August 13, 2012

Big Duffin aka Dan's Muffin

N-aveti hîrtiute de muffins în casa, sau n-aveti chef sa ungeti mai multe formite, tavite si, si... ? Atunci faceti ca mine un muffin baban, care e preferatul lui Dan :)




Ingrediente:
  • 170 g faina
  • 1 lingurita praf copt
  • 7 linguri zahar
  • vanilie
  • 1 lingurita coaja de portocala razuita
  • 1 ou
  • 160 ml lapte
  • 40 ml ulei
  • 2-3 iaurt  ( sau linguri smîntîna lichida/de frisca )
  • 300-400 g afine
  • zeama de la 1/2 lamîie

Ador aroma afinelor!



Mod de preparare:

Se preîncalzeste cuptorul la 170-180°C. Între timp se unge cu unt o forma rotunda de 25 cm Ø si se pudreaza cu un strat fin de faina. Se spala si zvînta usor afinele. Ca la oricare alta reteta de muffins, compozitia se prepara rapid, amestecînd bine într-un vas ingredientele uscate, iar în alt vas ingredientele umede, apoi le împreunati amestecînd nu prea mult cu o spatula. Gata! 
Deci se amesteca într-un vas faina cu praful de copt, zaharul, vanilia, coaja de portocala, iar în alt vas se amesteca oul cu laptele, uleiul si smîntîna. Se toarna compozitia lichida peste cea uscata si se amesteca bine, dar nu prea mult, cu o spatula. Se toarna în forma unsa si tapetata cu faina, iar deasupra se presara afinele (eu am folosit 200 g) . Se da forma în cuptorul preîncalzit si se coace timp de 35-40 minute. Daca tinde a se rumeni prematur, se acopera forma cu o folie de aluminiu.


În timp ce dulcegaria se coace, preparati un sos din 100 g afine macinate apoi date prin sita, zeama de lamîie, pentru a pastra culoarea si putin zahar pudra/în functie de gust. Zaharul pudra leaga sosul mai bine, decît cel rafinat, datorita continutului de amidon ( 3-5%). Cu acest sos puteti decora muffin-ul, dar si pentru a servi si decora feliile pe farfurie. Înca 100 gr afine am folosit la decorat si servit pe lînga. Muffin-ul copt se rastoarna din forma pe un platou si se lasa la racit înainte de a fi decorat si servit.





Pofta buna si o saptamîna minunata va doresc!





30 comments:

  1. valei, la ora asta... :)) arata de zile mari! :D

    ReplyDelete
  2. Super bun si frumos,asa baban cum este.
    Te pup!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, babanitatea i-a stat bine... dar nu pentru mult timp :))

      Delete
  3. Maya, arata superb!!!Superbe si pozele!! Pupici

    ReplyDelete
  4. Delicios muffin-ul baban :) Imi place tare mult si manichiura ta ;)

    ReplyDelete
  5. Arata mortala pentru mine, ador aceste prajituri cu fructe! Pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adela, buna si nu asa migaloasa ca muffins-ii :D

      Delete
  6. Felia asta e pentru mine nu? ADOR AFINELE!!!

    ReplyDelete
  7. Arata bestial!!!!!!
    Parca simt aroma afinelor, preferatele mele!!!!
    Pup

    ReplyDelete
  8. Si eu ador sa iti citesc retetele la fel de mult cum imi plac si afinele! un big like!

    ReplyDelete
  9. Cuscră, mă bagi în boale cu unghiile tale asortate la meniul zilei :D
    Pupa-te-aș de artista vieții mele! Muah-muah! :* :*

    ReplyDelete
  10. Te iubesc ,pentru ceea ce mi-ai oferit, iubesc reteta asta, sunt mai mult decat inebunita dupa prajiturile muffin!
    Ai din partea mea cat mai multe multumiri posibile!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wowwww, merci! Acu' ma rosesc aici de una singura! :)

      Delete
  11. Arata tare bine si delicios muffinul asta baban :)

    ReplyDelete
  12. Minunat arata babanul asta...
    Pupici

    ReplyDelete