February 6, 2013

Supa Toscana cu fasole si rozmarin

Tuscan White Bean Soup with Rosemary, supa de pe blogul Mihaelei. Cum spuneam, supa mea difera foarte putin de cea a Mihaelei. *Am folosit niste fasole maruntica uscata, de la mama din gradina. Am înmuiat-o peste noapte, iar a doua zi am fiert-o în apa cu legume de supa. Adica o ceapa, un morcov, o radacina de patrunjel si o bucatica de telina. Nu am avut cimbrisor proaspat în casa, doar uscat. Si pentru ca supa mi se parea asa golasa pîna la adaugarea boabelor de fasole, am adaugat o bucatica de ardei rosu si doua tije de telina. În rest, am urmat reteta pas cu pas. 



   

Ingrediente:

  • fasole alba, fiarta
  • 100 g speck italienesc 
  • 1 ceapa rosie, tocata 
  • sare si piper din rîsnita 
  • 3 catei de usturoi, dati pe razatoare 
  • 1,2 l supa de pui 
  • 2 frunze de dafin, proaspete 
  • 2 ramurele rozmarin 
  • cimbrisor uscat 
  • 50 ml frisca lichida 
  • 40 g parmezan ras 
  • 1 lingura ulei de masline 

Am avut o felie groasa de speck italienesc, pe care am taiat-o fidelute mai groabe. 


   

Se rumeneste sunculita într-un strop de ulei, apoi se da deoparte. Se adauga ceapa tocata, 
se presare putina sare si piper proaspat rîsnit, se caleste pîna se înmoie, 
iar în final se adauga si usturoiul, calind mai departe 1-2 minute pe foc lejer. 
Se adauga supa, fasolea fiarta, frunzele de dafin, rozmarinul si cimbrisorul. 

  

Se fierbe maxim 15-20 minute dupa ce începe a clocoti usor. 
Se îndeparteaza frunzele si ramurelele (în cazul meu si tijele de telina + ardeiul rosu), 
se adauga smîntîna si parmezanul si se mai las ape foc 2-3 minute,
timp în care se poate degusta si potrivi de sare si piper daca mai e nevoie.  

 

Se serveste cu sunca rumenita, presarata deasupra si o bucata de pîine proaspata, crocanta. 



   

Multumim pentru reteta de supa. A fost delicioasa!

23 comments:

  1. Foarte frumoasa prezentarea, iar reteta delicioasa!

    ReplyDelete
  2. O reteta delicioasa! Prezentarea impecabila!! Pupici!

    ReplyDelete
  3. Supica asta imi place si mie! Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Noua ne-a placut la toti, însa sotul a fost extrem încîntat. El e mare fasolar :D

      Delete
  4. Doamne, cum sa rezist la speckul ala fenomenal??

    ReplyDelete
  5. Nu pot spune decat "yammy" - mi s-a facut foame instant!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Poate te încumeti si faci. Merge rapid daca ai fasole fiarta.

      Delete
  6. Cat de bine arata supica asta, si e cu fasole!!! Vreau si eu ca mi-e pofta :)

    ReplyDelete
  7. Tare imi face cu ochiul , de cateva zile ma gandesc ca as manca o supa cu fasole , poate ar trebui sa-mi fac pofta :)

    ReplyDelete
  8. Wow...Maja, imi lasa gura apa, dar...nu ajuta la nimic trebuie sa o fac si atunci imi potolesc pofta. Multumesc mult pentru aceasta reteta superba!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu mare placere. SI eu ma bucur ca am descoperit-o, ca sotul e amorezat de fasole, si nu mai stiam retete noi :)

      Delete
  9. Super supa ! de incercat si condimentarea asta ! de aratat nu mai spun cum arata! Iar farfuria sau cum sa-i zic, e grozava!

    ReplyDelete
  10. Pansy, pupu-te ( ca sa citez o doamna celebra :* ) !

    ReplyDelete
  11. Dupa atatia ani, ciorba asta ramane in continuare printre preferatele mele. Cu putina ceapa proaspata langa, e nebunie curata :)

    ReplyDelete