October 22, 2012

Telemea de oaie, în ulei de masline aromatizat

Peste noapte am devenit posesoarea unui calup de brînza de oaie. Excelenta la gust. O parte am servit-o cu rosii, am facut chiar si macaroane cu brînza. Desi ador brînza si pastele, felul asta niciodata nu m-a încîntat. Rar, cînd îi mai fac sotului, care adora combinatia, mai servesc si eu alaturi o lingura de gem de capsune. Îmi aduce aminte de gradinita :D

O parte din brînza am pus-o la borcan în ulei de masline, condimentata dupa chef si dispozitie. Am facut diferite combinatii.
- mai parfumat, cu masline kalamata si amestec de herbes de provence ( busuioc, floricele  de lavanda, rozmarin, oregano si cimbrisor) si un chili pentru culoare.
-  cu ceapa grilata, chili, piper roz - care nu e piper, stiti voi,  fructele mici ale unui pom brazilian (Schinus terebinthifolius), foaie de dafin si piper negru.
- cu masline, ardei bulgaresti, rondele de ceapa violeta, bobite de piper roz si chimion.
- si înca un borcan combinat cu de toate: ardei bulgaresti, ceapa grilata, masline, boabe de piper, chili, frunzaraie.

Ingredientele se pot folosi si combina în functie de papila fiecaruia. Ceapa grilata da o savoare deosebita, la fel si boabele de piper, chili si chimionul daca sînt putin rumenite într-o tigaie fara adaos de grasime. Borcanele trebuie pastrate la racoare si ferite de lumina. Nu se deschid mai repede de 2-3 zile. Se serveste ca atare alaturi de o bagheta proaspata sau se adauga în salate. Uleiul ramas se poate servi cu succes la aromatizarea salatelor.


Starleta! 


Condimentele. Va recomand rumenirea boabelor de piper, ardeilor uscati, chimionului.







36 comments:

  1. O idee minunata, eu am facut ceva asemanator cu o bucata de branza feta, care imi ramasese prin frigider. Mi-am notat trucul cu rumenirea boabelor de piper, multumesc ;)
    Ahh si am facut fasolica, asa cum ti-am promis! Te pup si o zi buna!

    ReplyDelete
  2. Ador branza, am tot vazut varianta asta si pe arta si prin magazine,dar niciodata nu m-am bagat, ceva ma retine am impresia ca raman prea uleioasa.
    Cred ca ar tb sa incerc macar un borcanel sa vad cum e.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ioana, pîna nu te pui sa faci, cumpara din magazin ca sa-ti faci o parere. Brînza nu devine uleioasa ci ia din arome. Uleiul îl poti folosi la salate cu tot/sau fara cubulete de brînza :)

      Delete
  3. Arata extraordinar de bine borcanele tale, Maya.
    Faine combinatii ai facut!

    ReplyDelete
  4. Poate parea ciudat, dar de cateva zile numai la branza in ulei aromatizat ma gandesc! :))) Sar`mana de idei... nu aveam atat de multe variante :-*

    ReplyDelete
  5. Foarte aratoase borcanele!!!O seara minunata!

    ReplyDelete
  6. Ce frumos arata, iar borcanele sunt super dragute. E tare buna ideea asta de conservat branza!

    ReplyDelete
  7. Arata grozav,la degustare imi dai un telefon sa vin? :D
    Pupici multi!

    ReplyDelete
  8. La cum arata, le-asi pune o lumina maica in spate si le-asi folosi ca ornamente :) !

    ReplyDelete
  9. Super bun! Pare mult mai buna decat reteta mea de feta marinata, asa ca salvez reteta si o execut curand!!!

    ReplyDelete
  10. Tare buuun!!!ce gust are si uleiul...il poti folosi la salate...mmm...

    ReplyDelete
  11. Arata foarte bine si cred ca este foarte gustoasa si sanatoase!Merita preparata si daruita celor dragi cadou de Sarbatori.❤pup..o zi minunata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. În borcanele decorative, un cadou perfect! Ai dreptate.
      xo

      Delete
  12. Arata ca in povesti! Gustul...mi-l inchipui....o minune! :)

    ReplyDelete
  13. Foarte interesante retetele tale.

    ceapa grilata inseamna ceapa pe grill, nu? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, ceapa grilata este... grilata pe grill, gratar, tigaie de fonta... ce-o fi :)

      Delete
  14. Mmm, ce pofta m-a lovit :)) Arata super bine si branza de oaie e preferata mea :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu o prefer pe cea de oaie înaintea celorlalte :)

      Delete
  15. O adevarata chimie intre ingredientele folosite ;-) Misto ultimul borcan ;P

    ReplyDelete