September 18, 2012

Shakshuka

Reteta am vazut-o pe artaculinara.com, postata de Adriana. Reteta originala o puteti citi si viziona aici: Yotam Ottolenghi's Shakshuka. Nu m-am abatut prea mult de la reteta originala. Reteta lui Ottolenghi prevede 190 ml ulei de masline, ceea ce mie mi se pare exagerat de mult. Eu am folosit vreo 3-4 linguri. Zahar brun Moscovado nu mai aveam, asa ca am folosit Demerara, dar doar doua prize/cît am luat cu doua degete. Ardeii grasi sînt oricum dulci destul. Cimbrul l-am avut proaspat, iar coriandrul uscat/macinat. Exact invers fata de reteta originala. Rosii am avut doar mici, foarte aromate si dulci, asa ca am folosit 30 bucati - cam cît am apreciat eu volumul a 6 rosii. Apa - 250 ml mi se pare prea multa. Eu am pus doar 50 ml. Dupa parerea mea e suficient. Altfel ar trebui fierte prea mult, si mie nu-mi plac legumele foarte moi. Deci, practic nu am schimbat prea mult, ci mai mult am scris... dar na, am vrut sa stiti si parerea mea :D
O mîncarica ideala ca mic dejun copios, mai întîrzîiat... asa de weekend. Ingredientele si cantitatile mai exacte, folosite de mine, le vedeti mai jos.




Ingrediente:
  • 1 vf. lingurita seminte chimen
  • 3-4 linguri ulei de masline
  • 2 cepe de marime medie, taiate fidelute
  • 4 ardei grasi (rosu + galben), taiati bastonase
  • 2 prize de zahar brun (Demerara)
  • 2 frunze proaspete de dafin
  • 3 ramurele cimbru de cultura (Thymus vulgaris) , doar frunzulitele
  • 2 linguri patrunjel, frunzulite
  • 1 vf. cutit coriandru uscat si macinat
  • 30 rosioare cherry, taiate în jumatate
  • cîteva pistile de sofran
  • putin cayenne, gorb mojarit
  • sare si piper proaspat rîsnite, dupa gust
  • 50 ml apa
  • 4 oua



Se rumenesc semintele de chimen într-o tigaie fara adaos de grasime.



Se adauga uleiul si ceapa si se soteaza 2-3 minute.



Se adauga ardeii si zaharul si se soteaza scurt, apoi



se adauga patrunjelul, cimbrul, foile de dafin si rosiile, si se soteaza usor pîna prind culoare frumoasa, iar rosiile se înmoaie. 
Între timp se adauga putina apa si se condimenteaza cu coriandru, sofran, cayenne, sare si piper dupa gust.



Eu folosesc pistile de sofran pe care le cumpar în capsule/doze mini.
Asa se pastreaza cel mai bine. Parerea mea. Si mi se pare mai usor de dozat decît cel macinat.



Cayenne Peppers, cel mai bine cumparati întregi si mojariti la fata locului.



Dupa ce scade lichidul, se adauga ouale deasupra, se acopera cu capac si se lasa pîna ouale se îngheaga, dar ramîn moi.
 
(Nefiind toti acasa, am împartit legumele, iar o parte am transferat într-o alta tigaie,
în care am facut loc pentru doua oua. Asta a fost portia noastra, a fetelor. 
Cîte un ou de caciula, ca noi nu sîntem mari amatoare de oua.
Cealalta parte de legume am încalzit-o mai tîrziu, si am procedat la fel (aia fu portia întîrzîiatului :D)).



Servit cu pîine de casa proaspata... o nebunie!





32 comments:

  1. Ce bine arata, Maya. Mi se facu foame. Interesanta reteta :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca îti place picant, nu ezita. Bun, merge si nepicanta :)

      Delete
  2. imi plac mult mancarurile condimentate cu de toate. Eu faceam asa ceva, dar cu miere, in loc de zahar si carne in loc de oua. Trebuie sa incerc si varianta aceasta, arata foarte bine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alina, si aici se poate adauga un cîrnacior feliat. As alege unu gen chorizo :)

      Delete
  3. Arata incredibil aceasta reteta si nu pare atat de greu de preparat.

    ReplyDelete
  4. Mmmm... am salvat reteta imediat!!! Ador ouale si omletele, deci.. trebuie s-o fac neaparat!! Pupici

    ReplyDelete
  5. pfoaai, nu stiu daca-s singure pe aici, dar as putea sa mananc o tona de galbenus cu paine proaspata:X:X:X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hhahhaa! Eu nu-s mare amatoare de oua. Mai mult de un galbenus nu manînc, dar în schimb as mînca o tona de albus prajit =))

      Delete
  6. singura*:)) de obicei imi plac pozele tale, daar aste-as prea sugestive pt un stomac flamand ca al meu:))

    ReplyDelete
  7. Sotul meu sigur ar devora-o urgent.Este fan oua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si al meu. El nu e mare fan ardei, dar totusi i-a placut :)

      Delete
  8. Cu drag ma uit la pozele tale...
    Reteta da, e pe gustul meu.
    Pupici!

    Ps. Pupici si pufosilor :))

    ReplyDelete
  9. .....din nou de incercat!super apetisanta!mirela

    ReplyDelete
  10. Maya , asta e o adevarata nebunie !!!! Fug repede de aici ca sunt lesinata de foame !! :(((
    PS.Superbe pozele !!! <3

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. Adevarul e ca, este ceva si pentru ochi, nu doar pentru stomac! Culorile alea activeaza papilele... mmmm :D

      Delete
  12. Arata grozav iar combinatia tre' sa fie super delicioasa!Pupici

    ReplyDelete
  13. Offf...din prima poza am crezut ca este tochitura, insa am dat peste o reteta la fel de minunata. Si ce imi place cel si cel mai mult este ca se face retedeeee...

    ReplyDelete
  14. OK.. this is awesome :)
    Ceva cu care sa te rasfeti intr-o dimineata de weekend. Poate reusesc sa-mi organizez programul sa fac si eu una din asta ca arata bestial

    ReplyDelete
  15. Foarte apetisant ochii vad stomacu cere

    ReplyDelete