January 17, 2013

Somon cu ciuperci

Cum spuneam, reteta o am de pe blogul Simplu si bun. O reteta grozava! Noua ne-a placut foarte mult! Reteta prevedea cimbrisor, dar eu nu am avut si am pus patrunjel proaspat tocat. În plus, am mai folosit putina zeama de lamîie.


Ingrediente: 

  • 2 cepe lunguiete (rosioare/violete-echalote) 
  • 250 g file de somon 
  • 120 ml smintîna de frisca 
  • patrunjel proaspat tocat 
  • 9 ciuperci de marime medie 
  • sare si piper din rîsnita 
  • 2 linguri ulei de masline 
  • zeama de lamîie 

Somonul se taie bucati/felii aproximativ egale.

 

Se curata bine ciupercile, se îndeparteaza cu grija piciorusele si se toaca marunt. 
Ceapa se toaca dupa plac (eu mai grob) si se înmoaie usor în cele doua linguri de ulei de masline încins. 

  

Se adauga piciorusele si se soteaza timp de 5 minute, dupa care se adauga smîntîna si verdeata. 
Se mai lasa 2-3 minute pe foc, pîna smîntîna se ingroasa putin. 
Între timp se condimenteaza cu sare si piper. Se preîncalzeste cuptorul la 170-180 °C . 


 

Ciupercile se aseaza într-un vas termorezistent si se umplu cu sosul rezultat. 

 

Deasupra se pune cîte o bucatica de somon. Eu am piperat si sarat usor cu sare de Himalaya, 
am stropit somonul cu cîte 2-3 stropi de zeama de lamîie si am dat vasul în cuptor timp de 20 minute. 

 

Delicioase ciupercute! 


Multumim pentru reteta!
 

30 comments:

  1. Arata foarte bine, dar am o intrebare...somonul e crud sau afumat?

    ReplyDelete
  2. E crud. Sînt doua fileuri mai grasute, dar au mers bine peste ciuperci.

    ReplyDelete
  3. Multzumim pt. imaginile superbe, din cauza cårora am salivat de ... brusc am hotårat så merg la frigider si så-mi scot cele trebuincioase, pt. a prepara retzeta. Astfel cå am avut mancarea de searå suuuper delicioaså, doar carcotasul cel mic nu este adeptul ciupercilor si a mancat doar fav. lui peste ... somonul ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cîndva o sa-i placa si lui ciupercile. Tu mai ofera-i din cînd in cînd :D

      Delete
  4. Ce-mi place reteta! E rapida (asa cum caut eu), e delicioasa (conform ingredientelor :) ) si numai buna pentru stomacul meu pretentios in ultima vreme.

    ReplyDelete
  5. bun bun <3
    Ador somonul, iar ciupercile sunt slabiciunea mea :)
    te pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu pot servi ciuperci preparate în toate felurile :D

      Delete
  6. valei, ce faine sunt, dai gata invitatii la un party :D :*

    ReplyDelete
  7. Ca de fiecare data, ne minunam cat de potrivit e titlul blogului cu apetisantul lui cuprins ;)

    ReplyDelete
  8. Arata de-ti vine sa le mananci cat ai clipi!! Superbe poze, ca intotdeauna ;) Pupici Maya!

    ReplyDelete
  9. ce bine arata, imi place foarte mult somonul si e si foarte sanatos. felicitari pentru aceasta reteta.

    ReplyDelete
  10. Maya de fiecare data iti admir prezentarile... Ma faci sa recitestc reteta de foarte multe ori de dragul de a privi fotografiile si ulterior sa revin cand fac reteta!

    ReplyDelete
  11. Multumesc pentru complimente. Tre' sa-mi pun si eu smiley aici, ca ma rosesc de una singura =))

    ReplyDelete
  12. Mhhh, mi-au cazut ochii pe ciupercutele acestea :)) si nu pot sa-i mai adun...

    ReplyDelete