April 30, 2012

Tiramisu "Three C"

Azi va invit la o dulcegarie dulce, aromata, caramelizata, cafelata si cicolatata.
Caramel, Coffee and Chocolate, de aici Three C.





         Ingrediente:
  • 500 g mascarpone
  • 2 portii caramel*
  • piscoturi/ savoiardi
  • cafea tare, rece
  • amaretto
  • ciocolata amaruie 70% cacao

* Pentru a obtine caramelul urmati pasii retetei de creme toffe, inclusiv penultima etapa în care se aduce caramelul la 120°, apoi va opriti. Se lasa la racorit. Nu mai adaugati smîntîna din ultima etapa, care transforma caramelul în creme toffe.
Dupa ce caramelul s-a racorit, se amesteca cu mascarpone. Se trec piscoturile prin cafeaua amestecata cu amaretto si se formeaza un blat pe care se niveleaza un strat de crema. Deasupra se acopera cu un alt rînd de piscoturi înmuiate, peste care se niveleaza din nou un strat de crema. Eu am facut în doua forme rotunde. Se lasa peste noapte acoperit cu folie transparenta.





Înainte de servire se presara deasupra ciocolata data pe razatoare.



Crema este stabila. Se pot scoate bucati cu o lopatica,



sau se pot decupa diferite forme.





Pofta buna!

75 comments:

  1. Iata-ma,am venit,asa ceva nu stiu cine poate refuza,bestial!Pupici

    ReplyDelete
  2. Flory, prima venita - prima servita!
    Te pup draga mea!

    ReplyDelete
  3. Wow senzational! Arata super bine si cred ca are un gust demential!! Yum!

    ReplyDelete
  4. Immmmm da ce pofta mi-ai facut.Arata senzational.
    Sa ai o saptamana faina.

    ReplyDelete
  5. Cum sa nu te îndrăgostesti de tiramisu cind are favoritele mele arome :)!O zi superba!

    ReplyDelete
  6. Superb arata, Tiramisu e pe lista saptamana asta! :)

    ReplyDelete
  7. Maya , m-ai lasat fara cuvinte !!!!! Super mega delicios si aratos acest tiramisu Three C !!!!!!

    ReplyDelete
  8. Pfuuu....furtuna si averse (ca sa nu zic de ploaie :)) ) sunt acum la mine in gura! :) Superb arata! Si ce combinatie fina si delicata! Pup!

    ReplyDelete
  9. Un mare, mare WOW !!!! Un deliciu!!!

    ReplyDelete
  10. Yum, ma invit si eu la desert ;) Neaparat!

    ReplyDelete
  11. :)si eu tot tiramisu am facut in we-ul asta,ne place la nebunie!Sa vedem cand ii vine randul

    ReplyDelete
  12. Super, super buna prajiturica!Nu refuz o bucatica, ca arata tare apetisant!Pup!

    ReplyDelete
  13. Ca de obicei....absolut minunat!
    Pupici

    ReplyDelete
  14. Tiramisu nu se refuza niciodata!

    ReplyDelete
  15. accept invitatia la asa o bunatate!!!

    ReplyDelete
  16. Il voi face si eu.
    Cat de curand, saptamana asta sper.
    Am facut si puiul cu ciuperci ,trebuie sa-l postez.
    Ca intotdeauna, toate retetele tale pe care le-am incercat au fost delicioase si ne-au placut enorm.
    O zi faina!

    ReplyDelete
  17. Ce as putea sa mai zic dupa asa prezentare...Arata fantastic de bine!

    ReplyDelete
  18. Musai trebuie sa-l incerc si eu :P. Pup.

    ReplyDelete
  19. Of Tiramisu-- personal imi place mult.. si tot personal, asta este un desert care nu mi-a iesit niciodata.. Cred ca l-am facut de patru sau cinci ori si de fiecare data a fost un esec :(

    Al tau in schimb, de pozat, ce mai :)!!!

    ReplyDelete
  20. Eu am venit cu lingurita!!!
    Minunat arata...
    Pupici

    ReplyDelete
  21. Minunat arata!! Imi place tiramisu extraordinar de mult, cu ciocolata deja e divin!! Superbe poze! pupici

    ReplyDelete
  22. Trei de waw ...ba nu ...o tona cum ar zice fiica-mea :) Tare , tare mi-ar placea .

    ReplyDelete
  23. wow..looks scrumptiously tasty
    new to your space
    amazing space you have
    love your gorgeous presentation & stunning cliks
    happy following you..:)
    do stop by mine sometime
    Tasty Appetite

    ReplyDelete
  24. Micky, merci de vizita. Pupici!

    ReplyDelete
  25. Danutza, mie mi s-a parut bun de tot! Dar na, e vorba de gusturi. Daca-ti plac ingredientele, sigur îti place si produsul finit.

    ReplyDelete
  26. Multumesc, Micule! O saptamîna frumoasa si tie.

    ReplyDelete
  27. Mihaela, ma bucur ca-ti place!

    ReplyDelete
  28. Cat, multumesc draga mea. Te pup!

    ReplyDelete
  29. Andreea, vreme umeda la tine :P Merci! Pup!

    ReplyDelete
  30. Cristina, nici eu nu-l refuz... never!

    ReplyDelete
  31. Nataly, spor la treaba si multumesc frumos! Te pup!

    ReplyDelete
  32. Oltene, tu sigur îl faci mai "complicat". Eu cît mai simplu, si neaparat fara oua crude. Multumesc!

    ReplyDelete
  33. Simona, am lingurite destule. Daca aduci model fain, ramîi fara ea :D

    ReplyDelete
  34. Anto, merci. Eu îl fac pentru prima data cu ciocolata. De obicei folosesc cacao.

    ReplyDelete
  35. Dorina, o tona sa fie! Pup ajutorul de bucatar! :*

    ReplyDelete
  36. Jay, thanks for visiting my blog!

    ReplyDelete
  37. Uffff, iar ma faci sa-ti sparg usa, Maya draga...:* :* :*

    ReplyDelete
  38. Maya, ca sa fac caramelul imi trebuie sirop de artar.Nu stiu daca gasesc asa ceva, il pot inlocui cu altceva?

    ReplyDelete
  39. Daca e si cafelata si ciocolata - I'm in! :-)

    ReplyDelete
  40. Liana, tu Popeye ce esti! :*

    ReplyDelete
  41. Bucate Apetisante
    Banuiesc ca iese si daca renunti la el. Dar mie mi se pare ca îi da caramelului o nota deosebita.

    ReplyDelete
  42. Atunci astept pana ajung in Auchan si iau de acolo...

    Multumesc Maya!

    ReplyDelete
  43. Delicioasa !! Am sa o fac si eu! Multumesc!! Pupici!

    ReplyDelete
  44. Poti sa imi spui te rog, crema are o consistenta suficienta pentru a fi folosita la umplerea unui tort si confera stabilitate pastei de zahar care il va acoperi ulterior?Daca nu ,fac tiramisu, ca prea mi-ai facut pofta si din fericire de data asta am tot ce imi trebuie la indemana,pusi,Daiana

    ReplyDelete
  45. E pe gustul meu ,simpla si buna ti-am furat-o daca nu te superi pe mine,iar daca imi iese bine, o postez cu link-ul inapoi la tine daca imi dai tu voie...Daiana

    ReplyDelete
  46. Crema este stabila. Cum se comporta cu pasta de zahar, habar nu am... nu am deloc experinta în domeniu. Ma delectez doar cu frumusetile facute de voi!
    Totusi as tinde sa spun ca ar tine si pasta de zahar, dar conteaza si mascarpone-ul folosit la crema. Eu de exemplu gasesc mascarpone care e foarte dens si "tare", dar si altele mai moi care flöshtesc crema...


    Daiana, cu cea mai mare placere. Multumesc!

    ReplyDelete
  47. Nici eu nu folosesc gelatina. Dar cînd si cînd fac creme/deserturi cu agar-agar. Dar nu la tiramisu. Cum spuneam, cumpar un mascarpone dens, si atunci crema iese bine.

    ReplyDelete
  48. Multumesc frumos ,ma bucur mult ca iti face placere sa ne vizitezi ,sa stii ca eu imi voi face un obicei zilnic sa trec si pe la tine, ca merita din plin!Agar-agar nu am folosit inca,chiar planuiam sa caut (nu stiu daca exista in ro) daca nu, la prima iesire la Viena e primul pe lista (am vrut sa-l cumpar mai demult dar am tot uitat...)

    ReplyDelete
  49. Daca cumva ai un Kaufland în apropiere, s-ar putea sa gasesti Agar-Agar (Agartine marca RUF).

    ReplyDelete
  50. Vreau si eu o portie, ca farfuria e pregatita, dar cred ca nu mai ai :P Asemenea desfrau culinar, nu cred ca tine prea mult :)) Minunat arata, dar nu mai trebuie sa spun asta...ca a spus toata lumea :P

    ReplyDelete
  51. Maya draga mea,asa cum iti povesteam marti eram fiecare simultan la cealalta acasa...eu pentru ca m-am hotarat brusc sa incerc reteta ta!
    Ce a iesit?O minune...din pacate am facut-o in mare graba si nu am apucat sa-i fac vreo poza ,dar la modul in care a fost hapaita de soarecii mei de bucatarie (pacat ca nu de biblioteca...) trebuie sa o repet cat de curand si atunci promit sa o facem ca la carte!
    Am avut o singura problema ,am ramas cu ceva caramel in plus ,pentru ca l-am amestecat in crema pana a devenit foarte fluida si m-am oprit la un moment dat , de teama ca nu se mai ingroasa daca mai continui...
    Nu puteam sa nu fac si o mica modificare asa ca am insiropat piscoturile cu un amestec de cafea fara cofeina si caramel (1:1) din motive de soareci din nou...
    Multumesc,te pup Daiana

    ReplyDelete
  52. Ma bucur ca v-a placut, mai ales soriceilor! Daiana, nu are voie sa fie moale. Crema Toffee, dupa ce a atins punctul 120°C si dupa ce se racoreste este groasa, densa...
    Amestecata cu un mascarpone gros, crema este stabila bine.
    Am editat reteta Cremei Toffee, pentru a mentiona punctul caramelului pregatit pentru Tiramisu Three C :)
    Deci ultimul pas, în care se adauga smîntîna, nu se mai face...

    ReplyDelete
  53. Da asa am facut dar in lipsa unui termometru peste 100°C (nici nu stiu unde sa-l caut?...) de care am nevoie si pentru cuptor am aproximat eu ,cand am considerat ca a fiert o perioada si ar cam fi in regula , dar el a ramas tot fluid defapt(caramelul ma refer)...merci mult...

    ReplyDelete