October 1, 2008

Cum filetam o portocala (si alte citrice)



-Cum filetam o portocala-

La fel procedam cu lamîi, grape fruit, mandarine.. sau alte citrice. Pentru o filetare usoara, avem nevoie de un cutit subtire, lung si bine ascutit.



Taiem partea de sus,pentru a obtine o suprafata dreapta.



Asezam portocala pe aceasta parte.
Taiem coaja de sus în jos, într-o fîsiie groasa,




încît sa nu mai ramîna deloc din pielita alba.



Procedam asa, fîsie cu fîsie, pîna o avem complet dezbracata :P




Feliile/filet-urile, le scoatem dintre pielitele albe despartitoare.
Încercam sa taiem cît de aproape de pielita.
Pe o parte..




Pe cealalta..




Asa procedam pîna scoatem toate feliile, sau cîte avem nevoie.




Orice desert, tarta, înghetata/sorbet, compot, garnitura, decor pe/în creme, iaurturi... ce-o fi, este mult mai fin decît felia îmbracata în pielita alba :)

Pentru a nu pierde din suc (poate mai aveti nevoie), puteti fileta portocala tinînd-o în palma, deasupra unui castron. Sau ce se aduna pe fund, puteti turna într-un vas. Indicat ar fi un fund de sticla, care dupa parerea mea este cel mai igienic pentru recuperarea sucului. Scheletul de pielite ramas din portocala se poate stoarce/presa... mai este destul suc si acolo!


Asa se face economie. Nu aruncam nimic! :)

2 comments:

  1. Maya, filetarea citricelor a fost intotdeauna o enigma/provocare pentru mine. Ba mi-am adus din Canada si cutitas pentru curatarea grapefruit-ului, si tot degeaba. O sa incerc si asa pentru ca imi place mult mai mult portocala decojita. Si desertul de mai jos tre sa fie tare bun. Mi-a combinatia cu portocala de la supa de dovleac, deci pot incerca, poate il conving si pe pitic. Multam, buna tehnica!

    ReplyDelete
  2. Ola,Bunny!

    Ma gîndeam ca ma fac de rusine,postînd despre cum se fileteaza o portocala.Dar fiica-mea mi-a zis sa postez,ca nici ea nu stie cum se fileteaza citrica..

    Desi se poate fileta si cu un cutitas mic,tot mai bine merge cu unul lung si subtire.Cu unu micut,risti sa se rupa filetul,cînd îl scoti dintre pielite.Mie cel putin,asa mi se pare mai usor :)

    Cît despre desertul ala..nu stiu daca vezi,dar în imagine,înca clocotea siropul pe marginea vasului.Dupa ce se potoleste,se scurge de pe peretii vasului ,pe fundul acestuia.Ei,caramelul ala cu aroma de portocala si scortisoara e bun de tot.Poti pune chiar si mai multa zeama sa fie mai sosos :D

    ReplyDelete