April 27, 2012

Piept de pui gratinat, cu ciuperci

Cînd noi avem pofta de ceva mai picant sau ceva ce nu-i place Denisei, îi pregatesc altceva. De data asta i-am facut un piept de pui cu ciuperci. Cînd îi gatesc separat, aleg mereu ceva care necesita mai putin de lucru, simplu si cu ingrediente "vizibile", în speranta ca baga la tartacuta ceea ce vede, iar mai tîrziu cînd va pleca pe drumul ei, îsi aminteste cum sa faca si nu va lesina de foame :D
O alta reteta pe care a spus c-o lasa nepotilor este Carne cu cartofi la cuptor ( Recipe by - La cucina di Any).
Destul cu vorbaraia, sa trecem la pieptul de pui cu ciuperci.






       Ingrediente:
  • 1 piept mic de pui (ambele jumatati au cîntarit în total 220 g)
  • 1 mîna ciuperci feliate gros (3-4 ciuperci mari)
  • 2 felii de cascaval ( Fol Epi )
  • usturoi deshidratat din rîsnita
  • 1 lingura ulei de masline
  • sare, piper


Se condimenteaza jumatatile de piept de pui cu sare, piper si usturoi deshidratat din rîsnita.



Se rumenesc pe foc iute pe ambele parti, apoi se transfera într-o forma termorezistenta.



În aceeasi tigaie se rumenesc scurt feliile de ciuperci pe ambele parti, fara adaos de grasime suplimentar.



Se aseaza peste bucatile de piept rumenite.



Se acopera cu feliile de cascaval si se da în cuptorul preîncalzit la 160° timp de 20-25 minute.



Copt la temperatura mai scazuta, cascavalul nu se topeste si nici nu se rumeneste prematur,
chiar formeaza o crusta care protejeaza pieptul de uscare. Ultimele 4-5 minute se ridica temperatura cuptorului la 200°C



Se poate servi ca atare sau cu o garnitura de orez salbatic sau natur, cartofi piure sau o salata.





Pofta buna!

51 comments:

  1. o idee foarte buna pentru weekend!

    ReplyDelete
  2. Ce-mi place de tine cu legumele astea puse pe gratar. Am vazut ca mereu faci. Anul trecut, tot dupa tine m-am luat, am facut dovlecei la gratar si mi-au placut asa mult,ca anul acesta am deja rasadurile de zucchinii pregatite pentru us in gradina si am sa imi rasfat familia cu delicatese din astea.
    Pupici!

    ReplyDelete
  3. Imi place! Cu ingrediente putine, simple, iese ceva delicios!

    ReplyDelete
  4. Eu l-as servi ca atare, n-as mai face nimic pe langa. Imi place, e lecker tare :).
    Reteta de care-ai pomenit la inceput, cu carne si cartofi la cuptor, se poate face si cu miel, dar stiu ca tie si Denisei nu prea va place mielul. Am mancat alaltaieri, a facut socrella si a iesit bun si in varianta asta.

    ReplyDelete
  5. combinatia mea preferata ;) pui cu ciuperci si tare mult imi place ca nu procesezi termic ciupercile mai mult decat trebuie ;) Te pup, weekend placut!

    ReplyDelete
  6. Asta va papa si Dorina in curand , nu doar Denise :D Simplu , rapid , perfect din punctul meu de vedere .

    ReplyDelete
  7. La timpul liber de care dispunem,retete din astea avem nevoie;simple,care se prepara usor si rapid si....sa fie si gustoase,imi place!
    O zi minunata!

    ReplyDelete
  8. Atat de simplu si atat de gustos !!!! ;) Mor dupa ciuperci , dar se stie , nu ? ;)

    ReplyDelete
  9. Ador stilul tau simplist iar reteta asta nu se abate de la regula!Simplu si teribil de bun!Bacioni

    ReplyDelete
  10. Vasi, pentru mine, legumele grilate sînt "wow" . Daca i gratar mai plat si rosiile merg bine grilate, feliate gros! Sînt delicioase! Vinete, ciuoerci, ardei, dovlecei. Pupici!

    ReplyDelete
  11. Liana, ma bucur ca-ti place. Merci de vizita!

    ReplyDelete
  12. Any, asa l-a servit si ea, iar eu as face-o la fel. Eventual cu mai mulze ciuperci :D Denise nu le are cu mielul si nici vita, dar îi place vitelul si curca :D

    ReplyDelete
  13. Emily, eu încerc a procesa cît mai putin orice leguma sau fruct. Si tie un weekend frumos!

    ReplyDelete
  14. Atunci îi dorim pofta buna Dorinei! Te pup!

    ReplyDelete
  15. Janet, mai ales acum ca vin si caldurile, cine mai are chef sa stea prea mult în bucatarie!

    ReplyDelete
  16. Flory, asa este, îmi ramîn fidela! Ei, normal ca mai gatesc si eu alte chesti, precum sarmale, tocanite, papricasuri... etc, dar tottusi prefer sa nu stau prea mult în bucatarie acum cînd timpul e asa frumos :D

    ReplyDelete
  17. DiaMar, si noi adoram ciupercile!

    ReplyDelete
  18. Mmm, ce buun!Ador ciupercutele!Pup!

    ReplyDelete
  19. Elegant!
    Ce este planta proaspata din primele doua poze ca nu am mai vazut-o pina acum?

    ReplyDelete
  20. Este delicios!
    Imi place asocierea de pui-ciuperci-brânză.
    Va doresc un weekend placut!

    sărut

    Gizi

    ReplyDelete
  21. Săptămâna viitoare asta maninc :).inca o reteta usoara care Imi place mult.Un weekend frumos!

    ReplyDelete
  22. Maya,multumesc de idee. Asta voi face maine.
    Mi se pare ca merge repede si e usor la stomac, exact ce-mi trebuie mie acum.
    Pupici si sanatate!

    ReplyDelete
  23. Licuta, sîntem ciupercari din nastere :D

    ReplyDelete
  24. Oltene, este Vinarita (Galium odoratum). Am în gradina si mor dupa parfumul acestei plante.

    ReplyDelete
  25. Gizi, multumesc! Pupici si un weekend superb îti doresc!

    ReplyDelete
  26. Paradis, pofta buna si weekend misto!

    ReplyDelete
  27. Bucate apetisante, ma bucur ca-ti place! Sa ai spor si pofta buna!

    ReplyDelete
  28. Cat e de simplu, de bun, de delicios si aromat...puup

    ReplyDelete
  29. Copiii nu lesina de foame, isi cumpara un hamburger, spre marea nostra disperare! Sper ca baietelul meu sa nu uite niciodata gustul mancarii gatita in casa si sa pice in "pacatul" junk food :)

    ReplyDelete
  30. Ana, n-am fi oameni, daca nu am mai face si pacate =))
    Eu cred ca n-o sa uite niciodata bunatatile facute de mama, chiar daca mai pofteste cîteodata si la un hamburger :)

    ReplyDelete
  31. Acum ca-i stiu numele (merci) am citit un pic despre el si bag seama ca in Germania mai ca se maninca si intins pe paine :). Vad ca e foarte popular, se pune in o mie de chestii

    Personal nu l-am vazut niciodata pina acum dar poate nu am stiut sa ma uit dupa el :)

    ReplyDelete
  32. Posibil sa scrie multe pe net, dar nu stiu daca e asa popolara "pe/în orice". Copiii stiu ca aromeaza Wackelpudding ( wobbly jelly ) aia verde. Se mai aromeaza si limonade, sau se mai face sirop din vinarita. În rest, fac pariu ca 99% din nemti habar nu au cum arata planta :D

    ReplyDelete
  33. L-am facut sambata trecuta pentru dl.Any, a fost delicios!!!!

    ReplyDelete
  34. Hi,

    Arata f bine, dar te rog foloseste un alt cascaval, nu Fol Epi.. Se pare ca e unul din cele mai nocive, pe bune; in rest ai un blog superb si esti o sursa de inspiratie intotdeauna pentru mine.

    cristina

    ReplyDelete
  35. Any, ma bucur ca i-a placut sotului tau!

    ReplyDelete
  36. Cristina, nu-ti fa griji, ca foarte rar cumpar Fol Epi. Nu stiam oricum ca e nasol. Mi-ar fi placut daca ai fi scris concret de ce... ca sa stim si noi.
    Merci de vizita :)

    ReplyDelete
  37. Imi place,mi-ai dat o idee super!

    ReplyDelete
  38. Deci m-ai salvat !
    Cautam ceva simplu ,elegant si bun si unde puteam gasi daca nu pe blogul tau ?:)

    Pun la cale o masa festiva si asta sigur va fi unul din maicours-uri .
    Multumesc .
    Te pupa Anca .

    ReplyDelete
  39. arata grozav, iar ciupercile au iesit foarte bine...

    ReplyDelete