea bobitelor de ciocolata cu aroma de cafea, in rest nu este o reteta laborioasa. Ca de fiecare data ne inciti cu prezentarea ei. Oare cate portii rezulta din cantitatea preparata? Dupa vindecarea racelii cu siguranta ma voi delecta cu asemenea deliciu. O saptamana frumoasa!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se poate si o alata ciocolata cu aroma de cafea, sau chiar o simpla ciocolata. Cît despre portii... depinde cît e o portie. Cum la noi, doar eu sint amatoare de înghetata de cafea, am facut mai putina. Ce-ti pot spune, volumul masurat în litri (orientarea fiind dupa cum arata înghetata în cuva masinii :D ), au fost în jur de 400 ml.
      Si tie o saptamîna frumoasa!

      Delete
  7. Vai viata mea, ce poza ai putut face! La prima ma refer! Toate-s faine, ca de obicei, dar cu asta m-ai dat gata. Buna inghetata si vara si iarna. Vara cel putin..o zi da..o zi da :)))!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si tu ca Dan. O zi da, o zi da... si tot asa =))
      Merci :*

      Delete
  8. Inghetataaaaa !!! Eu iarna nu pot manca din ncauza gatului , ce-mi faci tu mie?Si mai e si cu cafea ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. O manînci la caldurica, sia sa cîte putin :P

      Pup!

      Delete
  9. Am si eu paharut cu perete dublu! Doar ca n-am minunea asta de inghetata, desi cea de cafea este preferata mea.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu am un set, primit de la Lilly (in the Kitchen). Pe vremea cînd le-am primit nu vazusem la noi. Între timp se gasesc si aici toate formele si marimile. Dau bine la deserturi pitice. Mai ales în straturi, ca cel de aici : http://mayas-esprit.blogspot.de/2011/04/un-desert-rapid-si-delicios.html

      Delete
  10. Vai vai vai , cat de bine poate arata , cat despre aroma , nici nu vreau sa ma gandesc ... ca balesc !! :)))
    Te imbratisez, draga Maya !!!

    ReplyDelete
  11. If you are using firewall software such as Outpost Firewall Pro, the paid edition of Online Armor and Kaspersky
    Internet Security or PURE, you can take advantage of using their Blocklist feature that will block connections to known malicious URL and IP addresses.
    Spend some time to design a good-looking 404 page, site
    offline page, etc. The tools include efficient internet marketing, proper usage of keywords,
    flawless content and creating social media buttons. Out of those 6 keywords,
    further reduce the number of keywords. If you simply copy the original manufacturer's description, you don't add value to
    your product and you certainly don't add your personal touch that can make you stand out from your competitors. Meta Name and Meta Description Tags are two of the important ones. Domain Authority is influenced by:. This is because there is a stiff competition in this particular field and the market is flooded with lots of firms that provide proficient SEO experts India services at the economical costs. It focuses on networking and impeccable website maintenance. Also make sure that the articles are of high quality as it is the key to get better rankings on search engines and more profits. Thus, if your charges are overly cheap, this might cause doubts and worries from their mines regarding the quality of the service they get. However, in general, SEO services involve using standard and compliant coding. Basically, if you create links to your website with "ink cartridges" or "printer cartridges" in the anchor text, it will help move your website up on the search results for those key words. You can Google maps link for your website, which will be very helpful if any person search in images sections. Once you find the right and affordable SEO Company, it is essential to talk about your business objectives, target customers and future goals with the professionals to help them develop their strategies accordingly. The sooner a site is presented in the search result, or the higher it “ranks”, the more searchers will visit the site. Law firms face various challenges and have issues in remaining at the top in the market. Keep in mind that Google doesn’t really like page rank manipulation, even if it’s internally on your site or externally by backlink spamming. And make the work flow smoothly, using good grammar at all times. Never post a half edited article, and never settle for less than your best.

    my site www.mequam.com

    ReplyDelete
  12. Noi mancam inghetata si iarna de se uita la noi vanzatoarele ca la felul 7..nici daca am fi cumparat praf de pusca cand ningea afara, nu se uitau asa...cate preconceptii, uff...Inghetata ta de cafea e mortala, as manca pe loc doua portii! Iar boabe de ciocolata sub forma de cafea am gasit o data in Real, si de lapte si amaruie ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barbatu-meu ar mînca înghetata si cînd doarme... deci inteleg :D
      De fapt noi sîntem fan sorbet-uri, si le mîncam si în toiul iernii :D

      Delete
  13. Great post.

    Take a look at my web page :: free games angry birds
    Also see my site: online radio

    ReplyDelete
  14. Ϲonsider running а cοntest or offеrіng a fгеe
    proԁuct tiρ sheеt that аccompanіes the іnterviеw.
    Anοthеr thing you'll need is some strength to endure, because there's a goоd chаnсе you'll be your own producer for the show or perhaps the best producer the show has. Additionally, some new attributes make it even easier to make radio buttons do exactly what you want them to do.

    My web page - internet radio

    ReplyDelete
  15. Thanks for another great article. The place else may just anyone get that type of info in such an
    ideal approach of writing? I've a presentation subsequent week, and I am at the search for such info.

    Look at my website internet radio

    ReplyDelete
  16. j'adore la glace que ce soit en été ou en hiver vraiment un régal
    bonne soirée

    ReplyDelete
  17. buna maya, stiu ca nu e sezonul inghetatei dar eu mi-am cumparat de curand aparat de facut inghetata delonghi si din pacate sunt foarte dezamagita ca nu-mi iese inghetata. cuva trebuie sa stea in congelator la -18 grade Celsius timp de 14-16 ore (zic ei). la tine la cate grade trebuie sa o tii? poate e de vina frigiderul meu care nu ingheata foarte tare...
    multumesc.

    ReplyDelete