June 6, 2009

Pasta de leustean

Pasta asta de leustean, este un deliciu pentru cei care adora verzaciunile si mai ales pentru cei care adora leusteanul.Eu ma pot scalda în verdeturi, iar leusteanul este printre preferatele mele.
Aceasta pasta se poate folosi la ciorbe si pentru aromarea oricarui fel de mîncare în care va place aroma de leustean.

În aceasta perioada leusteanul ajunge la maturitate. Pentru a face frunze noi îi face bine o tunsoare. Asa ca am cules o legatura mare. Am folosit doar frunzele, tijele nu.

  • 150 g frunze (un castron mare)
  • 50 g ulei de floarea soarelui
  • 30 g sare marina
  • 2-3 linguri de ulei pentru deasupra

Photobucket

Rupem frunzele de pe tije si le spalam bine,
dupa care le zvîntam :D

Photobucket

Am adaugat sarea si uleiul.

Photobucket

Eu le-am facut cu mixerul stick. În blender merge mai repede
(dar al meu era murdar cu ceva unsuros si nu am avut timp de spalat toate piesele).

Photobucket

Mi-au iesit 2 borcanele mici din ditamai castronul cu frunze :D

Photobucket

Se pastreaza la frigider, cu guleras de ulei.

Photobucket

Cui îi place leusteanul, o sa adore pasta asta :)

25 comments:

  1. buna dimineata Maya!
    leusteanul meu sta spalat si asteapta:d.
    ma gandeam..sa-l bag in pungute la congelator sau sa-l toc cu sare?
    la tzanc a picat reteta ta:d.
    multumesc!
    zi frumoasa si spor la bucatarit.;)

    ReplyDelete
  2. Moin Maya,cit timp tine asa facut?Unde l-ai cumparat iubito,pe Markt?Mersi si un sfirsit de saptamina placut.

    ReplyDelete
  3. ce bine arata!ma omori cu fotografiile tale!te asteapta niste premii la mine daca vrei sa le accepti!te pup

    ReplyDelete
  4. Supeeeer....am un brat de leustean si chiar ma gandeam ca tare nu l-as fi congelat ca prea isi pierde din aroma.
    Acum caut sa vad la ce altceva se foloseste in afara de ciorbite!

    ReplyDelete
  5. Gaby,si eu pun si la congelator,si o sa pun si din pasta asta la congelat,sa vad cum se prezinta dupa decongelare :)

    ReplyDelete
  6. Cami,din cîte am înteles,tine cîteva luni,pastrat în frigider.Leustan am în gradina,pe piata nici nu am vazut.Cred ca aici nu se foloseste asa mult.Cîteodata am vazut la magazine,sau la turci.Daca nu au,poti întreba,si îti aduc ei :)

    Un weekend frumos si tie :)

    ReplyDelete
  7. Antzule,multumesc de premii,si complimente.Mai am de adunat cîteva premii,dar nu am timp de nicio culoare.Cum îmi fac,de adun si pe cele din urma!

    Pup!

    ReplyDelete
  8. Viata'n pripa..ce sa zic? depinde cît de mult îti place leusteanul.Mie-mi place si pe carne,sosuri de rosii..si amestecat în crema de brînza ..si altele :D

    ReplyDelete
  9. Excelenta idee! mama va fi cea mai incantata :)))

    ReplyDelete
  10. Deja ador pasta asta, sunt leusteanofil! Oare cu tarhon se poate face ceva asemănător?

    ReplyDelete
  11. Azi am facut 2 borcanele de pasta....super.
    MAYA am sa incerc toate variantele scrise de tine cu pasta asa....si ma duc sa defrisez toata tufa de leustean de la bunica-mea :D.

    Ah, ma gandeam sa ii pun putin marar si putin patrunjel...asta doar asa de proba un borcanel mic.
    Varianta cu pasta in congelator ma gandesc daca nu merge facut in chestia pentru gheata, apoi de pus cubuletele in pungi.

    ReplyDelete
  12. Foarte interesant, nu-l mai congelam pe tot mai facem si pasta, super, multumesc de reteta.
    Te astept cu un premiu de creativitate, pentru tot ceea ce faci.

    ReplyDelete
  13. Si am revenit, acum te astept cu o "caruta" de premii, pupici.

    ReplyDelete
  14. Sunt la cură, mănânc cartofi fierţi şi îmi curg balele la pasta asta de leuştean. Arată super terminată!

    ReplyDelete
  15. Calin,eu cred ca se poate face cu orice fel de verdeata!Cred ca si chiar congelate asa,verdeturile îsi pastreaza mai bine aroma,fiind amestcate cu ulei.Cred ca se "conserveaza" mai bine aroma.
    În congelator,nu congeleaza de tot.
    Eu am bagat pasta în pungi din alea în care se fac bile de gheata.dar se poate si în tavitele alea,pentru cuburi de gheata.

    ReplyDelete
  16. Viata' pripa,citeste mai sus.O sa revin cu o imagine sa vezi ce am facut eu :)

    ReplyDelete
  17. Vicky,ma bucur ca-ti place! Multumesc pentru premii.Nu stiu cînd mai ajung sa le ridic.Abia am reusit sa mai indexez ultimele retete,si sa raspund la mesaje.
    Multumesc înca odata!
    Te pup! :)

    ReplyDelete
  18. Gabriela,deci peste cartofii fierti,ar merge pasta asta!Adica mie mi-ar place.SI nu e grasa..doar un picut de ulei.

    ReplyDelete
  19. Cristian Lisandru,multumesc.SI eu mi-am clatit pupila pe blogul tau!
    Ma încînta! :)

    ReplyDelete
  20. Maya....sa vezi ce bunatate am facut: am luat una bucata pulpa de vitel, am uns cu pasta de leustean, am presarat rozmarin si sare mare si am aruncat niste legume in tava.....apoi totil la cuptor. DEMENTIAL GUST!
    Multumesc inca odata ....am imprasiat borcanele cu pasta la neamuri sa incerce....nota 10 de la toata lumea :x

    ReplyDelete
  21. Ce ma bucur ca am gasit o reteta buna pentru leustean. Chiar am si eu leaustean si nu sti-am ce sa mai fac cu el. Azi incerc sa fac si eu pasta de leustean. Mii de multumiri pt. reteta si ma bucur mult ca te-am gasit.

    Esty
    USA

    ReplyDelete
  22. Maya daca tine cateva luni am sa fac si eu pasta asta
    eu ador leusteanul, e verdeata mea preferata mai ales in ciorba
    cum mi-am pus destul leustean la congelator , si mai am in gradina o tufa mare am s aincerc sa fac si pasta.
    Si sincerr cred ca merge de minune pus in momentul cand se serveste ciorba in farfurie sa aiba aroma proaspata...

    ReplyDelete
  23. Ce inseamna guler de ulei? Punem pasta in borcan si turnam putin ulei deasupra? Vreau si eu sa fac...cred ca e grozava cu crema de branza!
    Multumesc :).

    ReplyDelete