May 9, 2014

Pui cu bambus

Astazi va poftesc la o mîncare cu tenta asiatica. Reteta este inspirata de pe site-ul Andreea's Chinesefood Blog. Mi se potriveste perfect. Prepararea nu necesita prea mult timp, ingredientele sînt usor de procurat, fara condimente complicate... deci simplu, delicios si rapid! Am sarit peste ghimbir, deoarece noi nu-l agreem deloc... asa ca am pus foarte putina coaja de lamîie rasa fin de tot. Neavînd destul bambus pentru trei portii, am completat cu felii de morcov feliat subtire. De aceea am spus ca mîncarea de azi e cu tenta asiatica, nerespectînd exact reteta.Totusi a fost delicioasa. Multumim, Andreea!    


Ingrediente:

  • 3 jumatati de piept de pui
  • 200 g lamele de bambus, din borcan
  • 50 g morcov taiat felii subtiri
  • 300 ml supa de pui
  • 3 catei usturoi, putin zdrobiti
  • 3 fire ceapa verde
  • 2-3 linguri amidon
  • 6-7 linguri sos soia
  • 2 linguri vin de orez
  • 2 linguri ulei de floarea soarelui
  • 2 linguri ulei de susan
  • 1 lingurita zahar
  • sare dupa gust
  • putin coaja de lamîie, data pe razatoarea fina (optional)

Mod de preparare:

Pieptul de pui se taie fîsii nu foarte subtiri si se lasa la marinat 20 de minute
 într-o zeama facuta din 3 linguri sos de soia, sare, o lingura vin de orez
amestecate cu o lingura rasa de  amidon. 
 

 
Folosim timpul pentru a pregati si restul ingredientelor. Se taie partea alba a cepei fîsii lunguiete, iar partea verde se taie oblic si se pastreaza pentru final/decor. Se scurge bambusul de zeama, se taie morcovul felii subtiri, iar usturoiul se zdrobeste usor cu lama unui cutit, prin apasare. În supa de pui se adauga restul ingredientelor: sare, putin zahar, restl de sos de soia, amidon si uleiul de susan. 
 
 
Pregatitm castronelele :) 


 
Se încinge o tigaie sau un wok, se adauga o lingura ulei de floarea soarelui. Se prajesc fîsiile de pui, apoi se scot deoparte. Se adauga cealalta lingura de ulei, morcovii, cateii de usturoi si coaja de lamîie si se calesc usor. Se îndeparteaza cateii de usturoi, se adauga bambusul si se mai caleste 1-2 minute. Se adauga pieptul de pui, supa cea aromatizata si se lasa sa traga un clocot scurt, atît cît se îngroasa sosul, gata! Se garniseste cu coditele de ceapa verde si se manînca cu mare pofta! 
 




Va las si putina lectura tot de pe blogul Andreei -  despre desertul chinezesc
Si bineînteles ca va arat si desertul nostru - Fructe cu putin sirop de agave. 


16 comments:

  1. Maya fain si ca aspect dar si prezentare...Spor in bucatarie...

    ReplyDelete
  2. Yummy, ce bine arata! Musc din monitor, nu alta ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu musca, ca strici dintii si monitorul :P

      Delete
  3. Arata super, mi s-a facut o foaaaameeee!

    ReplyDelete
  4. Vaaaaaiii...arata superb! As manca oricand o portie din aceasta! Iar bolurile sunt minunate! Salata de fructe este preferata mea! Imi aduc aminte ca in China imi faceam salata cu vreo 12-14 feluri de fructe! :)). Aveau atatea neamuri si soiuri de fructe, incat nu ma induram sa nu pun din fiecare cate putin! Iesea cate un castron zdravan de salata din care mancam vreo 2 zile si eu si toti prietenii mei! :)). Esti o dulce! Iti multumesc din suflet ca ai incercat aceasta reteta! Pup cu drag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Placerea a fost de partea mea, si ma bucur enorm de reteta asta, pentru ca de atunci e deja a treia oara de cînd aplic metoda marinatului in sos de soia cu vin de orez si amidon! E nemaipomenita!
      Te pup!

      Delete
  5. O portie si pentru mine, te rog :) Iar desertul ...nu mai spun nimic , inghit in sec si fug de aici.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Desertul e în 2 minute gata! Hai la o portie c-o fac pe loc :D

      Delete
  6. Draga mea Maya, la o zi dupa ce ai facut tu aceasta postare, ti-am lasat un comentariu aici, dar nu-l gasesc. Presupun ca s-a pierdut pe undeva :(. Astazi cand am intrat din nou la tine si am vazut ca nu este m-am gandit ca s-a intamplat ceva cu el. Vroiam sa-ti multumesc tare mult ca ai incercat aceasta reteta si ma bucur din suflet ca v-a placut! Mancarea chinezeasca este atat de variata, incat nu se poate sa nu placa cuiva macar un singur preparat! Te mai astept la mine pe blog sa gatesti chinezeste si sa-mi spui ce parere ai despre restul mancarurilor :). Pup cu drag! Esti minunata! :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. In mod sigur voi trece în permanenta pentru inspiratie! Merci mult!

      Delete
  7. Poze minunate, mancare minunata si delicioasa.
    Desertul pe masura. :)
    Ce frumos arata totul!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Totul e simplu si se prepara rapid! Cum altfel? Asa cum îmi place mie ! :D

      Delete
  8. Te urmaresc de multi ani dar nu am mai trecut de mult pe aici. Blogul tau este un exemplu in tot ce se numeste arta. Arta Culinara in primul rand ( sunt convinsa ca sunt delicoase) :-), a prezentarii, a fotografierii... totul e perfect la tine.
    Felicitari. Nu e intotdeauna usor, cine face asta, trebuie asa cum ai dat titlul blogului neaparat sa o faca cu cu dragoste si daruire.
    PS
    As dori sa stiu ce fel de aparat de fotogerafiat folosesti. Sunt demult in cautare de unul bun, eu fotografiez mult macro ( bijuterii) si ce fel de Wasserzeichen Programm folosesti, caci imi plac mult caracterele de litere alese de tine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Multumesc.
      Folosesc un aparat antic deja. Un Canon Eos 400 D :)
      Nu folosesc un program de Watermark, ci sînt pur si simplu font-uri din programul de editat poze. Pe net gasesti tot felul de font-uri. Trebuie instalate pe computer, iar orice program foto ai instalat, preia aceste modele de caractere :)
      Un site pe care gasesti asemenea font-uri este asta : http://www.dafont.com/

      O zi buna :)

      Delete