March 16, 2012

Paste cu somon & Paste calamari, creveti si midii


Astazi va prezint din nou o reteta care se încadreaza printre retetele mele preferate. Ca de obicei, aceasta categorie include retetele simple, care necesita putine ingrediente, se prepara rapid si încînta papila la maxim. Nici pupila nu are de suferit! Totodata doresc sa v-o prezint si pe Any, noua posesoare de blog - La cucina di Any - , care de ani de zile este una dintre muzele mele din bucatarie, mai ales cînd vine vorba de paste.
Reteta originala o puteti vedea aici. Eu am preparat doua feluri. Cu somon si înca un fel extra pentru sotul meu, care adora crustaceele, o combinatie de midii, creveti si inele de calamari.







        Ingrediente:
  • calamari / sau creveti, midii, somon... orice alt peste
  • rosioare
  • usturoi
  • patrunjel
  • vin alb
  • ulei de masline
  • sare, piper, ardei iute
  • paste, eu am folosit Trulli
Pentru ca aceasta reteta se prepara rapid, începem cu apa petnru paste, pe care o punem la fiert cu ceva sare.

Se încinge uleiul de masline cu feliile de usturoi.



Se adauga pestele si se lasa 2-3 minute pe foc, amestecînd cînd si cînd.



Peste pestele este patruns, se adauga o cescuta de vin.
Se lasa sa sfîrîie alte 2-3 minute.





Se adauga rosiile si patrunjelul. Rosiioarele se pot lasa întregi sau taia în jumatate.
Eu am folosit din cele lunguiete. Fiind pitice rau le-am lasat întregi.



Se mai lasa pe foc cîteva minute. Pe masura ce scade lichidul din tigaie,
se adauga cîte putina apa de la pastele care între timp fierb. Apa cu amidon ajuta la legarea sosului.
Între timp se condimenteaza în functie de gust cu sare, piper si ardei iute.
Cînd pastele sînt fierte, se scurg si se adauga în tigaie. Se salta tigaia de 2-3 ori. Gata!





Pofta buna!





Cin Cin!
Any, bun venit în blogosfera!

47 comments:

  1. eu in mixtul de fructe de mare ma infig,vreau si eu o portie:)

    ReplyDelete
  2. Ioana, prima venita - prima servita!

    ReplyDelete
  3. Mor de pofta !!!! Ador fructele de mare si mi-e ciuda ca la noi nu se gasesc proaspete ,ci doar congelate :((((

    ReplyDelete
  4. nu am mancat niciodata fructe de mare, dar asa, in farfurie, arata bine!

    ReplyDelete
  5. Îmi place pãpica ta, aratã asa de bine...si ce arome...mmm...

    ReplyDelete
  6. Maya, ma bucur enorm si rosesc in acelasi timp, citind cuvintele atat de frumoase la adresa mea :).
    Si-apoi, cel mai frumos lucru pe care l-am dobandit de pe urma pasiunii mele de a bucatari, e faptul ca am cunoscut virtual o gramada de persoane minunate!

    Frumos tare ce vad in poze, mananc si paste, beau si vin si zic cin cin!

    ReplyDelete
  7. asta-i o reteta pe gustul meu 100%

    ReplyDelete
  8. Totul arata grozav,ca de obicei,simplu,rapid si delicios.Merg sa o cunosc si pe Any!Pup mult,mult!

    ReplyDelete
  9. Arata demential. Le-am trecut pe to-do list :)

    ReplyDelete
  10. Yamy... cat de bine poate sa arate!!! Weekend minunat Maya. Pupici

    ReplyDelete
  11. Farfuria cu somon e a mea!
    Mai, Maya draga, tu nu esti sor'mea?? Aceiasi muzica ne place, aceleasi melodii si somonul e pe primul loc! Tre' sa ne vedem si sa cautam prin arborele ala genealogic, poate-poate om fi...puup

    ReplyDelete
  12. Tare apetisante!!!Yummy, ce pofta mi-ai facut!Pupici!

    ReplyDelete
  13. Wow, arata senzational! N-as refuza o portie :)
    Pupici!

    ReplyDelete
  14. Voi ce tipuri de fructe de mare folositi? Proaspete sau congelate? Am mancat proaspete in Franta si au fost delicioase ddar in Romania am cumparat si desi aratu bine, nu mi-au placut ca miroseau dupa decongelare, nu m-am mai riscat. Si cele proaspete de la noi n-au gustul acela de mare, ca doar sunt din Sibiu, are gust de pastravarie. Pastele tale arata superrrr, mi- facut cu ochiul si vinutul acela de sicilia. Pare asa de fresh.

    ReplyDelete
  15. Am mai intrat pe fuga la tine dar nu am apucat sa scriu.
    Ei,ei,ei ce de bunatati avem noi aici!
    E super ce ai gatit!
    Genul asta de retete, rapide (dar si bune de sa te lingi pe degete) il fac eu in general vinerea seara.
    Nu-l servim insa asa frumos ca voi, noi luam farfuria cu papica si ne punem confortabil la tv. :))
    Rusinica noua! :)

    ReplyDelete
  16. Papa buna si gustoasa, e pe gustul meu... Paste din astea smechere nu am folosit niciodata... Pupici !

    ReplyDelete
  17. O minunatie colorata si superb prezentata!
    Maya,te-am adaugat cu placere la noul meu blogroll si m-as bucura daca si tu ai face acelasi lucru.
    Pupici!

    ReplyDelete
  18. Cu asa ingrediente mai dat gata. E super... Pup!

    ReplyDelete
  19. Cat, eu gasesc si asa, si asa, dar gasesc si congelate în calitate foarte buna, bio chiar!

    ReplyDelete
  20. Alinutzika, poate-ti faci curaj :)

    ReplyDelete
  21. Ramona, ma bucur ca-ti place!

    ReplyDelete
  22. Any, nu rosi, ca n-ai de ce!
    Pup muza!

    ReplyDelete
  23. Flory, Any este sigur o inspiratie! Deci caut-o cu încredere! :)

    ReplyDelete
  24. Bianca, o saptamîna frumoasa!

    ReplyDelete
  25. Liana, o împartim! Si oiaga =))))))
    ( cine stie, cine stie? :D )

    ReplyDelete
  26. Laura, cum spuneam si mai sus eu folosesc proaspete atît cit si congelate. Ambele le gasesc în calitati bune, chiar bio.

    ReplyDelete
  27. Bucate apetisante, si ce crezi ca noi mîncam zi de zi în pozitia drepti? Doar nu am înghitit liniarul =))
    Dar na, doar nu ma lasa ai mei sa le fac poze cînd manînca pe canapea în fata TV-ului =))))

    ReplyDelete
  28. Daniela, sint tare aratoase, dar fug din furculita =))

    ReplyDelete
  29. Sara, a fot bun, s-a mîncat tot. Toata lumea deplin multumita :D

    ReplyDelete
  30. Mmmm... ce-mi faci tu mie... Am salivat 10 minute uitandu-ma la poze... DELICIOS!!!

    ReplyDelete
  31. Se fac rapid, asa ca nu pofti! :)
    Salutari xo

    ReplyDelete
  32. Arata fantastic.. si preparatul si pozele.
    M-am "benoclat" 3 minute la poza ta cu uleiul in tigaie:) E fantastica!

    Ca sa fie dupa mintea mea eu asi mai fi adaugat si scoici(clams) si poate picioruse de caracatita... si as face preparatul face cit mai picant posibil :)

    In materie de fructe de mare.. sugerez o reteta. Nu este a mea :) dar am facut-o de nenumarate ori si e absolut delicioasa Portuguese Seafood Stew
    Asta in cazul in care nu o sti deja

    ReplyDelete
  33. The Wandering Oltean, multumesc pentru complimente si reteta. Trec imediat la studiat :)
    Salutari,
    M.

    ReplyDelete
  34. Buna Maya,

    Farfuriile sunt super. Ce marca sunt?
    Multumesc.

    ReplyDelete
  35. Buna Maya,

    Imi plac mult farfuriile :). E un brand anume?

    Multumesc.

    ReplyDelete
  36. Buna,
    Farfuriile sînt Arzberg, un brand german.
    Cu placere.

    ReplyDelete