May 26, 2012

Supa crema de dovlecei cu somon afumat

Pîna cresc dovleceii în gradina mea, ma delectez cu dovlecei din gradinile altora. Cît de mult îmi plac supele creme din toate varietatile de dovleci - mai ales, nu trebuie sa va mai spun. Balsam pentru sufletul meu, ba pardon, pentru stomacul meu. O alta supa din dovlecei colorati, astia fiind din productie proprie, cu somon proaspat, gasiti aici. De data asta am "ascuns" somonul. A fost supa cu surpriza placuta. Ai mei au fost foarte încîntati :)








Ingrediente:
  • 3 dovlecei ( 800 g masa neta)
  • 2 cartofiori
  • 2 fire de ceapa verde
  • 1 fir usturoi verde
  • 1 l supa de legume sau pui
  • 1 legaura busuioc
  • 2 linguri ulei de masline
  • creme fraîche (optional, pentru servit)
  • 200 g somon afumat
  • sare, piper din rîsnita




Se spala, curata si toaca grob - dupa bunul plac, toate legumele si verdeata.



Legumele se soteaza în ceva ulei de masline, apoi se adauga supa si se lasa la fiert.



Dupa 10-15 minute se adauga si verdeata si se lasa la fiert pîna legumele sînt moi.
Se sareaza, pipereaza apoi se mixeaza legumele cu mixerul vertical, pîna se obtine un piure fin.



Somonul se stropeste cu zeama de lamîie, se pipereaza si se încinge un minut într-o tigaie antiaderenta.
Nu se sareaza! Somonul afumat este suficient de sarat.



Se aseaza cîteva bucatele pe fundul bolului si se acopera cu supa crema.



Se serveste cu maaaare pofta!
Am renuntat la creme fraîche.





Va doresc un sfîrsit de saptamîna minunat!

40 comments:

  1. O incerc Maya, cu siguranta, sunt curioasa!
    Mie imi plac toate supele creme si de fiecare data cu fiecare dintre ele, am avut o surpriza placuta! Pardon, gustoasa :).
    Un sfarsit de saptamana placut si tie!

    ReplyDelete
  2. cred ca-i super delicioasa,superba presentare

    ReplyDelete
  3. O supita grozava!!!Mmm, nu am mancat, dar este super apetisanta!Pupici!

    ReplyDelete
  4. Cred ca nu poate fi decat buna, imi plac ingredientele si arata super bine!

    ReplyDelete
  5. Ce idee minunata !!! Ma intrebam, cum sa gatesc altfel dovleceii. Reteta asta suna grozav si pozele-s tare apetisante. Merci !

    ReplyDelete
  6. Ce combinatie delicioasa. Azi am facut si eu ceva din dovlecei - o ciorbica. Supica ta e una de zile mari. Un deliciu.

    ReplyDelete
  7. N-am facut niciodata insa arata foarte bine!!
    Am sa o fac si eu,e atat de sanatoasa.
    Pozele sunt superbe,ca intotdeauna.
    Weekend frumos si tie!Pup :-)

    ReplyDelete
  8. superbe fotografiile iar supica este mai mult decat delicioasa! Si eu sunt fan dovlecei (de toate natiile), dar nici pe somon nu-l las :)
    te pup scumpa mea! o zi frumoasa!

    ReplyDelete
  9. Ador supica ta, si nouã ne plac mult supele cremã:)

    ReplyDelete
  10. Arata demential!!!!
    Sigur o voi incerca.
    Imi plac si farfuriile verzi!
    Te puuup

    ReplyDelete
  11. Arata super bine! Am sa o incerc si eu cu somon! Prezentarea impecabila ca de obicei!! O duminica minunata!

    ReplyDelete
  12. Ce delicios arata... Nu stiu de ce, dar nu am facut niciodata supa crema de dovlecel.. Ia sa ma pun eu pe treaba ca prea bine arata! :)
    Pupici si-o saptamana minunata iti doresc

    ReplyDelete
  13. Cat de bine arata !!!! Supa sigur e un deliciu , dar vesela m-a dat gata , tare frumoase lucrusoare mai ai !! ;)

    ReplyDelete
  14. Arata yummilicious, ca toate supitele tale crema. Si mie imi plac la nebunie si le fac des dar cu somon nu am incercat pana acum. Multumesc pentru idee. ;)

    ReplyDelete
  15. O minunatie ce se ascunde in aceasta supa crema!Arata bine!Superba prezentare!Pup.xoxo

    ReplyDelete
  16. O portie mare si pentru mine,da' cu surpriza si mai mare,OK?Pupici muulti

    ReplyDelete
  17. Astept sa-mi apara dovleceii, si am sa incerc neaparat, pentru ca e tare tentanta!

    ReplyDelete
  18. Ce idee grozava ! Nu m-as fi gandit la asa o alaturare ! De prezentare nu mai zic nimic ! Am amutit!

    ReplyDelete
  19. Any, sigur îti place! Multumesc!

    ReplyDelete
  20. Dani, mai am si alte retete cu dovlecei, poate te inspira vreuna :)

    ReplyDelete
  21. Fab Chef, tot ce e cu dovlecei e delicios!

    ReplyDelete
  22. Angelica, ma bucur ca-ti place! Pofta buna!

    ReplyDelete
  23. Emily, me too! Fan dovlecei de toate felurile!

    ReplyDelete
  24. Mihaela, mie îmi plac toate farfuriile... :D

    ReplyDelete
  25. Simona, daca înca nu ai facut, pune mîna si fa! E buna. Egal cum o faci!

    ReplyDelete
  26. Diana, somonul se pupa perfect cu supa asta. SI cea cu somon proaspat a fost un deliciu!

    ReplyDelete
  27. Flory, cu surpriza maaare pentru tine! Muah!

    ReplyDelete
  28. Raluca, cu dovlecei din gradina proprie, mai bunaaa! :)

    ReplyDelete
  29. Pansy, cum spuneam, somonul se pupa bine cu dovleacul :)

    ReplyDelete
  30. Cristina, daca-ti plac ingredientele, sigur o sa adori supa!

    ReplyDelete
  31. Am facut-o si a fost minunata!Desi mereu ma pun in incurcatura retetele cu supe de pui/legume pentru ca nu prea am chef sa le fac:)

    ReplyDelete
  32. Dar merita! :D Daca nu, merge si apa... dar supa e sfînta :D

    ReplyDelete