April 21, 2012

Tarta cu mere si creme fraîche

Tarta asta este o varianta dulce a Tartei Flambée-Alsace. Din lipsa de timp, dar trebuie sa recunosc... si de chef, nu am mai preparat un aluat, ci am folosit un foietaj din comert. O reteta care nu necesita cantitati exacte, iar efortul depus pentru a o prepara este minimal si mai este si foarte gustoasa. O tarta simpla, pe care o puteti pregati împreuna cu piticii vostri!






       Ingrediente:
  • aluat foietaj
  • mere, feliate subtire
  • creme fraîche
  • zahar
  • scortisoara

Se întinde o foaie de aluat. Se poate da forma dupa plac,
se poate forma o margine dreapta, împletita, rasucita, îndoita, crestata...
sau de niciun fel. Se poate lasa o foaie simpla.
Aceasta foaie se unge cu un strat de creme fraîche.



Deasupra se aranjeaza merele feliate.



Peste mere se adauga un strat generos de zahar amestecat cu scortisoara.
Cît zahar si scortisoara? Dupa gust! Chiar daca merele sînt dulci,
nu renuntati la zaharul care este raspunzator pentru crusta fina caramelizata si aromata.



Se da tava în cuptorul preîncalzit la 200 °C si se lasa pîna zaharul se caramelizeaza.
Daca observati ca marginile tartei se rumensec prea repede, coborîti temperatura la 180° C.





Se serveste calda!





Pofta buna si un sfîrsit de saptamîna însorit!

58 comments:

  1. Arata senzational!!
    Weekend frumos!

    ReplyDelete
  2. Ce poze frumoaseeeee....ca de obicei !iar tartuta e tare apetisanta! ( eu i-as pune si niste cupe de inghetata langa :)) ), dar pentru ca e facuta cu craime friache nu cred ca se impune neaparat, nu?

    ReplyDelete
  3. Simplu si delicios!Pupici si we placut!

    ReplyDelete
  4. Alina, nou ne-a placut mult :)

    ReplyDelete
  5. Ophelia, o poti servi dupa bunul plac. Pentru ca unora le displace combinatia rece-fierbinte (asta daca servesti tarta fierbinte), se poate servi sos de vanilie pe lînga. Merge foarte bine.

    ReplyDelete
  6. Flory, te pup! WE misto!
    Pup!

    ReplyDelete
  7. Excelent,eu am executat o rasturnata cu mere,fara poza ca e urgenta!Pupici!

    ReplyDelete
  8. O reteta buna, cu o aroma deosebita ce mi imi place tare.
    WE placut in continuare!

    ReplyDelete
  9. Demential arata si e tare, tare buna.Pacat ca se termina foarte repede.
    Sa ai o seara faina.

    ReplyDelete
  10. Te-ai mutat in Franta, draga mea?? ;-)

    ReplyDelete
  11. La mulți ani, draga mea cea mai cea! :D

    :* :* :*

    ReplyDelete
  12. sorry pt intrebare:
    ce este cream freach ?

    ReplyDelete
  13. Nemaipomenit arata! O sa o prepar si eu in curand :*

    ReplyDelete
  14. Scumpa mea Maya, la multi ani!!!!!!!!!!!!
    Tarta arata perfect, mai bine nu se putea :))!

    ReplyDelete
  15. Simpla si delicioasa !!!!
    Tot ce e mai bun pe lume iti doresc din suflet !!!! La multi ani !!!!

    ReplyDelete
  16. Spectaculos rezultat! Am s-o incerc si eu.
    La multi ani fericiti, cu sanatate, bucurii si impliniri!

    ReplyDelete
  17. Faina varianta asta! Rapid si delicios! Nota 10 ptr prezentare! Pupici

    ReplyDelete
  18. offf, ce-mi faci!!Vreau si eu o bucatica neaparat, k mor de pofta

    ReplyDelete
  19. Vai dar la ce orã te vizitez, am sã visez cu prãji tãu! aratã super, cred ca am un aluat foietaj in frigider si mere si muuultã scortisoarã :)

    ReplyDelete
  20. Foietaj si mar,mmm, combinatia perfecta!Yummy!Pup!

    ReplyDelete
  21. Cred ca in ultima vreme am ajuns sa-mi placa retetelor cu putine ingrediente care pe deasupra se si pregătesc repede.multumesc.O zi frumoasa si Happy Birthday ! :)

    ReplyDelete
  22. Super tarta! Din pacate eu nu reusesc sa gasesc creme fraiche....

    ReplyDelete
  23. Teo, te referi la Tarte Tatin. Si eu o fac, si îmi palace mult!

    ReplyDelete
  24. Micule, asa este, se termina cît ai zice... mar :D

    ReplyDelete
  25. dulces frivolidades, merci de vizita!

    ReplyDelete
  26. Liana, da, la 1000 km de Paris! =)))))

    ReplyDelete
  27. DiaMar, merci. Pup!
    Arcadia, cuscra mea draga, merci mult de uratura! :*:*:*

    ReplyDelete
  28. Alina, Creme Fraîche, este o smîntîna groasa cu tenta acrisoara.

    ReplyDelete
  29. Sabrina, spor la treaba si multumesc de vizita! :*

    ReplyDelete
  30. Any, draga mea muza, mutumesc si te pup pe nasuc!

    ReplyDelete
  31. Multumesc, Simona! O draguta ca totdeauna. Te pup!

    ReplyDelete
  32. Cristina, asata e si parerea mea!

    ReplyDelete
  33. Licuta, si eu ador combinatia!

    ReplyDelete
  34. Fancy, o smîntîna groasa si usor acrisoara nu gasesti? Dar tre' sa fie grasa, peste 30... si % grasime.

    ReplyDelete
  35. Ca sa faci ceva care seamana cu Crème Fraîche acasa (cred ca e retela Juliei Child) se amesteca o fingurita de lapte batut (sau iaurt) intr-o cana de frisca lichida si se tine peste noapte undeva prin bucatarie acoperita cu un capac. Temperatura trebuie sa fie undeva intre 15C si 30C (e musai sa nu stea in frigider). Cu cit e mai cald cu atat o sa se faca mai repede. Cind e gata, are o consistenţă de cremă groasă.

    ReplyDelete
  36. Dovada pura ca nu ai nevoie de ingrediente multe si sofisticate pentru ceva bun...!

    ReplyDelete
  37. Maya, arata senzational! Reteta aceasta am vazut-o si pe tvpaprika si vreau sa-ti spun ca ti-a iesit exact la fel! Felicitari!

    ReplyDelete
  38. Merci de idee, oltene! O sa probez si eu sa vad cum iese!

    ReplyDelete
  39. Alice, pentru mine, cu cît mai multe si complicate, cu atît mai neplacut din toate punctele de vedere. Îmi place linia clara în bucatarie... de altfel - în general peste tot, nu doar în bucatarie :D

    ReplyDelete
  40. Lavi, ma bucur ca-ti place! Merci.

    ReplyDelete
  41. Haplea, merci. E simpla si rapida atît la preparat cît si la mîncat :D

    ReplyDelete