August 5, 2013

Somon sub paturica

_________________________________________inspired by Dan@, ArtaCulinara.com


Am mai facut eu somon sub paturica/crusta de brînza, dar asta e mai rapid. Ambele variante delicioase. Pentru reteta asta care se prepara extrem de rapid, ma încumet sa dau drumul chiar si la cuptor :D

Ingrediente:
  • 6 fileuri de somon
  • 3 linguri bune de iaurt gras/grecesc
  • 80 g  feta farîmitata
  • 1 ceapa lunguiata, violet/echalote - tocata
  • marar sau/si patrunjel, tocat
  • piper proaspat rîsnit
  • ulei de masline 
L-am servit cu legume: cubulete de cartofi si felii de morcov - ambele fierte, apoi amestecate cu ardei, dovlecel si mazare, trase scurt la tigale cu ulei din masline fecioare :D

Verdict... mmmmmm!



Am cules o mîna de verdeturi. Fiecare poate pune ce-i place. Eu am ales marar si patrunjel cret. 


Am amestecat brînza cu iaurtul, am adaugat ceapa si verdeturile tocate, am rîsnit putin piper. 


Sub aceasta pasta/paturica am ascuns fileurile de somon, le-am stropit cu putin ulei de masline
 si le-am dat în cuptorul preîncalzit la 180°C timp de 15 minute. 


O bunatate, merci Danuta! 



27 comments:

  1. O paturica delicioasa, mai ales daca ascunde niste somon:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daaa, somonul e bun sub orice paturica, dar si dezbracat, si oricum :D

      Delete
  2. Bun papa ai facut tu acolo !
    Am o rugaminte la tine.. fiindca ai masina de inghetata si mai veche si mai noua care ma gandesc ca are compresor...de curand am si eu una simpla din aceea care se pune cuva la congelator ...dar nu-mi iese nicicum inghetata doar o crema curgatoare si habar n-am unde gresesc......sunt tare -tare dezamagita...masina e Studio si e din Germania si e noua ! e drept ca a costat doar 20 E,dar asa m-am bucurat de ea si la fel de mare e dezamagirea !am facut exact cum trebuie ,vasul inghetat cel putin 12 ore si compozitia foarte rece !
    Cred ca- ti dai seama ca ``te urmaresc`` de mult !Pupici!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paula, si a mea cea veche tot una ieftina este, dar îngheata bine. Nu am mai facut demult îngetata în masina asta, dar parca lasam vasul mai mult de 12 ore. Asta e timpul minim, dar sigur e mai bine dublu. Apoi conteaza si temperatura din congelatorul tau. La mine sînt în jur de -19-20°C si nu în ultimul rînd amestecul de ingredientele/cit e de lichid sau gras. Cel mai repede îngheata sorbeturile. Alea cu amestec de smîntina/frisca dureaza ceva mai mult, dar totusi în 25 de minute nu ar trebui sa mai curga nimic. Eu mereu îmi scot cît e mai moale, iar pentru ai mei mai las masina putin. Lor le place mai înghetata.

      Apoi mai tre' sa vezi ca înghetata de casa se dezgheata mai repede neavînd întaritori artificiali, e-uri, grasimi hidrogenate, etc.
      Pentru o stabilitate mai buna, ti-as recomanda zaharul pudra din comert, care are aproximativ 5% amidon.

      Nu dispera, mai încearca si alte amestecuri, si lasa cîteva minute în plus la amestecat.

      Te pup :*

      Delete
  3. Buna Maya,

    Nu am comentat niciodata pe blogul tau, insa este in favorite trecut.Doresc sa te felicit pentru cel mai elegant blog culinar, si crede-ma ca fiind pasionata de gatit, am vazut si vad atatea bloguri culinare...insa al tau de departe emana eleganta si bun gust din toate punctele de vedere.Felicitari tine-o tot asa.Angela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc mult pentru cuvintele frumoase :)

      Delete
  4. lesin...bine ca ma asteapta o bucata de crap acasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bun si crapul. Ultimul l-am taiat bucati si l-am dat prin malai si l-am prajit. Halit cu mujdei de usturoi :D

      Delete
  5. Multumesc mult pentru raspuns.
    Aparatul cu pricina mi-a scos peri albi in 3 zile ..asa ca am hotarat sa-l trimit inapoi asa cum a venit ,saracul ..noroc ca prietenii nostrii inca n-au plecat inapoi in Germania ... si cum voi traiti intr-o tara mult prea civilizata ...pt. ca acolo se primesc produsele inapoi daca ceva nu e in regula ,vreau ceva sa pot si folosi si acum din nou te rog asa printre randuri ..sa ma sfatuiesti ce aparat sa cer ca ei nu folosesc asa ceva si de aceea n-au stiut ca exista 2 sau poate mai multe feluri cu si fara compresor ...asa am inteles eu din postarile tale dar un pic prea tarziu !...ne-am uitat impreuna la inghetatele tale si am vazut si aparatul cel ``nou`` dar nu asa de bine pe cat ne-am fi dorit !......as manca o inghetata dar asa cum e la tine in boluri..hii,hi !...sa-mi spui ,te rog, si cam cat costa sa stiu ce diferenta de euroi sa-i dau !sper sa nu fie prea mult ,totusi !....foarte tare mi-l doresc !..of ! te pup si multumesc !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masina mea cu compresor e de la Firma Unold. E mult mai comoda, ca nu tre' sa bag vasul în congelatorul care e mic, iar vasul ia loc... apoi vreau înghetata dar uit sa bag vasul... :D
      Deci astea cu compresor încep de la 100 si ceva de euro si ajung la preturi imense. Nu mai retin a mea, dar parca a fost la 129 euro, redusa de la 159 sau 179 euro... Are display care arata cum sta treaba în masina, cîteva programe + program de mentinere a continutului rece (asta dupa ce e gata programul de înghetata) timp de ... habar nu mai am, ca la noi nu ajunge sa stea in vas la programul ala :D ... Unold e o marca buna, dar sigur sînt si altele. Asta e cea mai populara, si majoritatea cunostintelor tot marca asta au, deci daca am vazut ca ei sînt multumiti am luat si eu la fel si-s multumita :D

      Delete
    2. Aaaa, prima masinuta, aia cu vasul "congelabil" e de la Tchibo, tot în jur de douazeci si ceva a fost, dar face treaba buna.
      Uite asta e modelul mai nou si costa 29, 95 euro. Scrie ca vasul se lasa cel putin 24 ore la congelat. Deci si la asta care o ai sigur tot asa trebuie. Ai încercat s-o lasi asa mult la congelator sa vezi daca îngheata bine înghetata?

      Delete
  6. Mmm, o bucatica de peste nu refuz:)Arata tare apetisant!Pup!

    ReplyDelete
  7. Wow, superba prezentarea! Nu as refuza o portie de somon, musai cu paturica ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc! Bun si cu si fara, somon sa fie :D

      Delete
  8. Multumesc mult pentru ca ti-ai luat din timpul tau pentru mine! ...Unold imi voi cumpara !
    Am tinut si 24 ore si tot degeaba !Oricum ..m-am hotarat...vreau aparat cu compresor ...acum vara e pe trecute si poate prietena mea v-a gasi ceva bun si cu reducere mare ! Un milion de multumiri si pupici !..a si sa nu uit ..de urmaresc de vre-o 2-3 ani ,in mod constant dar nu am ``comentatt`` nici o data !..imi place ce faci !!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, e mult mai confortabila o masinarie cu compresor. O faci si halesti pe loc, dar sa stii ca poti face mai multa, o pui în doze (mai mici as recomanda eu) si o dai la congelator. Eu am formite de portelan si sticla, ambele pyrex care merg la congelat fara probleme, si o congelez în portii individuale. Daca gasesti pe undeva forme termorezistente cu volum de 150-200 ml nu ezita.
      Eu umplu aceste vasute pline ochi,apoi aplic o felie de folie alimentara transparenta deasupra, apas usor cu palma pentru a se lipi de înghetata sa nu mai fie aer între, si o dau la congelator.

      Delete
  9. Ce bun trebuie sa fie...arata tare bine !!!
    ciao!!!

    ReplyDelete
  10. Inghetata sa fieeeeeeeeeeeeee ! am vazut ca si tu ai vase ``tuppervare`` si eu am muuulte si am ,evident ,pe langa cele de camara ,frigider, cuptor si nepretuitele vase pt.congelator ,mari si mici ,asa ca am in ce pune inghetata ! am sa tin minte sa lipesc si o folie de plastic...multumesc ,..inca o data ! te pup!

    ReplyDelete
  11. Sincera sa fiu, de tupperware nu mai sînt încîntata, deoarece, în primul rînd încerc sa elimin toata plasticaraia din bucatarie, iar în al doilea... calitatea nu ma e cea fost odata :D
    Am aruncat tupperware la greu, dar mai am cîte ceva.
    Inghetata o portionez doar în vase de sticla sau portelan. Na, fiecare cu pasarea din dotare, eu cu stolul :P

    ReplyDelete
  12. Mi-a placut reteta ta si am s-o incerc .Pupu-te!

    ReplyDelete
  13. http://bijuterii-ocazie-handmade.blogspot.com/November 29, 2013 at 8:13 AM

    Maya are dreptate, vasele Tupper se fac urate in timp, chiar daca e mai ieftin un vas simplu din sticla sau porcelan are un cu totul alt aspect, vorbind de factorul estetic, lasand la o parte sanatatea, mediul inconjurator, etc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cele mai nasoale sînt cele cu capace de silicon/sau partial silicon. Dupa scurt timp încep a "uleia" - calitate proasta a siliconului! Eu le-am facut vînt la aproape toate! Mai am cite un recipient, care nu stiu nici eu de ce nu-l arunc :D
      Deci pentru mine plasticaraia si teflonul, a iesit din bucatarie în proportie de 99%. Mai am o tigaie teflonata si doua-trei tupper, pe care rar le folosesc. Prefer sticla, portelan, email, inox..

      Delete
  14. imi place cum a iesit aceasta reteta gustoasa si sanatoasa, frumos aranjamentul in farfurie si culorile amestecate intre ele, o sa incerc si eu sa vad ce si cum imi iese..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sa ai spor si sper sa-ti placa! Noua ne-a placut mult :)

      Delete