September 15, 2012

Crema de brînza (cu sunca si ardei copti) a la Maya

De data asta inspiratia provine din supermarketuri, mai exact din rafturile frigiderelor. Peste tot vad creme de brînza, sau diverse creme din amestecuri de brînza, smîntîna, iaurt si ardei grasi, afumaturi, chili, chestii picante care activeaza papila... doar ca, dupa ce citesc ingredientele mi se ridica coama, si e nasol, ca eu am parul lung (înca) :)) . În afara ingredientelor "bune", care sînt putine la numar în acele cutiute, deja ca al doilea ingredient se regasesc grasimile hidrogenate, urmate de diverse extracte sintetice, arome sintetice - printre care si cea de fum, zahar, îngrosatoare, gelatina, coloranti... Ca sa nu mai am coama zbîrlita, am facut si eu o crema din asta, care a iesit excelent! S-a mîncat pîna la "lins castronul" :D



O muşca? :D


Ingrediente:
  • 150 ml iaurt
  • 2-3 linguri ulei de masline e.v. presat la rece
  • 200 g brînza de vaci
  • 1 ceapa rosie, tocata fin
  • 50 g sunca afumata (de casa) , tocata fin
  • 3 ardei grasi copti, tocati fin
  • chili uscat, rîsnit
  • sare, piper proaspat rîsnit
  • 1 lingurita boia de ardei, pentru culoare

Se amesteca iaurtul cu brînza si uleiul.



Se toaca fin ceapa si sunca, si se adauga împreuna cu boiaua la crema de brînza.
Se amesteca si se da la rece pîna va ocupati de ardei.
Sunca din camara lu' mama :D




Se coc ardeii, apoi se pun într-un vas si se acopera. Nu obisnuiesc metoda cu punga. Am eu oroarea mea de ingrediente fierbinti în pungi de plastic. Prefer sa-i pun într-un castronel de sticla/portelan acoperit cu o farfurioara. Fiecare cu piticul din dotare :D Se decojesc ardeii si se curata de seminte. Nu se clatesc cu apa! Ar fi pacat sa se piarda din aroma delicioasa.


 
Se adauga ardeii tocati marunt la crema de brînza, 
se condimenteaza cu chili, piper si sare dupa gust, si se amesteca. 
 


Atentie cu sarea. Sunca de casa este în general destul de sarata.
Dupa finalizarea cremei de brînza se acopera vasul în care se pastreaza
si se da la rece pentru cel putin 2-3 ore. Un deliciu!



Pofta buna si un sfîrsit de saptamîna minunat va doresc! 
 
 

57 comments:

  1. Ingenioasa ca intotdeauna! ...si talentata la maxim in arta culinara. O duminica frumoasa!

    ReplyDelete
  2. Perfect pentru acest anotimp, multumesc pentru reteta. Sfirsit de saptamana placut!

    ReplyDelete
  3. Imi place mult la tine interesul pentru mincarea sanatoasa, de aici si inspiratia...Reteta de azi SUPER, ca toate de altfel ;)
    Te pupic Maya si un weekend placut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ei, Mika... încercam si noi sa ne hranim sanatos, dar asta nu înseamna ca nu mai si pacatuim :))
      Merci, pup!

      Delete
  4. Mmmmmmm...excelenta!!! Arata foarte bine, as manca vreo 2-3 felii de painica cu muuulta crema de branza :)
    Weekend frumos!

    ReplyDelete
  5. Ce buna trebuie sa fie...ingrediente pe gustul meu!!
    ciao ...o duminica placuta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. E foarte gustoasa si e faina mai picanta. Eu am împartit crema, si o parte am facut cu mai mult chili.

      Delete
  6. Multumesc pentru reteta, Maya! E perfecta pentru micul dejun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, e super pentru micul dejun, dar merge foarte bine si ca aperitiv, servita pe tartine.

      Delete
  7. e delicioasa! o idee foarte buna pentru micul dejun!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, cum spuneam, chiar si ca aperitiv, nu doar pe tartine, chiar si cu bastonase de legume... asa ca dip :D

      Delete
  8. Neaparat fac asa ceva, mor dupa creme din astea ... Multumesc mult de idee !!!

    ReplyDelete
  9. Ador orice combinatie de crema de branzica !!! Cred ca e o bunatate cu ardei copti !!! O duminica placuta si tie !!

    ReplyDelete
  10. ce bineeee arata!o sa incer cu siguranta!multumim pt idei!pupici la pisici!mirela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mirela, de pe acum îti spun pofta buna! Te pup!

      Delete
  11. Cat, noi "tik-tak" la fel! Si pe mine ardeii copti m-au facut sa trec la treaba :D

    ReplyDelete
  12. Daa, vreau si eu o musca!! :P
    Arata tare bine, iar pozele ma fac sa salivez! O zi frumoasa!

    ReplyDelete
  13. Criminala crema asta!Arata tare yummie!

    ReplyDelete
  14. Arata super bine,si cu siguranta este super delicioasa.

    ReplyDelete
  15. Da, arata bestial!!! Sper sa fete si vacuta mea, cat mai am ardei in gradina:))
    Pupici!

    ReplyDelete
  16. Shoncu' ala imi da de gandit...hm, ai fost la Timisoara si n-ai zis nimic?? No, nu-i bai, lasa, ca oi veni si io in Jermania :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. A fost doar o fuga. Nici macar nu am ajuns în oras.
      Salutari.

      Delete
    2. Aha...ok, esti iertata :P Da' cand vii, musai ma anunti, daa? Vreau sa-mi cunosc idolii ;-) puup

      Delete
  17. Meserie curata :)
    M-a dat gara sunca din camara mamei. Arata bestial!

    ReplyDelete
  18. Super idee,arata grozav iar de gust nici nu ma-ndoiesc!Pupici

    ReplyDelete
  19. Dumnezeule cum arata...Imi ploua in gura

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pune mîna si fa, nu pofti, ca se face usor :D

      Delete
  20. Excelenta ideea, imi place cum ai transformat o reteta plina de margarina si E-uri in ceva super-bun! Da' mama n-are sunca afumata de casa in camara ... ce ma fac ??? :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sigur gasesti o sunca buna afumata si în magazin. Un prosciutto crudo. Nici macar nu trebuie mult. 50 g.
      Daca nu, sînt convinsa ca e buna si fara sunca. Ardeii copti dau oricum multa savoare :)

      Delete
  21. Si eu as linge castronul :) Faina reteta , se presteaza in curand .

    ReplyDelete
  22. E obligatoriu sa punem sunca? Iese la fel de buna si fara?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu zic ca e buna si fara sunca. Cum spuneam, ardeii copti dau deja multa savoare. Deci buna, doar fara sunca :)

      Delete
  23. Este o combinatie foarte reusita! Cu siguranta o incercam!:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca va plac cremele de acest gen, mai ales picante, o sa va placa :)

      Delete
  24. Sunca an, ceapa rosie am, iaurt se gaseste.. cu coptul de ardei mai dificil, dar pana la urma ma risc! Nici nu-mi mai amintesc de cand n-am mai mancat branza cu diverse arome sau ingrediente din comert... dar o bunatate facuta asa as cam papa!
    O saptamana faina!!

    ReplyDelete
  25. Simona, spor la trebaluit! Si tie o saptamîna misto!

    ReplyDelete
  26. super idee!

    si io fac, si faceam :)))), dar doar cu ardei si ceapa rosie, si mai puneam boia dulce. o sa fac si reteta ta, e foarte gustoasa.

    Mira

    ReplyDelete
  27. Cred ca blogul tau e cel mai bogat si cel mai frumos blog pe care l-am gasit pana acum! Faci niste poze foarte frumoase... nu mai zic de retete, salivez!!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc pentru cuvintele frumoase si vizita!

      Delete
  28. Parca nu e suficient ca te pricepi la gatit, mai ai si talent la a expune in imagini ceea ce prepari, cat despre reteta, cred ca trebuie incercata.

    ReplyDelete