December 10, 2012

Rulada cu ciocolata

În cazul în care v-ati întrebat daca am fugit în lume cu banii de sifon... nu, n-am facut-o, doar sînt crizata de timp si tehnologie.  Partea cu tehnologia e aproape finalizata, dor cu criza de timp, înca nu stau prea bine. Chiar daca nu am reusit sa mai scriu nimic si nici sa raspund la mesaje, v-am urmarit din umbra de pe telefon si tableta. Laptopul a primit concediu :D Spre deosebire de mine ati fost harnicute si ati postat bunatati. Bunatati am facut si eu, dar în mare parte nici n-am ajuns sa le fotografiez, iar de postat nici atît. Dar voi recupera cu timpul. O sa încep cu o rulada pe care am facut-o mai dedemult. E simpla si "rapida". 

 


Ingrediente:


  • 4 oua mari
  • 4 linguri faina de spelta (sau grîu)
  • 1 lingura rasa amidon fin de porumb (Gustin)
  • 4 linguri zahar
  • 1/2 lingurita praf de copt
  • coaja de lamîie
  • 100 g ciocolata amaruie
  • 150 g ciocolata cu lapte
  • 250 ml smintîna lichida, de frisca
  • 2 linguri fulgi de cocos
Crema am pregatit-o de cu seara. Am încalzit smîntîna la maxim 35-40°C, am adaugat ciocolata taiata bucatele si am amestecat pîna s-a topit complet. Dupa ce s-a racorit, am dat crema la frigider pîna a doua zi. Înainte de a umple si decora rulada, se mixeaza crema de ciocolata pina devine "pufoasa". 

Blatul: Am mixat în robot ouale cu zaharul pîna a devenit o spuma densa si bine aerata. Am adaugt coaja de lamîie, apoi am amestecat praful de copt cu faina si amidonul, si am adaugat lingura cu lingura pe masura ce robotul mixa usor, pe cea mai joasa treapta (1). Am turnat compozitia în tava cuptorului, pe care am tapetat-o cu hîrtie de copt. Am dat tava în cuptorul preîncalzit la 170°C timp de 20-25 minute aproximativ (pîna se rumeneste usor si uniform). Imediat dupa ce am scos blatul din cuptor, l-am dezlipit de pe hîrtia de copt, si l-am rulat si lasat pe aceeasi hîrtie pret de 2-3 minute ( Nu rolati fara a dezlipi blatul de pe hîrtie!). Blatul se racoreste relativ usor. Îndepartati hîrtia si umpleti rulada cu crema de ciocolata mixata bine. Pastrati o parte din crema pentru a decora rulada. Eu am încercat sa-i dau o textura/model scortos. Pentru ca nu mi-a reusit cine stie ce, am presarat cu cocos. Design... de trunchi viscolit :D 

 

 


34 comments:

  1. Chiar ma gindeam cum de nu mai postati nimic....m-am speriat ,ca doar cind se-ntampla ceva Rau lipsiti atât ! Doamne ferestre!pupici la pisici!mirela

    ReplyDelete
  2. Chiar ma gindeam cum de nu mai postati nimic....m-am speriat ,ca doar cind se-ntampla ceva Rau lipsiti atât ! Doamne ferestre!pupici la pisici!mirela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din pacate, cele rele nu ne ocolesc... asta-i viata.
      La noi toate bune si frumoase, si speram sa ramîna tot asa, ceea ce va doresc si voua :*

      Delete
  3. Buna rulada asta ciocolatoasa! Offf..timpul asta ne omoara.. Pupici si o saptamana frumoasa.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Fiica-mea a fost încîntata încîntatelor. Ea e o ciocolatoasa :D

      Delete
  5. Imi era dor de tine, Maya! Bine ai revenit ;)
    Rulada nemaipomenita, imi place mult de tot. Cred ca am s-o incerc zilele astea. Te pupic si o zi minunata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu am disparut, dar am avut multe pe cap, lipsa de timp, probleme cu laptop (acu am nou :P )... sarbatorile bat la usa. Alt motiv de criza de timp :D

      Delete
  6. Anul asta mi-am propus sa fac si eu o rulada de sarbatori, sa vad daca o sa reusesc.
    Arata fantastic de bine!

    ReplyDelete
  7. Arata tare bine rulada asta, imi place mult...doar e cu ciocolata! pup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma gîndeam s-o repet cu blat de cioco si umpluta+învelita în cioco alba :D

      Delete
  8. Rulada cu ciocolata!!! Ce poate fi mai simplu si mai bun?

    ReplyDelete
  9. Cat de frumoasa este!! Iar daca are si ciocolata, este perfecta!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mai, ce de ciocolatoso prin blogosfera =))
      Pup1

      Delete
  10. Mai, nu stiu cat de departe ajungeai cu banii de sifon.Inainte.Acu' nici atat.Dar eu cu banii de cafea as merge pana la polu' nord pentru rulada ta de ciocolata.Care e si perfecta in toata bunaciunea ei!

    ReplyDelete
  11. E de retinut, am sa ma servesc si eu:) in ultima sapt. nu am mai facut nimica...curãtenie la greu, am ramas in concediu si am zis ca mai bine fac acuma panã nu ma apuca lenea si ma trezesc pe ultima sutã e metri:))

    ReplyDelete
  12. Vai da ce bine arata ! http://www.fancumparaturi.ro/ iti sustine blog-ul si gatitul !

    ReplyDelete
  13. Se ha publicado una Declaratoria con respecto a las supuestas "7 Profecias Mayas". Los invitamos a leerla y compartirla en las redes sociales. Muchas gracias,. Saludos! http://deliciasprehispanicas.blogspot.mx/2012/12/declaratoria-oxlajuj-baqtun-baktun.html

    Delicioso este rollo de chocolate! Felicidades!!... mmmm

    ReplyDelete
  14. Saptamana aceasta a fost pentru mine una plina de ciocolata si acum la tine tot ciocolata...delicios. Reteta e chiar ok si pentru incepatoare si cred ca rezultatul e extrem de delicios. Spor la bucatarit!

    ReplyDelete
  15. nice article,,,thanks for share!
    keep posting and happy blogging!!

    ReplyDelete
  16. Looks wonderful! Will translate the recipe and try! Thanks for sharing!

    ReplyDelete
  17. I gеt pleasure from, lead to I dіscovеred just what ӏ uѕеd to be lοoκing for.

    You haνe ended my 4 dаy lengthу hunt! Goԁ Βless
    you man. Havе a nice daу. Byе

    My wеb-site ... acupuncture for dogs
    Here is my weblog spiritual healers

    ReplyDelete
  18. I get pleasure from, lеаd to I discoverеԁ јust what I uѕeԁ
    to bе looking for. Υоu hаѵе enԁеd mу 4 dау lengthy hunt!

    God Bless you man. Have a nicе day. Bye

    My site: acupuncture for dogs
    my website :: mens massage

    ReplyDelete
  19. Ӏ like the helpful informatіοn уоu supply in youг
    articleѕ. I'll bookmark your blog and test once more right here regularly. I'm slightly certаin I'll be told a lot of new stuff proper here! Best of luck for the next!

    my webpage ... asian massage in london
    Feel free to visit my web page masaz shiatsu

    ReplyDelete
  20. te pup draga Maya si-ti doresc Sarbatori fericite si un 2013 plin de belsug.
    In alta ordine de idei cand vreau sa intru pe forumul vostru primesc un mesaj de la norton cum ca s-ar putea sa am probleme daca intru, ca ar fi pagina cu probleme.
    Sper sa nu te supere ca ti-am scris si-ti doresc inca o data numai bine.

    ReplyDelete
  21. Are ciocolata...deci clar pe gustul nostru!!!

    ReplyDelete
  22. Miam miam!
    Ça a l'air bien bon!


    ***
    Bonne soirée****

    ReplyDelete