May 5, 2012

Cheesecake cu Gorgonzola

Un aperitiv gustos si parfumat pentru cei care adora Gorgonzola. Reteta provine de la Any. Ea a facut acest Cheesecake într-o forma rotunda cu diametrul de 19 cm, cu perete detasabil. Eu am ales sa folosesc 2 "inele" patrate de montat de 9 x 9 cm. În momentul în care montam aperitivul, mi-am dat seama ca nu va iesi asa usor din patratoasele mele, dar am mers la risc, mai ales ca am renuntat si la gelatina. Dar am reusit. Rezultatul final nu este la fel de aspectuos ca Cheesecake-ul lui Any, dar totusi satisfacator.
Eu va scriu reteta originala, iar în paranteza micile modificari facute de mine. Poate dintr-un motiv sau altul mai exista cineva care nu doreste gelatina. Însa pentru un aspect mai stabil, puteti înlocui gelatina cu agar-agar.




Ingrediente:
  • 100 g crackers
  • 80 g unt moale
  • 250 gr ricotta
  • 200 gr de gorgonzola dolce
  • 8 g foi de gelatina (am renuntat )
  • 1 tija de telina, feliata grob
  • 200 g smîntîna ( 120 g smîntîna groasa / gen Creme Fraîche
  • 50 g miez de nuca
  • sare
  • piper
Se macina crackersii fin, se adauga untul si se amesteca bine în mixerul cu lame.




Pentru a obtine un rezultat cît mai bun tapetati fundul unei forme cu hîrtie de copt. Se fixeaza si închide peretele detasabil, se adauga crackersii amestecati cu unt si se niveleaza un strat cît mai uniform. ( Eu am folosit doua inele de montat de 9 x 9 cm. Daca va tenteaza ideea de a face doua cake-uri mai mici, ca mine, luati doua inele rotunde! Rezultatul final iese mai usor din forma rotunda decît patrata. Daca sînteti masochisti, folositi forme de floare :D ).




Gelatina care în prealabil a fost pusa la înmuiat în apa rece, se stoarce, se adauga în smîntîna lichida si se lasa pe foc moderat pîna se topeste. Se pun toate ingredientele în mixerul cu lame, inclusiv amestecul de smîntîna cu gelatina, si se mixeaza bine.
(Eu am sarit pasul cu gelatina înmuiata si topita în smîntîna lichida, iar în loc, am folosit o smîntîna groasa. În rest am procedat la fel. Am adaugat toate ingredientele în mixerul cu lame si am macinat pîna la textura dorita).




Se toarna compozitia peste baza de crackersi si se da pentru cel putin 3 ore la frigider. Se poate lasa si peste noapte la frigider. 
(Eu am nivelat crema obtinuta cu o lingura si am dat formele acoperite cu folie transparenta, la frigider. Le-am lasat peste noapte).






Pofta buna si un sfîrsit de saptamîna minunat va doresc!


55 comments:

  1. Multumim de urari Maya! Un weekend minuna si tie!

    Foarte aspectuos chesecake-ul asta! L-am vazut si la Any si tare ma bate gandul sa il incerc cat de curand!

    ReplyDelete
  2. Maya, tu intotdeauna ii dai ceva special oricarei retete!
    Excelent arata si excelent s-a comportat zic eu, neavind nici un gram de gelatina.

    ReplyDelete
  3. waw, cum arata... Foarte de efect pentru o masa festiva! Pupici

    ReplyDelete
  4. Eu spun ca arata foarte bine , chiar si fara gelatina s-a tinut bine "crema"

    ReplyDelete
  5. Dupa ingrediente trebuie sa fie awesome. In doua saptaini am o intilnire tovaraseasca.. il fac si eu :)
    Nu am folosit niciodata gelatina in forma de foi. 7g foi este la fel cu 7 g granule?

    ReplyDelete
  6. La cheesecake cu gorgonzola chiar nu m-as fi gandit veci! :)))/

    ReplyDelete
  7. Minunat arata!Forma o am asa ca pot sa trec la treaba:)

    ReplyDelete
  8. Un aperitiv perfect si...mmm, tare apetisant!Pupici!

    ReplyDelete
  9. Foarte fin...nu sunt iubitoare de gorgonzola dar , al tãu l-as incerca.
    Îmi place decorul cu physalis, am primit o cutie de ele si tot mã gândesc ce sa fac cu ele...

    ReplyDelete
  10. Eu sunt masochista, da' n-am forma de floare...cum fac?? ;-)))

    ReplyDelete
  11. Numai bunatati, ori de cate ori vizitez blogul tau papilele mele o iau razna! Spectaculos de bine arata!

    ReplyDelete
  12. Arata tare bine si fara gelatina.Si eu o o am pe lista, ocazie trebuie sa se iveasca

    ReplyDelete
  13. Imi place gorgonzola, deci e pe gustul meu. Pup!

    ReplyDelete
  14. Minunata idee! Arata foarte bine, asa ca trenuie incercata neaparat!

    ReplyDelete
  15. arata fantastic de bine
    Te pup scumpa mea! O zi minunata!

    ReplyDelete
  16. Arata fantastic, Maya! Ca de obicei ;). O saptamana buna.

    ReplyDelete
  17. Off, abia cum am vazut si eu motivul.
    la multi, multi ani fericiti, plini de bucurii si de noroc, iti doresc.
    Sa ai o saptaman faina si numai bine.

    ReplyDelete
  18. Ce frumoasa prezentare!!!
    Formele patrate sunt superbe!
    Felicitarile mele :-)
    Hug!

    ReplyDelete
  19. Foarte faina ideea ta de cheesecake cu gorgonzola!Iar eu fiind mare fan gorgonzola....yuuuummy

    ReplyDelete
  20. WOW...este prima oara cand vin la tine pe blog iar reteta asta mi-a lasat gura apa! Sotul meu recomanda un vin cu acest preparat extrem de fin - Passito di Pantelleria...
    Sper ca nu te supara dar te-am adaugat la blogroll la mine. O seara buna!

    ReplyDelete
  21. Ce de deliciiii! Iti lasa gura apa.

    ReplyDelete
  22. Hmmmmmm , ce deliciu !!!!! Imi place mult prezentarea !!!
    Zile frumoase iti doresc !!!

    ReplyDelete
  23. Any, da merge, Cu gelatina ar fi stat perfect, dar e ok si asa. Merci pentru inspiratie!

    ReplyDelete
  24. Simona, facut a la carte, cu siguranta!

    ReplyDelete
  25. Dorina, asa zic si eu. Data viitoare pun agar-agar.

    ReplyDelete
  26. Oltene, habar nu am, ca eu nu folosesc gelatina. Data viitoare voi folosi agar-agar, si voi pune un pliculet, care la mine este pentru 500 ml lichid. Asta daca te ajuta cu ceva.

    ReplyDelete
  27. Isa, noroc ca se gîndesc altii! :)

    ReplyDelete
  28. Ramona, sa stii ca gorgonzola nu persista, mai ales ca varianta dolce este mult ai usoara. Aroma este acoperita de nuci si tija de telina. Plus ca si ricotta o îndulceste.

    ReplyDelete
  29. Liana, daca te chinui sigur gasesti printre jucarelele lui Tudor vreo forma interesanta :D

    ReplyDelete
  30. Ioana, daca-ti plac ingredientele, nu o rata!

    ReplyDelete
  31. Sara, ma bucur ca-ti place!

    ReplyDelete
  32. Cristina, sper sa-ti placa!

    ReplyDelete
  33. Emily, multumesc la fel si te pup!

    ReplyDelete
  34. Angelica, merci de complimente si vizita!

    ReplyDelete
  35. Paradis, mai elegant e cu ceva "întaritor" :)

    ReplyDelete
  36. Haplea, pai atunci spor la treaba!

    ReplyDelete
  37. Haplea, pai atunci spor la treaba!

    ReplyDelete
  38. Loredana, multumesc pentru recomandare si vizita! O seara buna!

    ReplyDelete
  39. Dan si Ionela, va multumesc!

    ReplyDelete
  40. Mie asta sigur o sa-mi placa!Ti-am furat reteta!

    ReplyDelete
  41. La multi ani si un weekend minunat.
    Pregatirea pentru aceasta zi de exceptie!

    ReplyDelete