July 13, 2011

Sare de mare cu verdeturi uscate

Îmi place sa prepar în casa diferite amestecuri de sare de mare cu diverse verdeturi uscate. Bineînteles ca si în comert se gasesc o mie si una feluri de sare cu verdeturi. Gama variaza de la amestecuri cu tenta italiana sau franceza pîna la cele simple cu doar un singur fel de verdeata.
Odata am cumparat un amestec gata preparat, care mi-a placut în mod deosebit si pentru ca nu am mai gasit niciodata un borcan cu exact acelasi amestec de verdeturi, mi l-am preparat singura. Acest amesetc îl folosesc în general la mîncaruri, garnituri, carnuri, peste, legume... care le prepar la cuptor. Potriveste bine presarat peste rosii grilate, dovlecei grilati, piept de pui copt sau peste la cuptor. Pe cartofi copti merge perfect.
Pe eticheta borcanului de sare aromata gata preparata scria ca verdeturile sînt în proportie de 5% cu sarea. Nu stiu gîte grame din fiecare verdeata era în acel amestec, probabil la nimereala. Eu am pus în functie de gustul meu. În total am pus 10 grame. Fiind 5 feluri de verdeturi puteam pune cîte 2 grame din fiecare, dar pentru ca doream sa persiste rozmarinul si cimbrul, le-am ales ca elemente dominante.

        Ingrediente:
  • 200 g sare de mare
  • 3 g rozmarin
  • 3 g cimbru
  • 2 g oregano
  • 1 g maioran
  • 1 g menta spicata





Am mojarit putin sarea care era prea groaba pentru presarat.



Am adaugat verdeturile si le-am mojarit putin si pe ele,




dupa care am transferat toate ingredientele într-un borcan.
Am scuturat borcanul. Gata vrajitoria :D 



Daca doriti sa preparati un astfel de amestec pentru rîsnita, amestecati doar ingredientele, nu le mai mojariti. Eu am rîsnitele pline cu saruri, diferite feluri de piper si chili uscati, si nu mai am loc de asa multe rîsnite. Asa ca le maruntesc putin pentru a se amesteca mai bine, si pentru ca se presara si dozeaza mai usor.

22 comments:

  1. o sa ma uit prin magazine dupa sare de mare si daca am noroc sa gasesc cu siguranta incerc.pupicei

    ReplyDelete
  2. Sigur gasesti sare de mare.Daca nu ai mai probat amestecuri cumparate,fa doar o cantitate mica sa vezi daca-ti place :)

    ReplyDelete
  3. Imi plac tare mult amestecurile astea,dar eu sunt ceva mai comoda :D si am cumparat,pupicei!<3

    ReplyDelete
  4. Farmacia naturii !
    Din ciclul arome la borcan.
    Impecabil !
    Esti cea mai tare apothekareasa .:)

    ReplyDelete
  5. Super si bine ca ai facut singura, pentru ca faci cum iti place, dar tot asa poti sa pui in sticlute mici, ulei de masline cu diferite ierburi: busuioc, oregano, chili, coriandru, f iecare sticluta cu un condiment uscat neaparat si se pot folosi la diferite salate, dar cred ca ai stiut deja.O zi placuta...

    ReplyDelete
  6. e minunata combinatia !!!! bravooo!!!

    ReplyDelete
  7. Asa am gasit si eu odata un condiment bestial pentru friptura, dar uite ca mie nu mi-a trecut prin cap sa studiez eticheta sa vad ce contine. Dar crezi ca nu merge si cu sare mare de sac, cu care facem muraturile?

    ReplyDelete
  8. Foarte buna ideea,o sa imi fac si eu ... cred ca se pot pune orice fel de verdeturi nu ?
    Mersi de reteta si idee !
    Pupici!

    ReplyDelete
  9. Foarte practic pentru cei care iubesc mirodeniile, ma tenteaza sa fac si eu o portie mica :) Mersi de sugestie! Pupici!

    ReplyDelete
  10. Flory,si eu am cumparat,dar nu am mai gasit în combinatia exacta care îmi placea,asa ca a trebuit sa-mi fac :D
    Pupicei :)

    ReplyDelete
  11. Hahaha,Lia!Apothekareasa,klingt cool!

    ReplyDelete
  12. Miodrag,da mai fac si din asta.Uite aici chiar o varianta : http://mayas-esprit.blogspot.com/2010/08/ulei-de-masline-aromataromatisierten.html
    Mai pun asa doar ulei cu chili,sau doar cu vredeturi si usturoi.
    Salutari :)

    ReplyDelete
  13. Cat,asta e preferata mea,dar îmi plac si altele :)

    ReplyDelete
  14. Vasi,eu cred ca merge.Nu vad ce ar avea sarea.Poti încerca cu o portie mica de 50 g sare,si o lingura de mirodenii uscate care-ti pac.

    ReplyDelete
  15. Mimmi,bineînteles ca poti pune amesteca dupa placul si pofta personala :D
    Daca-ti place iute,poti mojari si niste chili/ardei iuti uscati.

    ReplyDelete
  16. Alina,eu nu stiu ce m-as face fara verdetuti.Totdeauna mi-au placut.De copil am iubit verdeata.Bineînteles ca pe timpurile mele,nu dispuneam noi la tara de rozmarin,busuioc...dar adoram patrunjelul,mararul de numa,leusteanul...ei,frunze de astea care le cunosteam toti :)

    ReplyDelete
  17. Ierburiele le am,mai cumpar sare de mare si o sa fac si eu "vraja" asta!
    O zi minunata!

    ReplyDelete
  18. Janet,te pup!Sa ai spor si o zi buna! :*

    ReplyDelete
  19. Ce-mi place mie cum ti le pregatesti tu toate, singurica.
    Pupici, Maya.

    ReplyDelete
  20. Fac si eu ce pot,Gaby :D
    Pup xoxoxo

    ReplyDelete
  21. Imi fac si eu mereu amestecurile din condimente,la inceput din nevoie fiindca nu prea se gaseau la noi. Si imi si place sa stiu ce contin.

    ReplyDelete
  22. Mitinita,eu le fac...ca-mi place sa le fac :D
    Salutari si multumesc de vizita :)

    ReplyDelete