May 29, 2012

Limonada...

... apa rece aromata, parfumata... why not? :D
Cu cîteva zile bune în urma, Ioana - Pasiune si Culoare, mi-a activat papilele cu o limonada din lamîie, aromatizata cu menta si salvie. Cum si la noi a dat caldura, a picat taman bine. Din pacate nu mai aveam lamîi proaspete în casa (dar sper ca în curînd sa le am si pe astea din productie proprie) , asa ca am facut-o abia a doua zi. Între timp am baut vreo 5 litri. Am aromat limonada de fiecare data cu o alta combinatie de ierburi - din astea am proaspete la orice ora din zi si din noapte, atît cît permite sezonul! Prima încercata a fost cu multa menta si ceva busuioc. Excelenta! A doua cu menta si salvie. Foarte buna. În cea de-a treia portie am pus menta si cîteva ace de rozmarin (recomandata celor mai îndrazneti, dornici de experimete :D ). Buna si asta! A patra si a cincea au fost la fel. Bineînteles ca n-a lipsit menta, am mai adaugat vinarita si putina salvie! Asta a fost cea mai parfumata si fresh dintre toate! Delicioasa! Primele doua variante le-am îndulcit cu miere, apoi am trecut la varianta clasica, cu putin zahar. Desi ador mierea, nu ma încînta în bauturi racoritoare. O prefer în bauturi calde. Tura viitoare o îndulcesc cu sirop de agave. Limonada eu o prefer acruta bine, deci nu îndulcesc prea tare.




Ingrediente:
  • 3 lamîi mari, netratate (Bio)
  • 1 l apa rece
  • zahar sau alt îndulcitor, în functie de gust
  • frunze de menta, vinarita, salvie


Am stors lamîile, am îndepartat sîmburii. Nu am strecurat zeama de pulpa.
Am amestecat zeama cu ceva zahar si am adaugat apa.



Frunzele le-am spalat si tocat grob, le-am repartizat în filtrul ceainicului,
care se fixeaza în capac, si am dat la rece timp de 1-2 ore la macerat.



Se serveste cu felii de lamîie, menta...

38 comments:

  1. Io primesc un pahar, multam frumos, daca arunci linga el si o feliuta de soare, ca la noi ploua de fro 10 zile incontinuu ...

    ReplyDelete
  2. Cu mare placere!
    Ei, si la noi a plouat noaptea trecuta, cu galeata! Azi, pîna dupa prînz a tot pishulit maruntel... acum a iesit iar soarele :)

    ReplyDelete
  3. perfecta, iar pozele minunate!!!
    Puuup

    ReplyDelete
  4. Ce minunat trebuie sa fie la tine! La noi inca cerul e plin de culori intunecate.. abia astept primavara in toata delicatetea ei! Minunata limonada! o savurez mereu cu placere! te pupic

    ReplyDelete
  5. Super, Maya.Nu-i asa ca cele mai bune sunt limonadele pe vremea asta?
    Vinarita e waldmeister-ul?.
    Uite cu busuioc n-am incercat desi ador sorbetul cu busuioc;)

    ReplyDelete
  6. Ce bine poate arata.
    Eu la ora asta fac mancare si mi-e cald, mi-ar prinde extrem de bine acum un pahar de limonada !!!

    ReplyDelete
  7. o sa fac si eu!e super buna!pupici la pisici!mirela

    ReplyDelete
  8. De minune ar merge un pahar cu limonada,asa ca servesc.
    Te pup!

    ReplyDelete
  9. Arata perfect, nu refuz un pahar ;))

    ReplyDelete
  10. Asa facem si noi, simplu, necomplicat, rãcoros! dar mã servesc si de la tine, mi-ai fãcut poftã:)

    ReplyDelete
  11. super delicioasa limonada! E prferata mea!
    te pup draga mea!

    ReplyDelete
  12. Eu mor dupa limonada , toata vara fac !!!!!! Arata grozav de bine limonada ta , iar margaretele sunt senzationale !!

    ReplyDelete
  13. foarte buna si racoroasa...o sa-mi fac si eu, dar cand o sa fie mai cald afara, ca acum...brrrr

    ReplyDelete
  14. Mmm, racoritoare si plina de arome!Pupici!

    ReplyDelete
  15. Sper ca a mai ramas si ptr mine un pahar!! Nu de alta, dar este preferata mea!!!
    Pup dulce

    ReplyDelete
  16. La limonada cu menta ma gandesc si eu de vreo doua saptamani si nu am mai apucat sa o fac. Dar gust de la tine :)

    ReplyDelete
  17. Ador limonada , ce as bea acum una ...

    ReplyDelete
  18. draga mea, te asteapta un premiu la mine pe blog. Vino si ridica-l! Te pup

    ReplyDelete
  19. Anto, acum si la noi e o vreme de-ti vine sa fugi în tarile calde :D

    ReplyDelete
  20. Ioana, da! Eu fac limo si iarna :D

    ReplyDelete
  21. Mirela, te pup. Merci de vizita!

    ReplyDelete
  22. Alice, te seervesc cu drag! Te pup!

    ReplyDelete
  23. Ramona, ma bucur ca-ti place!

    ReplyDelete
  24. Cat, asa si eu. Fac si iarna :)

    ReplyDelete
  25. Alinutika, merge si la frig. O bei calda :D

    ReplyDelete
  26. Simona, ca ramîne sau nu, n-are importanta. Fac proaspata! :*

    ReplyDelete
  27. Alina, merci pentru premiu!

    ReplyDelete
  28. Ce racoritor:) In familia noastra sotul meu este un adevarat profesionist in ale limonadelor:) Pune in blender cateva felii de mere curatate, cuburi de gheata, zeama de la 3 lamai si cateva frunze de menta (poate si cateva picaturi de zeama de lime)...se amesteca pana ce gheata se sfarma si se transforma in fulgi micuti de gheata, care se vor amesteca cu marul si vor sta la suprafata...este extraordinar de bun si arata extrem de fancy :)

    ReplyDelete
  29. Eu sunt un mare consumator de lamai, isna nu stieam ca se pune si menta in limonada.
    Multumesc pentru reteta.

    ReplyDelete
  30. Evelyn, pentru mine suna extraordinar! Abia astept sa se încalzeasca si sa ne treaca durerile de grumaz, si sigur o voi încerca! Multumesc mult!

    ReplyDelete
  31. Turist, în limonada ta poti pune ce doresti! :)
    Multumesc de vizita.

    ReplyDelete