April 1, 2012

Pui picant cu legume de "sezon"

Am avut un "pui de carne", crescut la curtea taranului, si fiind total lipsita de inspiratie am ales calea cea mai usoara de a-l gati. L-am asezat frumos în forma dupa ce l-am condimentat extra picant si l-am dat la cuptor. De obicei cînd dispun de timp, mojaresc diferite condimente, verdeturi, saruri... adica fac un amestec de condimente în functie de dispozitie si gust. Azi nu am avut prea mult timp, asa ca am luat la ochi condimente din borcanele si le-am bagat în robotelul de macinat. Le-am facut praf si pulbere. În final am mai adaugat si sare, ca uitasem... si gata a fost amestecul picant. O sa revin cu detalii si imagini despre condimentul mojarit.


L-am servit cu legume de sezon în ghilimele, acesta fiind sezonul din frigider.
Adica ce aveti la îndemîna pe moment.



        Ingrediente:
  • 1 pui rotofei
  • 1/2 lingurita chimen
  • 1 lingurita boia de ardei
  • 1-2 chili uscati/ boia de ardei iute
  • 1/2 lingurita seminte de mustar
  • 1/2 lingurita zahar brun
  • 1 lingurita usturoi deshidratat si macinat/ granulat
  • 1 lingurita fulgi de ceapa deshidratata
  • 1/4 lingurita oregano uscat
  • 1 vf. cutit coriandru
  • piper, sare dupa gust
Amestecurile de acest gen se pot face în cantitati mai mari. Se pastreaza în borcane de sticla timp de 6 luni, ferite de lumina si umiditate. Puteti face tot felul de combinatii, în functie de gust. Ca baza puteti folosi o vegeta de casa, la care mai adaugati condimentele picante ca diferite feluri de piper, ardei iuti uscati, chimen, coriandru, ghimbir, curry, seminte de mustar, diferite verdeturi uscate, si, si, si...
Cu ceva timp în urma am avut un vas din metal pentru copt puii. A fost bun, dar necesita mai mult timp de curatare. Asa ca m-am înnoit cu un vas de portelan, de altfel tare dragalas, chiar prezentabil pentru a servi puiul direct la masa.




Puiul se condimenteaza pe interior si exterior. Se aseaza într-un vas cu "tepusa", dar în lipsa de, se poate folosi cu succes o sticla, sau chiar un borcan cu apa, pentru o stabilitate mai buna. În functie de marimea puiului, se lasa la copt la foc domol (180°C) timp de...  aproximativ o 1 ora pe kilogram de pui. Daca tinde a se rumeni prematur deasupra, ceea ce se cam întîmpla de obicei, se acopera acea parte cu o bucata de folie de aluminiu. Cînd si cînd se pensuleaza cu grasimea pe care o lasa în vas.





Puiul copt se pastreaza fierbinte în cuptor, pîna preparati legumele.



       Ce am gasit eu în sertarul de legume din frigider:
  • 3 ciuperci mari
  • 1 ardei rosu
  • 1 ardei galben
  • 1 morcov
  • 2 dovlecei verzi
  • 2 fire de ceapa verde
  • 4 tije de telina
Am spalat si curatat legumele, le-am taiat în bucati potrivite, sau mai bine zis le-am feliat grob. Am încins bine 2 linguri ulei de masline, am adaugat legumele si le-am lasat sa sfîrîie la foc iute. Timp de 5-6 minute am saltat tigaia-wok cînd si cînd. În final le-am sarat si am macinat putin piper deasupra. Noua ne plac mult legumele crocantoase, cînd înca au culoare frumoasa si mai multe vitamine :P





Pofta buna si o saptamîna frumoasa va doresc!
 

47 comments:

  1. Simplu si bun :)!
    Foarte fain vasul de portelan pentru pui.

    ReplyDelete
  2. Grozav de bine arata puiutul !!! ;)
    O saptamana frumoasa si tie !!!

    ReplyDelete
  3. Vasul este super, am sã caut si eu...puiutul tãu e asa de gustos si frumusel...mmm...

    ReplyDelete
  4. Vasul este super, am sã caut si eu...puiutul tãu e asa de gustos si frumusel...mmm...

    ReplyDelete
  5. Delicios! Imi plac tare mult, si puiul, si vasul.

    ReplyDelete
  6. Simplu si bun preparat asa iar vasul e super misto!Te pup draga mea,sa ai o saptamana minunata!

    ReplyDelete
  7. Sigur puiul tau nu vrea sa stea cu noi la o barfa? Arata asa bine, mmmm!
    Pup!

    ReplyDelete
  8. Ce frumos s-a bronzat.Parca a fost la solar.Pupici si numai bine!

    ReplyDelete
  9. wow cat de bine arata!!! Grozav de bun! Si tare-mi place suportul! Nu prea am vazut pe aici. Pupici

    ReplyDelete
  10. daca e picant, ma invit si eu la masa..:)Pup

    ReplyDelete
  11. puiul asta arata genial chiar dinainte de a-l fi bagat in cuptor, dupa... arata pretios!!Chiar si lucrurile simple, iesite din mainile tale, se transforma in ceva divin:)

    ReplyDelete
  12. Ce bine facut e puiul... Vasul l-ai comandat pe net? E minunat!

    ReplyDelete
  13. Any, merci. Si eu ador vasul, mai ales ca se curata asa usor.

    ReplyDelete
  14. Ramona, spor la cautat, sigur gasesti pe undeva.

    ReplyDelete
  15. Alexandrina, si mie :D
    Te pup!

    ReplyDelete
  16. DiaMar, noua ne place asa mai bronzat :D

    ReplyDelete
  17. Anto, nici pe unde locuiesc eu n-am vazut, desi s-ar putea sa nu-mi fi sarit în ochi. L-am luat din Austria.

    ReplyDelete
  18. Craita, eu de fapt fac doar lucruri simple. Pentru "complicatiuni" n-am timp, mai ales acum de cînd vremea e asa frumoasa :)

    ReplyDelete
  19. Irina, nu e de pe net. L-am luat din Austria, din Interspar.

    ReplyDelete
  20. Waw! Ce frumusete de puisor!!! Cat despre vasul din ceramica.. super arata!!!
    Ce pofta mi-ai facut...
    Pupici

    ReplyDelete
  21. Simona, nu pofti, mai bine fa-l! :D
    Te pup!

    ReplyDelete
  22. Ador chimenul in fripturi!Cred a iesit foarte aromat!

    ReplyDelete
  23. Apetisant la maxim!!!Rumenit asa cum imi place mie!Yummy!Pup!

    ReplyDelete
  24. Imi place, si nu am facut de mult!! Imi plac si legumele crocantoase, dar ai mei fac figuri!! Pupici!

    ReplyDelete
  25. Arata fabulos!!!
    Daca o sa fac vre-o data reteta asta, o sa ma satur de pui la cuptor pentru ca sint singurul in casa care maninca picant :)
    Si probabil ca o sa sar partea cu vegetalele ca distrag atentia cititorului de la puiul frumos rumenit :)

    ReplyDelete
  26. Maya am tot rasfoit site-ul dar nu am vazut suportul. Probabil este doar in magazin. Am sa apelez la prietenii mei de acolo poate reusesc sa mi-l cumpere si mie, imi place foarte mult. Multumesc.

    ReplyDelete
  27. Ce rumenit si frumos este .Foarte apetisant dar mai mult mă atrage tocanita de ciuperci:)ca piept de pui maninc in fiecare zi :)Pup.o zi faina

    ReplyDelete
  28. Super bun ;) iar vasul este foarte fain. Vreau si eu :))

    ReplyDelete
  29. Ce marca e vasul, Maya?Sau cum se numea? Uffiii...nici eu nu am vazut pe aici, e drept ca la Interspar sau Despar nu merg mai deloc...

    ReplyDelete
  30. Teo, si mie îmi place chimenul si mi se pare ca potriveste foarte bine la friptura de pui.

    ReplyDelete
  31. Licuta, asa si noi, cît mai rumenit :)

    ReplyDelete
  32. Adela, eu pe ai mei i-am obisnuit. Cum ei nu vor sa-si fac mai nimic, trebuie sa manînce ce le dau eu =))

    ReplyDelete
  33. Oltene, vegetalele crocantoase dau bine cu puisorul :D Încearca, ca nu patesti nimic! :D

    ReplyDelete
  34. Irina, poate îl gasesti într-un Shop Tchibo. L-am vazut si acolo. Se numeste. În germana se numeste Porzellan-Hähnchenbräter. Eu am vrut sa aiba forma de pui/gaina :) dar se gasesc diferite forme si culori.

    ReplyDelete
  35. Paradis, pai atunci... tocanita sa fie! :)

    ReplyDelete
  36. De vita beata, cum scriam mai sus, poate ai ocazia sa-l gasesti într-un Shop Tchibo. L-am vazut mai dedemult pe site-ul lor.

    ReplyDelete
  37. Intr-adevar super tare vasul tau de portelan!!!!Si foarte prezentabil puiul!

    ReplyDelete
  38. Puiul arata senzational, dar vasul in care a fost pregatit chiar imi place mult!! Anul viitor cand mergem la schi stiu ce voi cauta prin magazine...

    ReplyDelete
  39. Spor la cautat :)
    Merci, Cristina!

    ReplyDelete
  40. arata incredibil puiul tau, iar vasul imi place enorm, trebuie sa-mi gasesc si eu unul :D

    ReplyDelete
  41. Multumesc de info, Maya. Din pacate pe site-ul de la Tchibo nu mai este:(( iar in Milano nici nu sunt Tchibo shops. Nici pe net nu se gasesc astea de la Tchibo. Oricum, mi-am comandat unul de la Romertropf ;). Nu e gaina, dar e ok :)). Te pup.

    ReplyDelete
  42. arată deliciooos, îl încerc cât de curând.

    ReplyDelete