July 24, 2012

Ardei umpluti - la cuptor

Cu ceva vreme în urma, am primit un vas de ceramica în forma de ardei, tare dragalas. În sfîrsit am ajuns sa-l folosesc. Cum ai mei nu se dau în vînt dupa ardei umpluti, am ales cîtiva micurezi si i-am preparat exact dupa gustul meu. Adica picanti si cu carne de vita.

Si pentru ca ador vasutul, ma laud si eu :D




Ingrediente:
  • 7 ardei pitici
  • 250 g carne de vita, macinata
  • 2 linguri orez cu bob rotund
  • 1 morcov, razuit
  • 1 ceapa mica, tocata fin
  • 1 fir de usturoi verde, tocat fin
  • 1 legatura mica marar, tocat
  • 1 canita rosii pasate
  • 1 canita apa
  • 1/2 canita vin alb sec
  • 1-2 linguri ulei
  • sare, piper, chili - proaspat rîsnite
Se rumeneste usor ceapa cu usturoiul, morcovul si orezul în putin ulei. Cînd amestecul tinde a se rumeni, se adauga mararul si 2 linguri din rosiile pasate, si se mai lasa 1-2 minute pe foc, apoi la racorit. Cînd amestecul este rece sau doar putin caldut, se amesteca cu carnea macinata si se condimenteaza dupa gust cu sare, piper si chili. Într-un vas termorezistent se toarna rosiile pasate împreuna cu vinul si apa, se amesteca. Ardeii umpluti se aseaza vertical în aceasta zeama si se dau în cuptorul fixat pe 200°C timp de 50-60 minute. Daca în acest timp se rumenesc prematur, acoperiti vasul cu un capac sau folie de aluminiu.  

Deliciosi si picanti! Yummy!


46 comments:

  1. Vai ce frumos este vasul...apoi face si papa buna !
    Mi-ai facut pofta de ardei umpluti..de mult nu am facut.
    Mi-ai dat o idee buna pentru zilele astea...mersi.
    o saptamana buna..ciao!

    ReplyDelete
  2. Vin si eu la o portie de ardei, ca-s deliciosi!
    Imi place tare mult vasul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alexandrina, fac zilele astea din nou, ca am deja ardeiuti frumosi în gradina. deci hai la masa :)

      Delete
  3. Vai ce frumos este vasul tau... Si eu am aceeasi problema.. fitosu meu nu mananca ardei, dar eu pap cu placere de la mama si de la soacramea. Ai tai sunt exact pe gustul meu, deci vin la masa... ca sa nu papi singurica :))
    Pupici

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simona, fiicei mele nu prea îi place vita, mai ales macinata! Sotului îi place, dar are o problema cu ardeii. Nu îi pica bine.

      Delete
  4. O prezentare minunata Maya, iar reteta pe masura ;)
    Felicitari si multi pupici!

    ReplyDelete
  5. Arata incredibil de bine iar vasul este superb!Bacioni!<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci, Flory. Bacioni multi si de la mine!

      Delete
  6. Mama mea ,care m-ai facut!
    Din vasul ala eu as manca orice .
    N-as face nici un moft . :)

    ReplyDelete
  7. Arata demential, iar vasul este foaaaarte fain :)
    Ardeii umpluti sunt printre preparatele mele preferate, numai ca, de cand nu ma mai incap hainele, nu mai calesc nimic, ci amestec totul crud si ii fierb inainte de a-i da la cuptor :)

    ReplyDelete
  8. Minunati, atat ardeii cat si vasul!

    ReplyDelete
  9. Hmmm vrei sa ne faci in ciuda nu ?) :) M-am indragostit de vas si in special de ardei! Imi plac ardeii cu diferite umpluturi! O saptamana minunata in continuare!! PUpici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adela, si eu m-am îndragostit de cum l-am primit :)

      Delete
  10. O frumusete de vas !
    Ardei umpluti picanti.. Now we're talking :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. TWO, cu cît mai picanti, cu atît mai buni! Zice papila mea :D

      Delete
  11. Tare fain vasul , sa-l stapanesti sanatoasa . Ador ardeii umpluti , dar , ca si la tine , familionul nu ii agreeaza , asa ca imi mai faceam pofta cand facea mama.Acum , chiar nu am mai mancat de muult timp , mi-e tare pofta de ei

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci, Dorina! Va pup! Sînteti acasa deja sau înca în voiajiri? :)

      Delete
  12. Bine te-am gasit! Astazi am dat de blogul tau si imi plac mult retetele tale, acum doar ce am terminat niste minunatii de ardei umpluti cu ciuperci, pacat ca nu am avut un vas asa de frumos.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc de vizita si apreciere!
      Vasul nu conteaza. Ardeii sa fie buni :)

      Delete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmm, imi plac la nebunie ardeii umpluti!Vasul arata superb!Sa-l stapanesti sanatoasa!Pupici!

      Delete
    2. Multumesc, Licuta! Te pup!

      Delete
  14. Imi place vasul, imi plac ardeii, imi plac pozele!
    Maya, mereu vei face retete bune care sa ne ia mintile pt. moment. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si tu mereu ma faci sa ma rosesc :D
      Te pup!

      Delete
  15. Superb vasul!!!Imi plac la nebunie ardeii umpluti!!

    ReplyDelete
  16. vasul este superb!!!!! daca regret ceva din vacanta abia incheiata este ca nu am avut cum sa imi cumpar vase, din lipsa de spatiu in portbagaj... poate data viitoare!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu macar 2-3 vasute mici tot îmi iau mereu din concediu :D
      Las' data viitoare!

      Delete
  17. Supertb vasul si ar5deiul e dupa chipul vasului...sa stapanesti sanatoasa vasul!

    ReplyDelete
  18. Maya , ai si cu ce te lauda , VASUL E SUPERB !!!! Vreau si eu !!! :(((((

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si eu îl ador! As mai vrea unu dar nu gasesc nici eu.

      Delete
  19. Maya, ardeii arata foarte bine! Vasul este superb!

    ReplyDelete
  20. Bun, bun!! Vasul arata de milioane...la fel si ardeii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si sa stii ca din asa vas, si ardeii au fost mai buni :D

      Delete
  21. Forma aia e genială, cred că o mănânci cu ochii, plus că nu are cum să nu îți placă ardeii umpluți.

    ReplyDelete
  22. Tare dragalasa forma, ardei sunt deliciosi:)

    ReplyDelete
  23. Merci, draguta! Salutari si pupici pe mustecioarele felinesti!

    ReplyDelete
  24. Mersi frumos de reteta. Eu acum m-am apucat sa fac ardei umpluti pt sitiorul meu: e ziua lui maine si vroiam sa gatesc ceva mai special... abia astept sa vad ce zice. Ce pacat ca nu am vas ca al tau, ar fi fost 'the grand finale' al ardeilor mei.

    ReplyDelete