March 19, 2013

Paste gratinate cu vinete si mozzarella

Vinetele astea rotunde si mari, Violetta di Firenze le zice, sînt delicioase. Au coaja subtire, fina, pulpa alba, moale si dulceaga lipsita de seminte. Un deliciu liliachiu. Înainte le vedeam rar de tot. Nici acum nu le întîlnesc la toate colturile, dar le gasesc si ma bucur, pentru ca sînt foarte gustoase! Cele doau exemplare ale mele, nici n-au fost prea mari, dar de obicei sînt babane bine :D 



Ingrediente:

  • vinete
  • sare proaspat rîsnita
  • busuioc proaspat, tocat grob
  • sos de rosii, preparat dupa placul inimii
  • mozzarella feliata
  • ulei de masline
  • paste fierte al dente, spre tari chiar



Am feliat vinetele, le-am stropit cu putin ulei de masline, am rîsnit sare de Himalaya deasupra, 
am presarat busuiocul grob tocat si am dat tava în cuptorul preîncalzit la 220 °C setat pe functiunea gril, 
direct sub gratarul cuptorului. Se rumenesc rapid, nu se lasa pîna se înmoaie de tot. 
Apoi am lasat la racit, pîna am hotarît ce fac cu ele :D 


Daca tot m-a palit inspiratia, m-am apucat de sosul de rosii. 
L-am facut ca aici. Simplu. În plus am adaugat ceva usturoi.  



Între timp am înmuiat si pastele, doar atît cît sa fie putin elastice, deci mai tari decît al dente,  
cum le servesc. Am amestecat pastele cu sos, le-am repartizat într-un vas termorezistent, 
iar deasupra am asezat feliile de vinete si mozzarella. 


Am dat tava în cuptorul preîncalzit la 200°C pîna s-a rumenit mozzarella.



 Delicios!  














15 comments:

  1. Foarte buna combinatia, Maya! Si mie imi plac mult vinetele astea, tocmai pentru ca nu au seminte. Mi-ai dat idei ;) Te pup si o zii minunata iti doresc!

    ReplyDelete
  2. Waw, ce bine te-a palit inspiratia :)
    Musai de incercat, arata tare apetisant.

    ReplyDelete
  3. Un deliciu!
    Nu-mi pot imagina ceva mai bun decat paste cu sos de rosii, vinete si mozzarella...

    ReplyDelete
  4. Huh, ce bine arata! Daca renuntam la mozzarella, ne-ai dat si o idee de mancare de post.

    ReplyDelete
  5. Delicioasă combinație! Și arată de milioane!

    ReplyDelete
  6. Delicioasă combinație! Și arată de milioane!

    ReplyDelete
  7. Reteta ta e foarte pe placul meu, e usoara la stomac,delicioasa si nu pot decat sa ma bucur de fiecare data cand gasesc la tine retete de acest gen.
    Nu stiam ca acest fel de vinete nu are seminte.
    Cand gasesc, iau si eu si fac ceva bun cu ele. :) De ce nu, chiar reteta ta :)

    ReplyDelete
  8. Nimic mai simpu si mai bun!Arata grozav!Pupici muuuulti(sa ajunga si pentru pisiiiii)

    ReplyDelete
  9. Vai ce-mi plac ingredientele !!! Mor dupa vinetele astea !!! ;)

    ReplyDelete
  10. daca-i cu vinete,hop si io !Post nepost ,la branza nu renunt.De multi ani ma intreb cum de fratii nostri mai mari intr-ale credintei,catolicii,pot sa manace branza in post,fara sa fie pacatosi, iar noi ortodocsii nu.Om fi noi mai pacatosi ca ei ?

    ReplyDelete
  11. ....nici eu nu as refuza! pastreaza-mi o portie te rog! pup

    ReplyDelete
  12. Delicioase trebuie sa fie aceste paste!!!Pozele foarte graitoare!

    ReplyDelete
  13. Pastele cu vinete sunt printre preferatele mele, imi plac la nebunie. De fapt imi place tot ce e cu vinete. Le ador.
    De aceea sunt convinsa ca si pastele tale sunt cu adevarat un delicu!

    ReplyDelete