March 22, 2012

Camembert en croûte feuilletée

Din nou o reteta rapida cu care va puteti încînta musafirii. Reteta am descoperit-o pe blogul Gabitei, La-Chef-A. Ea a îmbracat o rotita de Brie în crusta din aluat de foietaj si a servit-o cu capsune si crackers. O puteti servi cu ce fructe doriti. Desi iubesc capsunele, combinatia dintre aceste fructe si brînza ( indiferent de care), nu prea îmi încînta papila. Printre fructele preferate pe care le consum alaturi de brînzeturi, sînt strugurii, smochinele, physalis, agrisele, perele, pepenele rosu si galben. De data aceasta am ales physalis.  Pentru gustul meu, o combinatie excelenta.
De mentionat ar mai fi, ca se poate servi cald cît si rece. Despicat fierbinte însa, este mult mai interesant. Efectul lava,  invita papiele la dans. Rece, se poate taia si servi în bucati sau felii.








        Ingrediente:
  • 1 rotita Camembert sau Brie
  • 2 linguri marmelada de caise
  • 1 lingura migdale feliate
  • 1 mînuta cranberries
  • 1 rulou de foietaj
  • 1 galbenus amestecat cu o lingura apa

Se unge foaia pe mijloc cu marmelada de caise, se presara cu cranberries si migdalele feliate.



Deasupra se aseaza rotita de Camembert sau Brie si se împacheteaza.



Din restul de aluat se pot modela diferite forme sau se poate face un gratar,
si decora capodopera de arta dupa chef si dispozitie. Eu am ales gratarul.



Am asezat "pachetul" peste gratar, am lipit fîsiile, l-am întros si asezat pe o tava cu hîrtie de copt.





Am pensulat de zori toate marginile si colturile cu galbenus + apa, 
apoi am dat tava în cuptorul preîncalzit la 190-200°C 
si am lasat timp de 20-25 minute, pîna aluatul s-a umflat bine si rumenit frumos.



Am servit cald cu physalis si crackers. Un deliciu!








Pofta buna!
 

81 comments:

  1. zilele astea trebuie sa o refac si eu, mi-a placut enorm.
    Ma duc sa mananc ceva ca mi s-a facut foame :)

    ReplyDelete
  2. Wow ce bine arata!

    ReplyDelete
  3. Asta este reteta mea favorita! Cred ca am mai spus pe undeva ca-mi place foarte mult cu cranberry uscate sau proaspete.La noi nu lipseste de pe masa de Thanksgiving.Arata tare bine.pup.xoxo..

    ReplyDelete
  4. Cum poate sa arate!! Cat de focusata e poza cu incizia ;) De zile mari Maya!! Mie imi place la nebunie cea cu smochine, asa n-am incercat, dar musai ii dau contur cat mai repede. Prea bine arata ;)

    ReplyDelete
  5. Maya, m-am tot uitat si pozele lui Gabi si la cele ale Ioanei.
    Acum si ale tale...maine sper sa ajung sa cumpar branza.
    Am smochine si am si dulceata de smochine :).
    Arata de-ti vine sa-l mananci cu ochii, cuibul asta de branza!

    ReplyDelete
  6. Superb! Nu am cuvinte! Mai ales ca eu astazi am mancat numai salate....
    Pozele sunt graitoare!

    ReplyDelete
  7. Mamma, ce-mi vine sa string cu o felie de piine, toata brinzica aia... hmmm, buna, buna... Ma duc sa maninc o felie de piine cu gem, ca sa-mi treaca...

    ReplyDelete
  8. Arata incredibil de bine! Trebuie sa incerc si eu... mai ales ca e si pentru vegetarieni. Imi place combinatia... imi place cum arata... imi place tot. Felicitari!

    ReplyDelete
  9. Cat de bine arata,o idee excelenta iar pozele minunate,ca de obicei!Pupici!<3

    ReplyDelete
  10. Minunat e putin spus!Jos palaria pentru alegere si prezentare!

    ReplyDelete
  11. E ceva special, un regal gastronomic. Pup!

    ReplyDelete
  12. Arata de milioane!!!Yummy!Trebuie incercata neaparat!Pup!

    ReplyDelete
  13. As putea sa stau sa ma uit la pozele tale o zi intreaga.

    ReplyDelete
  14. Mmmm imi ploua in gura de-a dreptul...

    ReplyDelete
  15. Wow! Am admirat-o si pe Arta, dar nu pot sa ma abtin: WooooW! Arata incredibil, Maya :)

    ReplyDelete
  16. Doamne ce bine arata!!! Neaparat, cu permisiunea ta, am sa-i fac Ionelei aceasta reteta. Este fanul no. 1, al brinzei.

    ReplyDelete
  17. Waw! Nu stiu ce gust o avea... dar pozele sunt de nota 10! Trebuie incercata neaparat!
    Pupici

    ReplyDelete
  18. Ioana, oare se gasesc rotite mai mici de 100 g. Ma refer la Brie sau Camembert...

    ReplyDelete
  19. Paradis, si eu o s-o adopt la masa mea!

    ReplyDelete
  20. Anto, merci draa mea. Data viitoare inlocuiesc merisoarele cu felii de smochina din dulceata :D

    ReplyDelete
  21. Any, neaparat trebuie sa faci! E super!

    ReplyDelete
  22. Fancy, multumesc. Poate încerci si tu :)

    ReplyDelete
  23. Daniela, sa încerci. Sigur o sa-ti placa :)

    ReplyDelete
  24. Flory, merci mult draga mea! Te pup!

    ReplyDelete
  25. Sara, sînt de aceeasi parere, cu ttpate ca se gateste atît de simplu!

    ReplyDelete
  26. Bucate apetisante, merci. Pup!

    ReplyDelete
  27. Dan, atunci spor la treaba, iar Ionelei salutari calduroase.

    ReplyDelete
  28. Simona, ma bucur ca-ti place! Multumesc :)

    ReplyDelete
  29. Dumnezeule !!!!! Nu-mi pot lua ochii de la aceste poze !!!! ....de preparat nu mai zic , ca deja salivez de ceve vreme !!! :(((( .... superb Maya !!!!

    ReplyDelete
  30. Cat, merci! xoxoxo

    Un weekend minunat va doresc!

    ReplyDelete
  31. OK.. este o stare de fapt deja... blogul asta reuseste sa ma surprinda ( in mod placut :) ) de fiecare data.

    Am facut preparatul asta (exact aceleasi ingrediente) de cel putin 20 de ori, dar nu mi-a trecut niciodata prin cap sa fac chestia cu impletitura pe deasupra. Vizual.. huge difference!

    ReplyDelete
  32. Ce prezentare superba!!! Felicitari!

    ReplyDelete
  33. Maya, rotita mea a avut 125g, nu cred ca sunt mai mici de atat.

    ReplyDelete
  34. Bine zici, e un super deliciu! pozele au iesit asa de perfecte ca si gustul preparatului, pup:)

    ReplyDelete
  35. Ti-a iesit aprope la fel de buna, gustoasa si frumoasa ca si a mea ;O)
    Cin-cin! Sa va fie de bine, te pup si va doresc un weekend frumos.

    ReplyDelete
  36. wow, ce bine arataaaaaaaa
    de mare efect lava aceasta ;)

    Te pup scumpa mea! Seara frumoasa!

    ReplyDelete
  37. Wow, arata excelent si gustul este pe masura. Felicitari!

    ReplyDelete
  38. ii pusesem si eu gand rau retetei asteia,ma gandeam la Pasti pentru ea.Cred ca varianta ta ,cu camembert imi surade.Splendide pozele!!!!!!!!

    ReplyDelete
  39. Arata extraordinar! M-am hotarat, trebuie sa incerc! Ms

    ReplyDelete
  40. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  41. Arata nemaipomenit de bine, Maya, si cu siguranta e si foarte yummy. Cum termin batalia mea cu dieta o sa incerc sa o fac si eu.

    ReplyDelete
  42. Oltean, ma bucur daca te-am inspirat cît de putin! eci data viitoare, nu uita gratarul! :)

    ReplyDelete
  43. Ioana, nici eu nu am vazut mai mici. Merci :)

    ReplyDelete
  44. Ramona, merci draguta mea :*

    ReplyDelete
  45. Ralu, sper ca nu! Lasa cuvintele sa curga. Te pup :)

    ReplyDelete
  46. Gabita, merci. Data viitoare fac mai bine :P

    ReplyDelete
  47. Emily, ma bucur ca-ti place!

    ReplyDelete
  48. Mira, ma bucur ca-ti place. Multumesc pentru vizita!

    ReplyDelete
  49. Pansy, si pe masa mea de Paste va aparea :D

    ReplyDelete
  50. Diana, daca o faci, sa.mi spui daca ti-a placut. Merci.

    ReplyDelete
  51. Doamne, Maya, innebunesc aici de pofta! Ce nebunie cred ca e la gust... de felul cum arata nu mai zic! Vreau si eu, cat de curand tr sa execut:D

    ReplyDelete
  52. Ce frumos si apetisaaant! Multumesc de idee, cred c-o aplic de Pasti :)

    ReplyDelete
  53. Innebunitor! Am si eu o rotita de Brie, poate incerc reteta ta, e nemaipomenita!puup

    ReplyDelete
  54. Ce bine arata! Gustul cred ca e minunat! FElicitari!

    ReplyDelete
  55. arata genial, abia astept sa incerc sa fac reteta! tocmai m-am uitat la masterchef romania si sincer daca ati participa ati castiga mai mult ca sigur! felicitari pentru toate retetele si pentru blog!

    ReplyDelete
  56. Marina, si eu am refacut-o, si o s-o mai fac!

    ReplyDelete
  57. Irina, da, e super aromata. A doua oara a fost si mai buna. Am pus mai mult gem si mai mulze merisoare.

    ReplyDelete
  58. Iasmina, multumesc pentru cuvintele frumoase! Acolo e nebuneala, iar eu nu as accepta farfurii azvîrlite, si n-as vrea sa ajung la politie din cauza asta. Ca eu le-as da la aia peste cap cu ele =)) Nu înteleg ce se pierd toti cu firea si se smiorcaie pe acolo...

    ReplyDelete
  59. Excelent!!! De cand am vazut reteta asta, tot la ea ma gandesc. Am pus deja camembert-ul pe lista de cumparaturi, abia astept sa incerc si eu!

    ReplyDelete
  60. Azi am facut reteta :) A iesit super !Multumesc!

    ReplyDelete
  61. Azi am facut reteta! A iesit super ! Multumesc!

    ReplyDelete