July 22, 2010

Dovlecei invizibili


 _____________________________________________recipe by Eataly


  • 700 g dovlecei
  • 3 oua mici
  • 100 g faina
  • 10 g paraf de copt
  • 140 ml lapte
  • 30 g unt moale
  • sofran ( optional )
  • sare
  • 100 g mozzarella sau alta brînza
  • 20 g pecorino romano sau parmezan




Dovleceii se spala, sterg, se îndeparteaza capetele si se taie în felii subtiri.



Stigmele de safran se pun la înmuiat în ceva lapte cald pentrua a colora si aromatiza laptele. 
Dupa aceea se amesteca la restul de lapte.





Se mixeaza ouale cu sarea si untul. Faina se amesteca cu praful de copt si se adauga cîte putin împreuna cu laptele aromatizat la masa de oua. Se amesteca feliile de dovlecei cu aluatul.


Se unge sau tapeteaza cu hîrtie o forma cu perete detasabil si se toarna masa de dovlecel-ou/ eu prefer sa ung forma, tava cu unt si usturoi dat pe razatoare. Se aseaza feliile de mozzarella, se presara pecorino si se coace 30-35 de minute în cuptorul preîncalzit la 180°C .






Este foare gustoasa calda, dar si rece la fel de buna!




31 comments:

  1. So,so...Zaubern kannst Du auch ! Daca nu ar fi caloriile de la brinza... Un deliciu, se retine. Mersi mult pt idee. O seara placuta! I tzuc you,Cami

    ReplyDelete
  2. Vai ce bine arata tarta asta!!! Super.
    Si pozele...ma dau gata!! Superba prezentarea!!!
    Felicitari.
    Te pup

    ReplyDelete
  3. Cami,tu faci glume? :D
    Caloriile de la 20 g pecorino si 100 mozzarella ? :P (da ale ade la tort nu s epun ? =)) )
    Daca asta e problema,pune si tu doar 15 g de pecorino,sau parmezan..si na,e mai light :D

    O seara faina si tie!

    ReplyDelete
  4. Bianca,multumesc.Sa stii ca e si tare buna.E dupa reteta lui Lilly(IT).O declar preferata mea! :)

    Pupici si o seara frumoasa!

    ReplyDelete
  5. Maya am sa fac si eu ca tare bine arata. Si mai ales ca am dovlecei garla la soacra-mea in gradina:)
    Ce e verdeata ce ai pus-o pe felia de la sfarsit? Tare bine arata.

    ReplyDelete
  6. Am facut si eu dovleceii invizibili, multumesc pentru reteta si te astept la mine pe blog sa-ţi decernez niste premii :D

    ReplyDelete
  7. Ma bucur ca ti-a placut Maya.Arata splendid.Acum stiu:daca te invit la cina, nu-mi fac griji.Avem aceleasi gusturi!

    ReplyDelete
  8. Ce bine arata! Pecorino romano se poate inlocui cu altceva?...sa pun parmezan?...si cred ca merge si cu marar prin compozitie..incerc si eu in curand..numai bine!

    ReplyDelete
  9. Io daca vad dovleceii "invizibili" inseamna ca am puteri surpranaturale sau ochelarii sunt prea buni pt. ochii mei slabi? ;-))

    ReplyDelete
  10. Ciao, as incerca si eu reteta asta, pare tare gustoasa. Am o intrebare.:) Nu ar trebui dovleceii sarati, pusi intr-o sita sa se scurga putin? Am experienta cu dovlecei folositi in checuri aperitiv, daca nu ii storc usor, lasa prea multa zeama, iar checul iese foarte umed (chec facut dupa o reteta asemanatoare cu reteta ta).Multumesc mult, Ana

    ReplyDelete
  11. Bianca,verdeata aia e iarba ciorii,dar sigur mai are si alte denumiri.În germana îi zice Schnittlauch,italiana erba cipollina.

    ReplyDelete
  12. Arcadia draga,multumesc pentru premii!Te pup!

    ReplyDelete
  13. Lilly,cina,mic dejun,prînz...sau la orice ora din zi,nu-mi fac griji ca ai putea servi ceva ce nu-mi place!
    Te pup!

    ReplyDelete
  14. Adriana,sigur ca poti pune parmezan,sau un cascaval care-ti place.Eu am pus ce a avut în frigider.
    O zi buna,
    M.

    ReplyDelete
  15. Liana,nu,nu te bucura,ca nu ai puteri supranaturale...cel putin referitor la vederea ta :P

    Eu am preluat denumirea originala a retetei de la posesoare.Oricum,daca ai curata dovleceii de tot,sau ai folosi din cei galbeni,sigur ar deveni invizibili.

    :)

    ReplyDelete
  16. Ana,eu am respectat reteta,si a iesit exact pe gustul meu.
    Adevarul este ca am folosit dovlecei foarte tineri si fragezi,din cultura proprie.Nu au lasat apa,ci au fost foarte aromati si gustosi.Pentru mine,tarta asta a fost cea ai delicioasa tarta cu dovlecei,probata vreodata.

    Asta nu e ca un chec.Aluatul are o alta consistenta si textura.E cremos...diferit!

    ReplyDelete
  17. O idee super pentru zilele acestea calduroase. O duminica placuta iti doresc!

    ReplyDelete
  18. Boabe de cafea,multumesc!
    O zi faina îti doresc!
    M.

    ReplyDelete
  19. Azi am facut si eu aceasta tarta si ne-a placut foarte tare. A iesit foarte buna, chiar daca nu arata la fel de bine ca si a ta. Nici talent de fotograf nu prea am...:)

    ReplyDelete
  20. Cristina,ce conteaza talentul de fotograf la tarta asta :D Eu o ador,si o fac imediat cum apar cîte 2-3 dovlecei în tufa :D
    Ma bucur ca ti-a placut!

    ReplyDelete
  21. noua ne place grozav omleta cu dovlecei, sigur tarta asta va fi pe gustul nostru, trebuie s-o incerc si eu

    si pozele arata nemaipomenit, ca de obicei :)

    ReplyDelete
  22. Multumesc,Irina.Noi nu ne mai saturam de aceasta tarta! :)

    ReplyDelete
  23. Foarte bine arata, si tocmai am niste dovlecei primiti din gradina. Crezi ca pot inlocui acele pistile de safran cu un varf da cutit de pudra de sofran? O dupa-amiza placuta!
    Anda

    ReplyDelete
  24. Anda, bineînteles ca se poate. Multumesc pentru vizita si o zi frumoasa si tie!

    ReplyDelete
  25. Multumesc, ma gandeam eu :)
    Vizite iti fac foarte des datorita retetelor tale delicioase :)
    Numai bine, Anda

    ReplyDelete
  26. Multumesc, Anda! Numai bine si de la mine, si o zi misto sa ai! :)

    ReplyDelete
  27. Buna ziua din nou! Azi am incercat tarta cu dovleceii "invizibili". Ffffff buna! Desi eu am inlocuit mozarela cu branza, pecorino cu cascaval si sofranul cu chimen (ce-am gasit prin bucatarie la prima strigare!) S-a mancat aproape toata calda! :)) Ma inspira f mult blogul tau, Maya, pt ca ai multe retete cu legume, legume si iar legume, multe idei! Esti o comoara la casa omului! :) Multumesc inca odata! Ionela, cu drag

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bucur mult ca v-a placut, iar faptul ca te inspir ma face mîndra! Multumesc mult!

      Salutari :)

      Delete
  28. Grozava e si reteta asta! trebuie neaparat s o incerc saptamana asta!

    Imi pare tare rau ca fetita ta are alergii. Pentru a nu lungi eu sunt nevoita sa renunt la antiinflamatoare si am trecut la extractele de la plantextrakt din Ro. Daca ti se pare dubios ca am dat numele firmei, sterge te rog propozitia respectiva. Dupa parerea mea poluarea si a aerului si a solului este responsabila de o mare parte a alergiilor.

    ReplyDelete