December 3, 2008

Varza rosie cu mere


Reteta asta de varza rosie, în Bayern, este apreciata lînga o rata/gîsca coapta, sos  si galuste din pîine,  pe lînga o friptura de purcel, sau chiar vînat, nu este o retata batuta-n cui, ci cam fiecare face dupa gust, zona, vîrsta. Unii o fac cu untura de gîsca sau porc, ulei sau unt, iar condimentata este - de la cuisoare, foi de dafin, scortisoara, piper, chimen... etc. Unii folosesc doar 1-2 din aceste condimente, altii niciunul, iar altii pe toate deodata. Ingredientele care nu au voie sa lipseasca,sînt varza si merele .
Eu merg pe varianta parfumata-dulceaga,care ne-o place la toti.

Attached Image

Ingrediente:
  • 1 kg varza rosie
  • 1 ceapa rosie
  • 2 linguri unt
  • 2-3 mere
  • 1-2 linguri zahar
  • 200 ml apa
  • 2-3 cuisoare
  • o scoarta de scortisoara
  • 100 ml vin rosu (fac.)
  • otet de vin rosu
  • sare
  • piper


Attached Image

Tocam varza sau o dam pe razatoare (eu o prefer mai grob taiata/tocata).

Attached Image


Attached Image

Ceapa o tocam maruntel si o caramelizam împreuna cu zaharul, în unt.

Attached Image


Attached Image

Adaugam varza tocata. O lasam 5-10 minute la dunstuit cu capac, învîrtind cînd si cînd.
Merele, eu, le tai cubulete/bucatele, cine doreste le poate da pe razatoare.
 Cum ziceam, eu prefer totul mai grob taiat/tocat.
Le adaugam la varza,împreuna cu cuisoarele si scortisoara, condimentam cu sare si piper.

Attached Image


Adaugam vinul. Nu e neaparat nevoie de vin, dar cu, e mai bun. Nu uitati apa !


Attached Image

Lasam sa fiarba... cît de moale ne place sa fie varza.
Scurt timp înainte de a fi fiarta varza, adaugam otet de vin rosu, dupa gust.
Se poate înlocui cu otet de mere.

Attached Image

Potriveste bine la friptura de porc, dar merge si la vita,
sau chiar la vînat... si chiar pe lînga zburatoare.

Attached Image


Attached Image


6 comments:

  1. Ce poze minunate! Si reteta promite teribil! Multe multumiri si felicitari!

    ReplyDelete
  2. Nah, ca tu stii cat imi plac creatiile tale, de la poze, retete....ai alte doua premii :-))

    ReplyDelete
  3. Multumesc!Varza asta a fost compania unei rate în sos de vin si galuste din pîine..o sa le postez si pe alea :)

    ReplyDelete
  4. Kris,ma duc acusi sa vaz,îti multumesc de pe acum,si o sa le postez pe blog în cîteva zile,ca momentan sînt iar într-o fuga :D
    Te pup!!

    ReplyDelete
  5. Maya, multumesc frumos de reteta. Am mai incercat alte retete de varza rosie cu mere dar nu au fost nici pe departe ce am cautat. Reteta ta a fost perfecta! Sotul meu a spus ca el ar manca din asta in fiecare saptamana!

    ReplyDelete