May 23, 2012

Pui pe pat de varza

Multi nu concep puiul în combinatie cu varza, considerînd ca e prea "slab". Noua însa ne place. De data asta l-am pregatit chiar foarte usor, atît din punct de vedere caloric cît si modul de peparare. Ieri a fost o zi friguroasa, întunecata si ploioasa, asa ca ne-am încalzit la gura cuprorului :P






Ingrediente:
  • 1 pui
  • 1 varza, tocata grob
  • 1 legatura de marar, tocat grob
  • 1 ardei nu prea iute, taiat rondele
  • 2 morcovi, taiati fîsii groase
  • 4 fire de ceapa verde, taiate rondele
  • 250 ml vin alb sec
  • 100 ml apa
  • 1-2 linguri ulei de masline (optional)
  • 2 jumatati de ardei rosu (le-am asezat sub pui)
  • sare, piper din rîsnita
  • condimente mojarite, pentru aromatizarea puiului :
- amestec de sare de mare cu verdeturi uscate - aici reteta
- chili uscat
- boia de ardei dulce
- boabe de piper negru
- fulgi de usturoi deshidratat
- chimen


Se pregatesc ingredientele. Puiul se spala bine sub jet de apa rece 
si se curata de eventualele resturi de pene. Legumele si verdeata se spala,
curata si toaca fin sau grob, în functie de gust sau dispozitie,
iar condimentele pentru aromatizarea puiului se mojaresc de zori, pîna se obtine textura dorita.



Am tocat legumele grob, le-am amestecat si repartizat într-o tava.
Apa si vinul le-am turnat deasupra, am sarat si piperat, apoi m-am ocupat de pui.



Am despicat pieptul si am condimentat generos, interiorul.



Am asezat puiul peste varza si l-am condimentat pe exterior,
dupa care l-am stopit cu putin ulei de masline.



Am dat tava în cuptorul rece fixat pe 200°C. Dupa 30 de minute am acoperit tava cu folie de aluminiu,
pentru a împiedica rumenirea prematura a puiului, si am lasat-o pîna carnea a fost moale.
Am îndepartat folia si am mai lasat cîteva minute la copt.



Am servit cu mare pofta!



38 comments:

  1. Interesanta combinatia, nu stiu cat i-ar place mofturosului meu,dar ma bate ganul sa incerc.Macar pt mine, lui ii dau puiul pe varza cruda:))

    ReplyDelete
  2. Aoleu cit de mult este pe gustul meu.
    Noi il facem de obicei cu rata in loc de pui dar nu vad nici un motiv pentru care cu pui ar merge mai putin bine:)

    ReplyDelete
  3. Vai Maya, eu n-as refuza nicicand asa o portie! O mananci cu ochii si alta nu!

    ReplyDelete
  4. Buna Maya,

    Arata foarte bine puiul pe varza! Chiar ma gandesc sa incerc reteta, dar as vrea te rog sa-mi spui de unde ai luat puiul asta galben si frumos si varza. Si io locuiesc in Germania, zona Darmstadt.

    Merci mult,
    Mira

    ReplyDelete
  5. Ce imbietor arata,n-as refuza asa o portie !Pupici

    ReplyDelete
  6. Sunt convinsa ca e o reteta buna, caci arata bine si stiu ca tu faci papa bun.

    ReplyDelete
  7. La cat imi este de foame acum.....cred ca pot papa toata portia.
    Arata delicios!

    ReplyDelete
  8. imi place mult combinatia. Mai ales ca nu ingrasa..:)) Pup

    ReplyDelete
  9. Recunosc,eu nu am facut insa am o prietena care nu mananca porc si tot face combinatia asta de care e incantata!Trebuie incercata!

    ReplyDelete
  10. Excelent puiul pe varza, arata senzational si gustul....mmmm....am o pofta de zile mari! Pup!

    ReplyDelete
  11. Ce delicios arata... Nu m-am gandit niciodata la combinatia pui-varza.. dar cred ca-i un deliciu! Pupici

    ReplyDelete
  12. Desi nu l-am gustat, ador preparatul tãu! aratã asa de bine totul!!!

    ReplyDelete
  13. Ioana, mi mi-ar place pui copt chiar si cu varza cruda. Adica o salata de varza! Deci merge si pentru mofturos :D

    ReplyDelete
  14. Oltene, merge dara, dar majoritatea sînt de parerea ca rata e mai buna pe varza decît puiul. Mie îmi place varza cu orice :D

    ReplyDelete
  15. Any, varza n-o refuz nici eu :D

    ReplyDelete
  16. Mira, sigur gasesti si tu prin împrejurimi vreun Bauernhof. Eu am gasit pe net tarani care vînd de toate. Chiar si o moara, de unde iau Bio-Dinkelmehl, diferite feluri de paste, pesmet de Dinkel... etc.

    De multe ori cumpar din Austria. Imi place ca ei ofera deja în toate supermarketurile pui bio si multe alte produse locale/si bio.

    La noi mai rar, ma refer în oraselul în care locuiesc, dar în orasele vecine, la magazine mai mari, gasesc cel putin pui crescut în mediu natural sau bio.

    Multumesc de vizita.

    ReplyDelete
  17. Bucate apetisante, multumesc. Ma bucur ca-ti place!

    ReplyDelete
  18. Alina, da, e destul de usoara din punct de vedere caloric, si destul de sanatoasa, tinînd cont ca nu e nimic prajit.

    ReplyDelete
  19. Teo, unde mai pui ca se si prepara foarte usor :)

    ReplyDelete
  20. Simona, merita încercata combinatia!

    ReplyDelete
  21. Ramona, multumesc! Salutari!

    ReplyDelete
  22. Bine ca te-ai intors de undea-i fost!:-)
    Poza cu "foafeca-n piept" e foarte Dexter-iana.Puiul tau arata minunat pe pat de varza, orice rata il invidiaza!

    ReplyDelete
  23. Asa reteta nu am mai vazut, sa le pui pur si simplu in tava si la cuptor cu ea. Super arata si abia astept sa o fac si eu cu un pui de tara ;))
    Pupici!

    ReplyDelete
  24. Ba si mie imi place puiul cu varza ! mai ales daca pastrezi si pielea mi se pare suficient de gras si foarte bun.cine vrea mai gras poate sa mai adauge ulei de masline sau de care ii place in farfurie.

    ReplyDelete
  25. Trebuie sa recunosc ca nu am mai mancat pui cu varza. Arata bine si suna imbietor. Interesanta combinatie.

    ReplyDelete
  26. Mie mi-l place si pe pat de varza !!! :) E un deliciu !! ;)

    ReplyDelete
  27. Lili, am fost acasa. La mama :)
    Stii ca-s fan Dexter :D

    ReplyDelete
  28. Vasi, eu fac multe mîncaruri... asa, toate la tava. Usor de preparat si usor din punct de vedere caloric. Fara prajeli, rîntasuri... and co :D

    Tu ar trebui sa probezi, mai ales ca ai ingrediente multe de calitate din productie proprie! Îti ador gradina si pasiunea care o depui pentru ceea ce faci! Te pup!

    ReplyDelete
  29. Pansy, asa este! Cine vrea mai gras, poate adauga ulei de masline, sau chiar 2-3 bucatele de costita.

    ReplyDelete
  30. Cat, ma bucur ca-ti place! Te pup!

    ReplyDelete
  31. Ce bine arata puiul pe varza...Weekend minunat!

    ReplyDelete
  32. For hottest information you have to pay a visit world-wide-web and on world-wide-web I
    found this website as a finest site for latest updates.
    My site ; samedayloanshub.co.uk

    ReplyDelete