January 6, 2009

Tort de afine



Attached Image


Attached Image


Attached Image



  • 240 g faina
  • 210 g zahar
  • 100 unt
  • 70-80 ml iaurt
  • 4 oua mari
  • 1 lingurita praf de copt
  • un praf de sare
  • coaja de portocala razuita
  • 1-2 linguri gem de zmeura
  • 1 compot de afine
  • -240 g afine
  • -300 ml zeama din compot
  • 100 ml frisca
  • 1 pachetel de zahar vanilat
  • 1 pachetel de Agartine/sau gelatina pentru 0,5 l lichid
  • nuca de cocos(fac.)


Frecam untul cu zaharul,apoi se adaugam ouale.


Attached Image


Amestecam faina,cu praful de copt, turnam cîte putin în blender.
Adaugam si coaja de portocala,amestecam mai departe.


Attached Image


Luam 60 de g din afinele scurse, din compot,si le amestecam cu o paleta,foarte usor în aluat.


Attached Image


Turnam în tava cu perete detasabil,care a fost unsa cu unt si tapetata cu faina.
Dam tava în cuptorul încins la 175°C timp de 30-35 minute.
Daca începe a se rumeni prea devreme,acoperiti tava cu hîrtie de copt înmuiata în apa si stoarsa.



Attached Image


Lasam blatul la racit pe un gratar,dupa care îl pune pe platoul de pe care servim.
(eu am pus blatul cu susul în jos,pentru ca era putin "cuoplat")


Attached Image


Încalzim în microunde 1-2 linguri de gem zmeura,îl trecem prin sita,daca are sîmburi.
Pensulam blatul si lasam la racit.


Attached Image


Attached Image


Închidem blatul foarte bine în inelul de asamblat torturi.


Attached Image


Luam 100 ml din sucul compotului,turnam praful agar,
si fierbem 2 minute la foc lejer în timp ce amestecam.



Attached Image


Luam zeama fierbinte de pe foc,si o amestecam cu restul de zeama rece.
Lasam putin la racorit,dupa care adaugam si afinele.
Cum se racoreste,se simte imediat închegarea.



Attached Image


Turnam afinele peste blat,dam la rece,peste noapte.
Se întareste relativ repede,dar eu las peste noapte,pentru îmbibarea aromelor.


Attached Image


Înainte de decorare,dam inelul jos cu atentie,sa nu rupem din prajitura.


Attached Image


Pentru a nu murdari platoul ,eu am bagat fîsii de hîrtie sub tort.


Attached Image


Din cauza ca nu stiu a decora cu frisca,am pensulat marginea tortului cu gem de zmeura fierbinte..


Attached Image


si am pus nuca de cocos razuita pe margine.


Attached Image


Am decorat totusi cu niste ciuciuleti de frisca (batuta cu un zahar vanilat) deasupra..cum spuneam..nu stiu si gata!


Attached Image


Attached Image



Sectiune..


Attached Image


Foarte bun,aromat si racoritor tortuletul asta!

10 comments:

  1. Felicitari, Maya!
    Arata minunat!

    ReplyDelete
  2. Vai Maya sa stii ca si eu sunt praf in ale ornatului insa tortul acesta a iesit minunat! Eu spun ca nici nu ar fi avut nevoie de ornamente extravagante deoarece nu ar fi evidentiat aspectul. Arata sublim si te cred ca a fost minunat, mai ales ca ai folosit agar-agar!

    ReplyDelete
  3. Ina,chiar nu vroiam sa-l ornez cine stie ce..dar vroiam marginea sa o fac cu stelute mici de frisca..sau niste dungi ceva,dar nu pot.Am mai încercat..dar nu iese si pace :D

    cît despre agar-agar,îl folosesccu placere,în locul gelatinei..mai ales cînd ma gîndesc cum si din ce e facuta gelatina mi se face rau.
    Am omis cît am putut..si am cam putut 99% :D
    Acum,numai agatine folosesc,si sînt foarte multumita.Înainte nu gaseam,si încercam sa gasesc alternative.

    ReplyDelete
  4. Pai eu nu mai folosesc gelatina de ceva timp, de cand am aflat si eu ce contine...mai ales ca sunt vegetariana. Eu o inlocuiesc cu tapioca deoarece agar-agar nu gasesc nici cum! :-((((

    ReplyDelete
  5. Nici aici,nu se gasea Agartine.Doar nu de mult a aparut si pe la noi.

    Ce contine gelatina e bleahh rau...dar sa mai ai si norocul sa vezi chiar cum se face si cum pute(nu pot spune miroase)..îti muta nasul din loc..sau mai rau :D

    ReplyDelete
  6. pentru tot ceea ce faci, te admir, te respect si te iubesc Carmen (Cae)

    ReplyDelete
  7. Cae,nici nu stii cît ma bucur sa te vad pe aici!
    Nu ammai auzit nimic de tine demult taaare!
    Te pup,si ma bucur mult de vizita!
    Muahhhh! :)

    ReplyDelete
  8. ¡¡felicitaciones ...¡¡

    la tarta es espactacular ...

    gracias por esa mágnifica receta

    ReplyDelete
  9. ce fumos e!!!! cum am in congelator fructe am sa fac si eu,te pup

    ReplyDelete